Symptomtråd

Jeg var uggen/uvell fra ca. uke 7 til uke 11. Hver dag føltes ut som jeg hadde vært på fylla dagen før. Spydde ikke hver dag, men kom i ny og ned på morgenen. Var ikke så ille at jeg spurte etter kvalmestillende, men man blir ganske uvell altså. Det er jo noe som heter hyperemesis, men det er next level, og ikke noe jeg har erfaring med
Takk for svar! Ja jeg er kvalm hver dag fra jeg spiser frokost og i allefall til 20 tiden på kvelden. Klarer å spise små måltider, men blir kvalm hver gang jeg spiser også.

Jeg spydde mer enn jeg var kvalm forrige gang, begynte i slutten av uke 10. Kunne ikke bruke kvalmestillende, så kan ikke svare på siste spørsmål. Men det ble også bedre etter hvert, heldigvis, tror det tok ca ti uker.
Takk for svar! Jeg får høre hva legen sier på torsdag :)

Flere som føler magen er større alt? Vet det høres helt tullete ut. Er bare 5+0 og magen er stram og litt større (føler ikke jeg er fortstoppet), men som at livmoren faktisk er litt større. Er dette mulig? Er svangerskap nummer 2 så kanskje det har noe med saken å gjøre?
Du tror ikke du bare er oppblåst da? Kan fort være det. Særlig hvis det primært er utover dagen du føler på det. Tror ikke mage i uke fem er vanlig.

Merkelig dag i dag. Mye fullstendig tom for krefter, lur midt på dagen, og en runde med kvalme som var skikkelig heftig. Nå på kvelden føles det heldigvis bedre og jeg orker tanken på både middag og legging.

Du tror ikke du bare er oppblåst da? Kan fort være det. Særlig hvis det primært er utover dagen du føler på det. Tror ikke mage i uke fem er vanlig.
Må jo være det. Kan ikke skjønne annet. Hehe

Jeg er i uke 5+2, oppdaget litt blod på papiret når jeg tørker meg i dag. Har også hatt litt murringer nederst i magen i dag. Er livredd - fremstår dette som noe å være bekymret over?? Ååå denne bekymringen og angsten er døden

Jeg er i uke 5+2, oppdaget litt blod på papiret når jeg tørker meg i dag. Har også hatt litt murringer nederst i magen i dag. Er livredd - fremstår dette som noe å være bekymret over?? Ååå denne bekymringen og angsten er døden
Jeg er bare 3+5 idag og har spottet siden 3+3, har sjekket tappen hver dag og er litt blod i utflod på den både da, igår og idag. Veldig lite blod da. Hadde ganske mye murringer igår i mage og korsrygg men gitt seg idag, er stigning på stripsene også. Idag har murringene nesten blitt borte. Har lest en del på dette og spotting i første trimester er visstnok ganske vanlig! Etter det jeg leser så kan det være rester fra implantasjonsblødning, hormonforandring, at livmoren er mer sensitiv osv. Så lenge det ikke tar seg opp til en skikkelig blødning så tar jeg det rolig foreløpig - anbefaler deg det samme. Du kan jo bestille legetime til uken for måling av hcg. Hjalp meg å google litt, mye solskinnshistorier der ute fra spotting i hele første trimester Er vel 25-30% som opplever litt blødninger så tidlig!

Jeg er bare 3+5 idag og har spottet siden 3+3, har sjekket tappen hver dag og er litt blod i utflod på den både da, igår og idag. Veldig lite blod da. Hadde ganske mye murringer igår i mage og korsrygg men gitt seg idag, er stigning på stripsene også. Idag har murringene nesten blitt borte. Har lest en del på dette og spotting i første trimester er visstnok ganske vanlig! Etter det jeg leser så kan det være rester fra implantasjonsblødning, hormonforandring, at livmoren er mer sensitiv osv. Så lenge det ikke tar seg opp til en skikkelig blødning så tar jeg det rolig foreløpig - anbefaler deg det samme. Du kan jo bestille legetime til uken for måling av hcg. Hjalp meg å google litt, mye solskinnshistorier der ute fra spotting i hele første trimester Er vel 25-30% som opplever litt blødninger så tidlig!
Okei, tusen takk for langt svar. Dette var mer betryggende!! håper det bare er spotting som du sier og naturlig murring siden livmoren utvides

Jeg hadde litt blødning i starten under forrige graviditet. Gikk helt fint.

Flere som er kvalme hele dagen? Hadde det liksom bare vært på morgenen, så hadde det jo vært "greit" - men hele dagen er ikke noe gøy:grumpy:

Flere som er kvalme hele dagen? Hadde det liksom bare vært på morgenen, så hadde det jo vært "greit" - men hele dagen er ikke noe gøy:grumpy:
Ja mer eller mindre. Nå har jeg faktisk hatt ca 6 timer uten kvalme! Til tross for at jeg spiste en ganske stor middag. Ellers har jeg vært kvalm hele dagen, hver dag den siste uken. Det er kjempeslitsomt :depressed:

4+3 og litt mer sliten enn vanlig. Får meg en knekk sent formiddag, men med en 1- og 3-åring hjemme og fulltidsjobb er det lite rom for å sove/slappe av på dagtid. Føler meg innimellom småuggen og har redusert matlyst. Sliter veldig med nattesøvn og må oftere på do for å tisse.
Har også en litt sånn «tung» følelse i livmor området, men ikke noe jeg legger merke til hele tiden.
Blir også lettere frustrert/irritert og drømmer mye.

Var litt bekymret ettersom jeg følte at symtomene har avtatt litt og jeg har litt mer energi nå enn tidligere denne uken. Tok derfor og gikk tilbake og så på hvilke symtomer jeg hadde på dette tidspunktet med yngstemann og symptomene da var nesten så og si helt like på dette tidspunktet. Det er litt betryggende selv om jeg vet hver graviditet er forskjellig.

Har fortsatt veldig lite symptomer, men er ikke i uke 5 en gang så tenker det er helt naturlig. Husker fra sist at kvalmen ikke meldte seg før uke 5-6? Så venter på at den skal dukke opp som et positivt tegn på at dette kan gå fint:shy:

Er veldig trøtt på kveldene, så legger meg ihvertfall en time tidligere enn til vanlig. Korsryggen er veldig sår.. ooog det jeg oppdaget idag, var når samboeren min viste meg en snap av noen som hadde fått farsdags kake og sa «se han har fått kake, ikke jeg» (han er helt ironisk) så begynner jeg å gråte fordi han burde visst bedre at jeg ikke har rukket å fikse det før klokka 9 på morran :hilarious::hilarious::hilarious: hahaha huff var ikke så hormonell i forrige graviditet, så han ble jo helt satt ut av reaksjonen min hjelp

I dag har det vært helt krise her :hungover: sååå uggen. Føles ut som jeg var på byen i går og tok x antall shots (i virkeligheten sovnet jeg kl. 22)

Vet dere hvor tidlig det er vanlig å «se» at noen er gravide? Jeg var å spiste middag med ei venninne i går, og hun så på meg og sa «så godt du ser ut! Hva er hemmeligheten din?» da jeg senere fortalte henne at jeg var gravid, så sa hun at hun ofte brukte å se sånn tidlig på folk:laughing002 :laughing002

Vet dere hvor tidlig det er vanlig å «se» at noen er gravide? Jeg var å spiste middag med ei venninne i går, og hun så på meg og sa «så godt du ser ut! Hva er hemmeligheten din?» da jeg senere fortalte henne at jeg var gravid, så sa hun at hun ofte brukte å se sånn tidlig på folk:laughing002 :laughing002
Gamle sjefen min så sånt på folk.. jeg skjønner ikke hvordan! Hu så det på meg forrige gang før jeg i det heletatt hadde tenkt tanken. :hilarious:

Back
Topp