Symptomtråd

Skjedd flere netter? Og ulogisk at du bare har ”sovet feil”?
Hver natt i 1-2 uker nå.. Jeg ligger akkurat sånn jeg pleier å gjøre, så det tror jeg ikke.. Har ikke ligget oppå armen eller noe. Etter jeg ble gravid har jeg også slitt med at venstre beinet sovner når jeg sitter mer enn 5 min på do. Det slet jeg med forrige svangerskap også :shy:

Hver natt i 1-2 uker nå.. Jeg ligger akkurat sånn jeg pleier å gjøre, så det tror jeg ikke.. Har ikke ligget oppå armen eller noe. Etter jeg ble gravid har jeg også slitt med at venstre beinet sovner når jeg sitter mer enn 5 min på do. Det slet jeg med forrige svangerskap også :shy:
Har du fått sjekket jernstatus? Kan kanskje skyldes lavere blodtrykk hvis du har litt jernmangel?

Har du fått sjekket jernstatus? Kan kanskje skyldes lavere blodtrykk hvis du har litt jernmangel?
Jeg var på svangerskapskontroll hos jordmor på torsdag og tok blodprøver. Alle målingene er innenfor referanseverdi, så jeg har ikke jernmangel :)

Idag blør jeg neseblod. Har ikke googlet, men regner med at det også er et symptom, siden jeg ikke har noe annen grunn til å blø

I dag har jeg vært i SÅ bra form :Heartred Vært på kjøpesenter, tatt julevasken og pynta til jul. Det var utenkelig for bare et par dager siden! Og i tillegg har magen begynt å poppe ut! Er i uke 12 i morgen.:Heartred
Noen andre som merker at kvalmen har sluppet litt nå nærmere uke 12? :)

I dag har jeg vært i SÅ bra form :Heartred Vært på kjøpesenter, tatt julevasken og pynta til jul. Det var utenkelig for bare et par dager siden! Og i tillegg har magen begynt å poppe ut! Er i uke 12 i morgen.:Heartred
Noen andre som merker at kvalmen har sluppet litt nå nærmere uke 12? :)
Så deilig!

Sliten og trøtt heeeele dagen samt masse kramper i leggene:dead: Fikk påvist lave jernnivåer på blodprøvene så kanskje ikke så rart:smiley-ashamed004

11+1, kvalmen begynner avta men jeg er umenneskelig trøtt. Sykt tørre slimhinner også (både nese og der nede). Føler meg som sahara Kjenner også på en litt pulserende smerte på høyre side av navelen, har noen kjent på lignende før??

Er litt mindre kvalm enn for et par uker siden, men det kommer i bølger fortsatt. Verst morgen og kveld. Blør i tannkjøttet og når jeg snyter meg. Mye oppblåst. Trøtt og sliten og sover en del på sofaen. Puppene er store, men mindre ømme. Håper virkelig formen blir bedre i 2.Trimester :smiley-ashamed004 10+2

10+4 og nå er jeg så lei av å være så trøtt. Har vært helt zombie siden egget festet seg i grunn :schocked028 Puppene har også vært helt grusomt vonde like lenge. Våkner hvis jeg snur meg i sengen fordi de da beveger på seg :laughing002. Har også problemer med å stå i mer enn 20 min fordi ryggen kramper seg. Heldig som er lite kvalm i det minste :happy:

Hei :angelic:

Er 11+4 i dag mandag og skal til tul tirsdag 11+5. jeg har vert kvalm siden dag 1 før positiv test og jm regner med eggløsning var rundt 20/21 september og positiv test fikk vi 30.september. Kvalmen var i starten hele døgnet, økte til 1+1+2 tabletter med Xonvea og prøver spise hyppig og smått. Samboer står for matlaging siden middagsmat ikke er å foretrekke. Det jeg merker er at kvalmen er «svakere» på morgen, men ekstrem på kveld og natt. Før var det normalt til ekstremt hele dagen med kvalmestillende. Jeg er hjemme med en liten på dagtid og kan ikke alltid hvile når behovet er der. Har prøvd være flink å sove når lille sover, men nå har pappa vert nøyd å ta ut pappaperm siden formen er elendig.
Xonvea tar mye av kvalmen, men brekninger er der daglig. Mat og drikke, spesielt drikke er vanskelig å få ned.. jeg har fått sjekket opp med jm og hun sier foreløpig klarer jeg å trykke i meg nok mat og drikke til at vi begge har det bra.
Er det noen som har tips til alternativer for vann? Jeg har prøvd boblevann, Farris, ingefærøl alkoholfritt, brus, juice, melk… kaffi… alt gir en forferdelig ettersmak det er til å spy av.

En liten natta rant under natt amming:dontknow
Men kanskje noen har gode tips til å minske kvalmen?

Hos forrige hadde jeg full dose med Xonvea og kvalmen var konstant og intens til ca 2,5-3 mnd før fødsel…

Back
Topp