Hei
Er 11+4 i dag mandag og skal til tul tirsdag 11+5. jeg har vert kvalm siden dag 1 før positiv test og jm regner med eggløsning var rundt 20/21 september og positiv test fikk vi 30.september. Kvalmen var i starten hele døgnet, økte til 1+1+2 tabletter med Xonvea og prøver spise hyppig og smått. Samboer står for matlaging siden middagsmat ikke er å foretrekke. Det jeg merker er at kvalmen er «svakere» på morgen, men ekstrem på kveld og natt. Før var det normalt til ekstremt hele dagen med kvalmestillende. Jeg er hjemme med en liten på dagtid og kan ikke alltid hvile når behovet er der. Har prøvd være flink å sove når lille sover, men nå har pappa vert nøyd å ta ut pappaperm siden formen er elendig.
Xonvea tar mye av kvalmen, men brekninger er der daglig. Mat og drikke, spesielt drikke er vanskelig å få ned.. jeg har fått sjekket opp med jm og hun sier foreløpig klarer jeg å trykke i meg nok mat og drikke til at vi begge har det bra.
Er det noen som har tips til alternativer for vann? Jeg har prøvd boblevann, Farris, ingefærøl alkoholfritt, brus, juice, melk… kaffi… alt gir en forferdelig ettersmak det er til å spy av.
En liten natta rant under natt amming
Men kanskje noen har gode tips til å minske kvalmen?
Hos forrige hadde jeg full dose med Xonvea og kvalmen var konstant og intens til ca 2,5-3 mnd før fødsel…