Symptomtråd

I mitt forrige svangerskap ga det seg i uke 8-9, men jeg var aldri ordentlig kvalm, bare uggen. Denne gangen virker dwt som det blir likt. Er 8+4, og begynner å føle meg litt bedre.
Har vært på ultralyd da jeg var I uke +3, altså for 3 dager siden. Jordmor mente at det ikke var normalt at kvalmen kun varer i 2 uke og er det stopp. Jeg ble urolig etter denne kommentaren. Hun mente at det varer i hele første trimester til uke 12.
Derfor spør jeg om andre har erfaring om tidlig nedgang av kvalme.

Har vært på ultralyd da jeg var I uke +3, altså for 3 dager siden. Jordmor mente at det ikke var normalt at kvalmen kun varer i 2 uke og er det stopp. Jeg ble urolig etter denne kommentaren. Hun mente at det varer i hele første trimester til uke 12.
Det synes jeg var en rar kommentar... Der er vel veldig individuelt?

Er kvalm i bølger, oppblåst og har veldig ømme bryter. De er mest til bry om natten egentlig. Craver frukt, mest ananas. Ellers sliter jeg forferdelig med hodepiner og migrene. Håper virkelig at det letter etter første trimester. I mine tidligere svangerskap var jeg hodepinefri fra jeg ble gravid til jeg var ferdig med amming. Denne ganger er det mitt verste symptom.

Første svangerskap fikk jeg korona da jeg var i uke 8, og da forsvant kvalmen ganske brått. Jeg trodde det var pga koronaen og at jeg mistet smak/lukt, men det viste seg at jeg hadde mistet (MA) den samme uka.

Men det er jo individuelt, og er jo noen som er heldige å bare mister kvalmen uten at det trenger å være noe galt ❤️

Utrolig rar kommentar.. Tror det er veldig individuelt. Hvis alt så fint ut på ultralyd, tror jeg ikke du skal bekymre deg. Men skjønner at det er vanskelig når man får slike kommentarer…

Første svangerskap fikk jeg korona da jeg var i uke 8, og da forsvant kvalmen ganske brått. Jeg trodde det var pga koronaen og at jeg mistet smak/lukt, men det viste seg at jeg hadde mistet (MA) den samme uka.

Men det er jo individuelt, og er jo noen som er heldige å bare mister kvalmen uten at det trenger å være noe galt ❤️
Dette var interessant, for jeg hadde korona i august i år - og spontanaborterte samme uken. Vet du om det finnes forskning som tilsier at korona kan føre til SA/MA? Det hadde vært interessant å lese i så fall, for nå tenker jeg at det kan ha hatt en sammenheng

Utrolig rar kommentar.. Tror det er veldig individuelt. Hvis alt så fint ut på ultralyd, tror jeg ikke du skal bekymre deg. Men skjønner at det er vanskelig når man får slike kommentarer…
Det synes jeg var en rar kommentar... Der er vel veldig individuelt?
Er enig i at det var en unødvendig kommentar som gjorde meg usikker.
Må bare tenke at svangerskap er individuelt og at tiden vil vise meg om ting går bra eller ikke. Det er bare 2 uker igjen til uke 12. Jeg krysser fingrene på at ting går greit frem til da og selvfølgelig tiden etter det :Heartred.

Dette var interessant, for jeg hadde korona i august i år - og spontanaborterte samme uken. Vet du om det finnes forskning som tilsier at korona kan føre til SA/MA? Det hadde vært interessant å lese i så fall, for nå tenker jeg at det kan ha hatt en sammenheng
Nei, ingen forskning så vidt jeg vet. Dette var i 2022, og jeg sa til alle leger jeg snakket med ifbm aborten at jeg var sikker på at koronaen hadde skylden, men de fleste bare avfeide det (mens noen få sa "tjaaaa kanskje"). Fikk som regel bare til svar at "abort er så vanlig".
Interessant at du også mistet samme uken du hadde korona. Det styrker bare teorien min :oops:

Må bare tenke at svangerskap er individuelt og at tiden vil vise meg om ting går bra eller ikke. Det er bare 2 uker igjen til uke 12. Jeg krysser fingrene på at ting går greit frem til da og selvfølgelig tiden etter det :Heartred.
Min jordmor sa det motsatte, at symptomene varierer mye gjennom 1. trimester. Så tydelig at de har litt ulike meninger, men derimot vanskeligere å forholde seg til :(

Den eneste forskningen vi har er at det er marginalt flere dødfødsler hos de som har gjennomgått covid-19 i slutten av svangerskapet. Det er vel også noe av grunnen til at vaksinen anbefales for gravide.

Jeg har nesten ikke vært kvalm denne gangen, bare noen få dager som har kommet og gått. Så levende baby 10+5 ❤️ kvalmen kom og gikk i forrige svangerskap også og hun er 9 måneder.

Jeg var hos gynekolog på sykehuset i dag og spurte om akkurat dette med symptomer fordi mine også kommer og går. Hun sa det var helt normalt at det kom og gikk, og at det kunne hende at det nå ga seg mtp at man nærmet seg slutten av 1.trimester. Jeg er 9+4 i dag og så en aktiv liten krabat på UL i dag :Heartred

Jeg var hos gynekolog på sykehuset i dag og spurte om akkurat dette med symptomer fordi mine også kommer og går. Hun sa det var helt normalt at det kom og gikk, og at det kunne hende at det nå ga seg mtp at man nærmet seg slutten av 1.trimester. Jeg er 9+4 i dag og så en aktiv liten krabat på UL i dag :Heartred
Godt å lese at det trenger ikke å være dårlig tegn hvis ymptomene varierer veldig og at legen bekreftet akkurat dette.
Gratulerer med lille krabaten!!
Gøy å vite at vi er omtrent i samme uke (er 9+6 i dag).

Sniker fra juli.
Noen som vet om ligamentene strekker seg ut mot hoftene? Kjenner det strekker og er litt ubehagelig ut mot siden og mot hoften på høyre side innimellom. Er 5+0 i dag.

Sniker fra juli.
Noen som vet om ligamentene strekker seg ut mot hoftene? Kjenner det strekker og er litt ubehagelig ut mot siden og mot hoften på høyre side innimellom. Er 5+0 i dag.
Absolutt. I begge svangerskap har strekkingen og stikkingen vært verst på venstre side for meg. Hoftesmerter kan også være bekken.

Absolutt. I begge svangerskap har strekkingen og stikkingen vært verst på venstre side for meg. Hoftesmerter kan også være bekken.
Ahha. Helt sikkert det som strekker hos meg da. Dette er jo 3 svangerskap på 4 år,så skal vel kjenne det enda mer og tidligere.

Back
Topp