Symptomtråd

Er 4+4 og oppdaget på jobb igår at de gangene jeg måtte løfte tungt fra «knebøy»-posisjon, så fikk jeg krampefølelse på venstresiden av livmoren som varte i 30-60 min etter løftet. Har noen av dere opplevd det?
Opplevde det i dag faktisk. Løftet noen kasser som var litt vel tung.

Er 4+4 og oppdaget på jobb igår at de gangene jeg måtte løfte tungt fra «knebøy»-posisjon, så fikk jeg krampefølelse på venstresiden av livmoren som varte i 30-60 min etter løftet. Har noen av dere opplevd det?
Ikke opplevd det, men høres ut som et viktig signal fra kroppen! ❤️

5+1 idag, og begynner å bli nervøs nå. De siste dagene har jeg hatt litt mensmurringer i nedre del av magen og når jeg gikk på do nå så oppdaget jeg lys, lys, lys rosa på papiret etter å ha tørket meg. Var ikke noe i trusa bare på dopapiret, men kjenner jeg begynner å bli litt redd for å miste
Jeg hadde også lys rosa utflod i perioder i første trimester sist svangerskap. Samtidig masse mensensmerter som kom og gikk. Tror ikke det er noe farlig :Heartpink

I 7+1 (er nå 7+5) oppdaget jeg plutselig at luktesansen min er sykt mye mer sensitiv nå enn tidligere. Så ille at jeg brekker meg ved div. Matlukten og andre lukter. Jeg har opplevd sterkere luktesans i forrige svangerskap men ikke i nærheten av dette. Jeg jobber på sykehjem og har jobbet som helsefagarbeider i 16 år, og har aldri måtte kaste opp eller brekke meg pga lukter. Håper inderlig det går over snart, er vanskelig å utføre jobben min :smiley-ashamed004

Jeg hadde det og slik rundt den tiden du beskriver. Måtte forsøke å ta det roligere så gav det seg. Nå er det heldigvis bedre og jeg opplever slik en sjelden gang i ny og ne og ikke i nærheten av så lenge (er 7 + 5 idag, og så spira mi på ul på onsdag :))

Er bare 4+2, men har mange små symptomer, som sterkere luktesans, tyngre pust(?), oppblåst etter mat, litt trøttere og sikkert flere ting jeg ikke kommer på på stående fot :hilarious: Har også dårligere appetitt. Ikke grunnet kvalme, men generelt bare ikke spesielt lyst på mat. Men behovet er der likevel, så jeg spiser jo, men matlysten er stort sett fraværende.

Fortsatt lite symptomer her. Litt av og på kvalm, men veldig lite kontra forrige svangerskap. Sovnet med 6-åringen i går kl. 20.15. Var umenneskelig trøtt i går. Ganske kvikk og opplagt i dag da :hilarious:
Kjenner jeg blir litt stressa av fraværende symptomer, men må bare prøve å legge det fra meg :banghead:

følte mye, men så gikk det over.. har vært veldig stressa siste ukene. Nå går jeg bare hjemme å kjenner etter. Er så redd for å miste. Jeg kjente så mye mer sist.. men det er 10 1/2 år siden

Føler jeg har alle symptomer og er bare 12 DPO :hilarious:
IKM i morgen, og er altså så umenneskelig kvalm allerede? Sist kom ikke kvalmen før ute i uke 5/6.. Hodepine og svimmel også. Noen andre som har opplevd å bli så fort kvalm??

følte mye, men så gikk det over.. har vært veldig stressa siste ukene. Nå går jeg bare hjemme å kjenner etter. Er så redd for å miste. Jeg kjente så mye mer sist.. men det er 10 1/2 år siden
Jeg har heller ikke like mye symptomer hver dag, men de forsvinner ikke helt. Trettheten og vonde pupper har vært ganske konstant. Krysser fingrene for oss begge :Heartred

Nå har det gått noen dager og jeg begynner å skjønne litt av mønsteret kanskje?

Trøtt på kveldene og legger med tidlig. Av og til på dagtid kan jeg bli helt vanvittig trøtt, men det hjelper som regel med en god hvil eller lur. Og kvalmen er der - bare av og til - men nå plutselig er det noen ting jeg overhodet ikke takler lenger. En skitten stekepanne. Å tømme badekaret. Rare ting.

Jeg ble plutselig sinnsykt kvalm , ellers kan jeg også bli veldig trøtt på dagtid og kveld , trenger mye søvn :)

Kun 3+3, men har sålangt lagt merke til følgende symptomer:
  • Konstant trøtt på dagtid
  • Problemer med å sovne på kveld selv om jeg er trøtt
  • Virkelighetstro og/eller helt bissare drømmer
  • Aversjoner på veldige spesifikke ting (reagerte på lukta til 3-åringen si klubba i går) :depressed:
  • Kramper i livmorområdet
  • Tidvis uggen/småkvalm
  • Helt plutselig kan styrken på krampene ta seg kraftig opp og jeg blir så dåtlig at det føles som jeg må kaste opp (vare vanligvis ikke mer enn 30-60 sek før de forsvinner)

6 (5+0)
Konstant murring nederst i magen i dag, startet i går kveld. Hatt ømme pupper og sensitive nippler siden uke 4. Ikke merket så mye til trøtthet og lukt enda.

Ømme bryst, murringer, ømfintlig nese, sliten og trøtt som fy, lett svimmel, og småkvalm med en gang jeg spiser noe jeg har lyst på :dead: rart hvor fort det kom, og hvor mye jeg trodde betød at jeg snart skulle ha mensen :hilarious:

Andre som opplever smerter i nedre del av mage? Typ menssensmerter. Er så bekymret for om det er noe alvorlig, håper alt er bra
Er 4+3 på vei

Andre som opplever smerter i nedre del av mage? Typ menssensmerter. Er så bekymret for om det er noe alvorlig, håper alt er bra
Er 4+3 på vei
Ja!
Ligger her og kjenner på det samme.
Dette er helt normalt, men man blir jobså fort bekymret :Heartred
Hadde veldig sterke menslignende smerter i uke 4+x da jeg var gravid i 2022 og den lille spiren fyller snart 2 år :dummy1:
Kjenner til det samme (tidvis) nå også selv om jeg bare er 3+4.

Ja!
Ligger her og kjenner på det samme.
Dette er helt normalt, men man blir jobså fort bekymret :Heartred
Hadde veldig sterke menslignende smerter i uke 4+x da jeg var gravid i 2022 og den lille spiren fyller snart 2 år :dummy1:
Kjenner til det samme (tidvis) nå også selv om jeg bare er 3+4.
Åh det er beroligende, takk ♥️

Back
Topp