Symptomtråd

Hei :angelic:

Er 11+4 i dag mandag og skal til tul tirsdag 11+5. jeg har vert kvalm siden dag 1 før positiv test og jm regner med eggløsning var rundt 20/21 september og positiv test fikk vi 30.september. Kvalmen var i starten hele døgnet, økte til 1+1+2 tabletter med Xonvea og prøver spise hyppig og smått. Samboer står for matlaging siden middagsmat ikke er å foretrekke. Det jeg merker er at kvalmen er «svakere» på morgen, men ekstrem på kveld og natt. Før var det normalt til ekstremt hele dagen med kvalmestillende. Jeg er hjemme med en liten på dagtid og kan ikke alltid hvile når behovet er der. Har prøvd være flink å sove når lille sover, men nå har pappa vert nøyd å ta ut pappaperm siden formen er elendig.
Xonvea tar mye av kvalmen, men brekninger er der daglig. Mat og drikke, spesielt drikke er vanskelig å få ned.. jeg har fått sjekket opp med jm og hun sier foreløpig klarer jeg å trykke i meg nok mat og drikke til at vi begge har det bra.
Er det noen som har tips til alternativer for vann? Jeg har prøvd boblevann, Farris, ingefærøl alkoholfritt, brus, juice, melk… kaffi… alt gir en forferdelig ettersmak det er til å spy av.

En liten natta rant under natt amming:dontknow
Men kanskje noen har gode tips til å minske kvalmen?

Hos forrige hadde jeg full dose med Xonvea og kvalmen var konstant og intens til ca 2,5-3 mnd før fødsel…
Har du prøvd 50/50 eplejuice og farris? Det fungerer ofte bra for kvalme :happy: Ellers er frus med bringebær ganske ok!

Er 11+4 i dag mandag og skal til tul tirsdag 11+5. jeg har vert kvalm siden dag 1 før positiv test og jm regner med eggløsning var rundt 20/21 september og positiv test fikk vi 30.september. Kvalmen var i starten hele døgnet, økte til 1+1+2 tabletter med Xonvea og prøver spise hyppig og smått. Samboer står for matlaging siden middagsmat ikke er å foretrekke. Det jeg merker er at kvalmen er «svakere» på morgen, men ekstrem på kveld og natt. Før var det normalt til ekstremt hele dagen med kvalmestillende. Jeg er hjemme med en liten på dagtid og kan ikke alltid hvile når behovet er der. Har prøvd være flink å sove når lille sover, men nå har pappa vert nøyd å ta ut pappaperm siden formen er elendig.
Xonvea tar mye av kvalmen, men brekninger er der daglig. Mat og drikke, spesielt drikke er vanskelig å få ned.. jeg har fått sjekket opp med jm og hun sier foreløpig klarer jeg å trykke i meg nok mat og drikke til at vi begge har det bra.
Er det noen som har tips til alternativer for vann? Jeg har prøvd boblevann, Farris, ingefærøl alkoholfritt, brus, juice, melk… kaffi… alt gir en forferdelig ettersmak det er til å spy av.

Hos forrige hadde jeg full dose med Xonvea og kvalmen var konstant og intens til ca 2,5-3 mnd før fødsel…
Kjipt å høre at du sliter slik! Men kjenner meg godt igjen, har hatt det samme her. Begynner endelig å avta litt, men kan fortsatt kaste opp 1-2 ganger i løpet av dagen med maksdose Xonvea. Brekker meg i hytt og pine.
I starten klarte jeg ikke vann eller noe annet. Ble ekstremt dehydrert. Fikk ned 600ml isvann i løpet av dagen. Litt boblevann til middag. Ellers var det faktisk melk med O'boy som funket, men måtte drikke det veeeldig sent.
Klarte en uke med saft før alle 4 smakene jeg hadde kjøpt smakte grusomt.

De siste 14 dagene har jeg levd på appelsinjuice og frokostjuice fra sunniva, utenom isvann. Litt julebrus går også. Ligger bra an på væskeinntak nå, hvertfall såpass at jeg ikke er dehydrert.

Eneste som hjelper er å hvile nok for min del.

Ingefær hjelper mot kvalme, men husk på at store mengder ingefær kan være trigger for spontanabort og er ikke anbefalt for gravide.

12+0 og enda kvalm :( trøtt hele tiden også, men det er nok verre pga maks dose xonvea. Veeeeeeldig klar for at kvalmen skal gi seg…!

9+5 i dag, og jeg har vært kjempetrøtt hver eneste dag og hver eneste minutt siden 4+4. Kjempevanskelig å fokusere på jobben.
Men jeg har nesten ingen kvalme, og jeg er bekymret at noe går galt. Er det noen som ikke har kvalme ikke det hele tatt?

9+5 i dag, og jeg har vært kjempetrøtt hver eneste dag og hver eneste minutt siden 4+4. Kjempevanskelig å fokusere på jobben.
Men jeg har nesten ingen kvalme, og jeg er bekymret at noe går galt. Er det noen som ikke har kvalme ikke det hele tatt?
Ingen kvalme her, kun fordi jeg evt har spist for mye :smiley-ashamed004 er 13+1 i dag og var på TUL på fredag hvor alt var bare fint❤️

Er forferdelig med denne kvalmen :Heartred Her ble den nye bedre for en ukes tid siden etter ca 12+4. Forrige svangerskap varte den til uke 16, så heldigvis er ikke det nødvendigvis likt for hver gang :Heartred

Angående drikke, har du prøvd saft? Jeg er ingen saftdrikker til vanlig, men under den verste kvalmen var sitronsaft og bringebærsaft plutselig veldig godt! Skulle helst vært med isbiter, men med min 2 åring som elsker isbiter så orket jeg ikke vise at det er mulig å lage hjemme enda :laughing002

Godt å vite at det er også greit at man ikke er kvalm! Jeg spiser mer enn før jeg ble gravid også Vi er på samme lag, kanskje
Det har vært mine store bekymring dette svangerskapet. Har bedt til høyere makter om en bekreftelse på at alt går som der skal. Vanskelig å ikke bli bekymrer når det eneste symptomet er ømme bryster :wacky: Har slitt med søvn også for så vidt, men det tar seg opp nå. Skal vell egentlig være takknemlig for mangelen på plager, men hadde ikke gjort noe om jeg merket at jeg var gravid.

Det har vært mine store bekymring dette svangerskapet. Har bedt til høyere makter om en bekreftelse på at alt går som der skal. Vanskelig å ikke bli bekymrer når det eneste symptomet er ømme bryster :wacky: Har slitt med søvn også for så vidt, men det tar seg opp nå. Skal vell egentlig være takknemlig for mangelen på plager, men hadde ikke gjort noe om jeg merket at jeg var gravid.
Heller ikke vært kvalm i det hele tatt. Bare hvis jeg evt får litt for lenge uten å spise. Er i 13+0 nå

10+0 i dag, og har brun utflod siden i morges. Dette er første gang jeg får blod/brun utflod fra skjeden ila svangerskapet mitt. Jeg har en middel-nivå smerte i nederste delen av magen min også.

Jeg sendte melding til min jordmor, og hun sier at både blødning og smerte i magen er vanlig for gravide, men jeg er kjempe bekymret for min baby..
10 dager til ultralyd, og jeg håper at alt går bra…:crybaby2

10+0 i dag, og har brun utflod siden i morges. Dette er første gang jeg får blod/brun utflod fra skjeden ila svangerskapet mitt. Jeg har en middel-nivå smerte i nederste delen av magen min også.

Jeg sendte melding til min jordmor, og hun sier at både blødning og smerte i magen er vanlig for gravide, men jeg er kjempe bekymret for min baby..
10 dager til ultralyd, og jeg håper at alt går bra…:crybaby2
Uff, skjønner det er skummelt! Hadde blitt veldig bekymret selv :confused1 men heldigvis er det jo vanlig og brun utflod er ikke en aktiv blødning ihvertfall. Krysser fingrene for at alt er fint :Heartred

Uff, skjønner det er skummelt! Hadde blitt veldig bekymret selv :confused1 men heldigvis er det jo vanlig og brun utflod er ikke en aktiv blødning ihvertfall. Krysser fingrene for at alt er fint :Heartred
Setter stor pris på ditt svar :Heartred Ja ikke sant, det er ikke en aktiv blødning, da prøver jeg å slappe av litt. Håper at ditt svangerskap går fint også :Heartred

Ja, ganske mye! Nå er det lengre tid mellom hver, men det kommer fremdeles iblant :depressed:
Oj, allerede?! Tror ikke jeg begynte å få kynnere før etter uke 20 sist. Da var jeg førstegangs. Spent på hvor tidlig de kommer nå med barn nr 2! Ikke merket noe ennå

Back
Topp