Symptomtråd

Hei! Jeg var veldig kvalm i går og forgårs,men ikke til morgenen i dag. Er det vanlig at symptomene opptrer ulikt dag for dag...? Så sinnsykt bekymret for alt.

4+1 og fra og med i dag begynner jeg å bli lett andpusten (ble litt tungpustet av å bl.a. dusje i mårrest). Fikk også mine første svimmelhetsanfall/blodtrykksfall. Skal veldig lite til før det plutselig snurrer rundt :schocked028
Ellers har jeg dårlig matlyst, kan innimellom føle meg uggen, mer tissetrengt enn vanlig, tidvis smerter i nedre del av korsryggen, en sånn «stinn» følelse i livmorområdet og problemer med nattesøvn. Våkner nå hver dag mellom kl. 04-04:30 for å tisse og får ikke sove igjen etterpå.
Har også fått endret smakssans og muligens forsterket luktesans (mulig det bare er visse personer som bruker sinnsykt mye parfyme på bussen).

Bekkenet har allerede begynt å tulle en del og kjenner virkelig at det går utover humøret. Tror nesten jeg har litt traumer fra forrige svangerskap hvor jeg fikk invalidiserende bekkenløsning som begynte på den tiden her.. Ble til og med satt i gang før termin fordi jeg var på nippet til å havne i rullestol(brukte krykker i flere mnd). Håper virkelig jeg slipper det den gangen her. Tenker også på lille jenta vår på 17 mnd som jeg ikke kan løfte like mye lenger og som jeg trolig bare kan leke mindre og mindre med etterhvert som graviditeten går fremover :arghh::sad010

Bekkenet har allerede begynt å tulle en del og kjenner virkelig at det går utover humøret. Tror nesten jeg har litt traumer fra forrige svangerskap hvor jeg fikk invalidiserende bekkenløsning som begynte på den tiden her.. Ble til og med satt i gang før termin fordi jeg var på nippet til å havne i rullestol(brukte krykker i flere mnd). Håper virkelig jeg slipper det den gangen her. Tenker også på lille jenta vår på 17 mnd som jeg ikke kan løfte like mye lenger og som jeg trolig bare kan leke mindre og mindre med etterhvert som graviditeten går fremover :arghh::sad010
Åååh, det høres ikke noe godt ut!! Kjenner meg litt igjen, jeg gikk på krykker i 6mnd forrige gang, var skikkelig krevende, og også livredd for at noe lignende skal skje igjen - særlig med en liten å skulle ta seg av. Gode tanker din vei!

Åååh, det høres ikke noe godt ut!! Kjenner meg litt igjen, jeg gikk på krykker i 6mnd forrige gang, var skikkelig krevende, og også livredd for at noe lignende skal skje igjen - særlig med en liten å skulle ta seg av. Gode tanker din vei!
Takk, til deg også :Heartred

Andre med hodepine? Henger kanskje sammen med at jeg våkner mye på nettene, men... Huske jo ingenting fra de forrige svangerskapene:P haha

Andre med hodepine? Henger kanskje sammen med at jeg våkner mye på nettene, men... Huske jo ingenting fra de forrige svangerskapene:P haha
Har hatt så hodepine den siste uken! Hver eneste kveld. Jeg hadde ikke det sist svangerskap, så har ikke tenkt at det har vært et symptom på graviditeten, men det er det muligens :angelic:

Ja! Jeg tror min hodepine henger sammen med at jeg drikker for lite vann. Har ikke lyst på vann, og vannet vokser i halsen. Henger sikkert sammen med uggenheten. Noen gode tips til andre fornuftige drikker? :p

Ja! Jeg tror min hodepine henger sammen med at jeg drikker for lite vann. Har ikke lyst på vann, og vannet vokser i halsen. Henger sikkert sammen med uggenheten. Noen gode tips til andre fornuftige drikker? :p
Ja,helt sikkert samme her. Husker jeg drakk en del isvann blandet 50/50 med eplejus sist! Og litt fun-saft, bare for å variere smaken! :P

Kanskje det fungerer om du har stående vann i kjøleskapet slik at det er iskaldt når du drikker det? :angelic: Ellers har jeg veldig dilla på Sunniva sin julejuice med eple & appelsin.

Kjenner meg litt kvalm /småuggen til tider ellers ingenting .. er så spent på den ultralyden at jeg holder på og sprekke , heldigvis går tiden mye fortere denne gangen med et liten på halvannet år, første graviditet gikk så saaakte :joyful:

Nå som jeg vet at jeg er gravid, legger jeg merke til at jeg blir akutt sulten, og må ha det med én gang - ellers blir det dårlig stemning (mer enn vanlig) :p

Flere som føler magen er større alt? Vet det høres helt tullete ut. Er bare 5+0 og magen er stram og litt større (føler ikke jeg er fortstoppet), men som at livmoren faktisk er litt større. Er dette mulig? Er svangerskap nummer 2 så kanskje det har noe med saken å gjøre?

Flere som føler magen er større alt? Vet det høres helt tullete ut. Er bare 5+0 og magen er stram og litt større (føler ikke jeg er fortstoppet), men som at livmoren faktisk er litt større. Er dette mulig? Er svangerskap nummer 2 så kanskje det har noe med saken å gjøre?

jeg er sikkelig oppblåst.. tror jeg må ha en stor genser i selskap i morgen. Mye folk der jeg ikke har sett på ei stund :hilarious: skal holde dette hemmelig så lenge som mulig.

Okei dere som har vært skikkelig kvalme, enten i dette eller tidligere svangerskap. Nå er jeg 6+4 og er mer eller mindre kvalm hele dagen (og det har vart i en ukes tid). Jeg drikker mye vann og det nytter ikke om jeg spiser varm eller kald mat, salt eller søt, kjøtt, frukt, yoghurt, salte kjeks osv. føler jeg har prøvd mye forskjellig. Får i meg mat, men det er slitsomt å være så kvalm. Det er vel bare ønsketenkning å tro at dette blir særlig bedre? Har noen av dere gått på kvalmestillende under graviditet? Evt hva da? Føler dere at leger er velvillige til å skrive ut resept på medikamenter for svangerskapskvalme?

Har nesten ikke noe symptomer bortsett fra øme pupper og dårlig matlyst!! 6+4. nesten ikke noe kvalme.

Okei dere som har vært skikkelig kvalme, enten i dette eller tidligere svangerskap. Nå er jeg 6+4 og er mer eller mindre kvalm hele dagen (og det har vart i en ukes tid). Jeg drikker mye vann og det nytter ikke om jeg spiser varm eller kald mat, salt eller søt, kjøtt, frukt, yoghurt, salte kjeks osv. føler jeg har prøvd mye forskjellig. Får i meg mat, men det er slitsomt å være så kvalm. Det er vel bare ønsketenkning å tro at dette blir særlig bedre? Har noen av dere gått på kvalmestillende under graviditet? Evt hva da? Føler dere at leger er velvillige til å skrive ut resept på medikamenter for svangerskapskvalme?
Jeg var uggen/uvell fra ca. uke 7 til uke 11. Hver dag føltes ut som jeg hadde vært på fylla dagen før. Spydde ikke hver dag, men kom i ny og ned på morgenen. Var ikke så ille at jeg spurte etter kvalmestillende, men man blir ganske uvell altså. Det er jo noe som heter hyperemesis, men det er next level, og ikke noe jeg har erfaring med

Jeg spydde mer enn jeg var kvalm forrige gang, begynte i slutten av uke 10. Kunne ikke bruke kvalmestillende, så kan ikke svare på siste spørsmål. Men det ble også bedre etter hvert, heldigvis, tror det tok ca ti uker.

Back
Topp