Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så trist du måtte oppleve dette og det er ikke noe du har gjort galt. Håper du kan snakke med noen om du har behov for å dele med nær krets følelser og opplevelser skal bearbeides, og det enklere med støtte utenfraHei. Dette handler om spontanabort, så hvis det er en mulighet at temaet gjør at du blir stressa, trist eller bekymret, ikke les dette.
Jeg skrev i denne tråden for noen dager siden at jeg hadde brun utflod og smerter i magen min. Det ble rødt, ferskt blod neste dag, deretter hadde jeg litt mer smerter i magen og fikk en stor lever-lignende klump 4-5 timer etterpå.
Jeg tok kontakt med fastlegen min og ble sendt til sykehus. De gjorde ultralyd og konkluderte det som spontanabort.
Jeg var 10+1, og dette var mitt første svangerskap etter 1 års forsøk.
Det var flere tegn at mitt svangerskap ikke gikk bra: jeg hadde ingen kvalme utenom ekstrem trøtthet, på ultralyd som jeg hadde på 6+4 kunne vi ikke se fostret (kun fostersekk og plommesekk), og den ekstreme trøttheten ble borte siden 9+4.
Jeg er fortsatt knust. Alle leger og sykepleiere sa til meg at det er mest sannsynligvis pga egg/fostrets kromosomfeil og det ikke er min skyld. Men jeg kan ikke slutte å skylde på meg selv.
Jeg har ikke snakket om at jeg ble gravid til noen, utenom mannen min. Ingen andre vet om svangerskapet mitt og spontanaborten min. Ikke familien min, ikke familien til mannen min, ikke vennene mine, ingen.
Dette er første gang og kanskje siste gang å snakke om min spontanabort.
Jeg håper at jeg kan bli gravid igjen og bli endelig mamma, en dag i fremtiden. Jeg er fortsatt trist og beklager for babyen min, men etter en stund når jeg er mentalt klar, vil jeg prøve igjen.
Tusen takk for at du leste hittil. Håper at ditt svangerskap går bra frem til fødselsdagen. Ingen andre trenger å oppleve dette.
Jeg kommer til å slette Babyverden fra telefonen min etter en stund. Håper at jeg kommer tilbake om ikke så lenge.
Hvor langt var du på vei da kvalmen var borte?Kvalmen er borte, men eeeer så sliten
I uke 12. Fortsatt uggen på morgenen, men ikke i nærheten som førHvor langt var du på vei da kvalmen var borte?
Det var trist å høre... jeg hadde også en SA i uke 10 nå i vår. Ble gravid igjen etter fire pp, på tross av kjemperotete syklus etter SA. Vil ønske deg lykke til!Hei. Dette handler om spontanabort, så hvis det er en mulighet at temaet gjør at du blir stressa, trist eller bekymret, ikke les dette.
Jeg skrev i denne tråden for noen dager siden at jeg hadde brun utflod og smerter i magen min. Det ble rødt, ferskt blod neste dag, deretter hadde jeg litt mer smerter i magen og fikk en stor lever-lignende klump 4-5 timer etterpå.
Jeg tok kontakt med fastlegen min og ble sendt til sykehus. De gjorde ultralyd og konkluderte det som spontanabort.
Det var flere tegn at mitt svangerskap ikke gikk bra: jeg hadde ingen kvalme utenom ekstrem trøtthet, på ultralyd som jeg hadde på 6+4 kunne vi ikke se fostret (kun fostersekk og plommesekk), og den ekstreme trøttheten ble borte siden 9+4.
Jeg er fortsatt knust. Alle leger og sykepleiere sa til meg at det er mest sannsynligvis pga egg/fostrets kromosomfeil og det ikke er min skyld. Men jeg kan ikke slutte å skylde på meg selv.
Jeg har ikke snakket om at jeg ble gravid til noen, utenom mannen min. Ingen andre vet om svangerskapet mitt og spontanaborten min. Ikke familien min, ikke familien til mannen min, ikke vennene mine, ingen.
Jeg håper at jeg kan bli gravid igjen og bli endelig mamma, en dag i fremtiden. Jeg er fortsatt trist og beklager for babyen min, men etter en stund når jeg er mentalt klar, vil jeg prøve igjen.
Tusen takk for at du leste hittil. Håper at ditt svangerskap går bra frem til fødselsdagen. Ingen andre trenger å oppleve dette.
Jeg kommer til å slette Babyverden fra telefonen min etter en stund. Håper at jeg kommer tilbake om ikke så lenge.
Uff, så forferdelig trist å høre at det ikke gikk veien for deg Håper du etterhvert klarer å føle på at dette faktisk ikke var din feil og at du ikke har gjort noe galt. Dette er dessverre noe som skjer i en prosent andel av alle svangerskap og det er ikke noe man kan gjøre for å unngå det Og om du trenger noen å snakke med om det, andre enn mannen, så er det helt innafor å dele i ettertid med en nær venn/familiemedlem, det vil kanskje hjelpe på å bearbeide det som har skjedd. Masse lykke til videre, ønsker deg alt det besteHei. Dette handler om spontanabort, så hvis det er en mulighet at temaet gjør at du blir stressa, trist eller bekymret, ikke les dette.
Oj! Sånn som hun programlederen som spyr når Vegard Harm og Funkygine er i studioJeg har vært et par uker uten kvalme, og nå har jeg fått morgenkvalme. Jeg trodde det var over nåå! Ikke bare det, men nå får jeg INGEN forvarsel. Plutselig bare kaster opp
Haha, sant det Uff, jeg har berga så langt pga at jeg har hatt hjemmekontor på starten av dagen, også dratt på jobb senere. Jeg er 12+4Oj! Sånn som hun programlederen som spyr når Vegard Harm og Funkygine er i studio
Hvor langt på vei er du?