Symptomtråd

Jeg er gravid med nr. 3.
Med første hadde jeg ingen symptom før uke 10, da begynte bekkenet å krangle. Ikke kvalm eller noe annet. Med nr 2 og 3 veldig kvalm og 100% sykmeldt i noen mnd i første trimester :p Så det har vært stor forskjell her iallfall!
Av nysgjerrighet - Var det forskjellige kjønn på nr 1 og 2? :) Jeg har nemlig helt like svangerskap som sist så langt, og vet at det kan ha noe med kjønn å gjøre.

Av nysgjerrighet - Var det forskjellige kjønn på nr 1 og 2? :) Jeg har nemlig helt like svangerskap som sist så langt, og vet at det kan ha noe med kjønn å gjøre.
Jepp! Første jente og andre gutt :) Tipper derfor gutt denne gangen og siden det er såpass likt som andre graviditet :joyful:

Uff, det er utrolig irriterende! Det høres ikke godt ut med kombinasjon av tett nese og store nesemuslinger + kvalme!! Høres ut som at du har funnet en grei måte å leve med det da? Vi har også nesehorn men jeg er jo skeptisk til alt som skal opp i nesen :laughing002 Mulig jeg må prøve det avlikervell for blir jo gal av å være konstant forkjølet!
Ja huff, er en dårlig kombo som gjør graviditeten skikkelig kjip. Pleier å bli bedre når det er vår/sommer så det er vel bare å få tida til å gå. og heldigvis er termin i Juni! Det nesehornet hadde jeg definitivt brukt hadde jeg vært deg, det har du ingenting å tape på og 100% trygt for gravide :)

Noen som er gravide med nr2 eller mer? Har dere like symptomer dette svangerskapet?

Forrige svangerskap var jeg skikkelig kvalm fra 5+4, sengeliggende og slet med å få i meg mat. Nå er jeg bare uggen og kan bli skikkelig kvalm om jeg styrer mye. Er ellers skikkelig trøtt denne gangen,men det kan jo ha sammenheng med ettåringen som løper rundt her. Er også en del svimmel og har mye vondt i hodet. Jeg vet at svangerskap kan være ulike, men det stresser meg likevel at det er så ulikt. Skal på tidlig ul i morgen 7+2. Litt redd for MA igjen. Hadde det før vi fikk ettåringen.

Hører gjerne deres (positive) erfaringer
Har litt lik opplevelse. Er mer uggen nå enn kvalm som sist, men det kan jo rett og slett hende at jeg er for opptatt med baby til å kjenne etter. Samtidig har jeg spist bedre denne gangen siden jeg ikke har så mange aversjoner som sist. Svimmelhet er også nytt for meg dette gangen. Trøttheten er lik. Jeg har ikke vært på UL enda så vet selvfølgelig ikke om dette er positivt, men tror alt er bra der inne.

• Liker
Reactions: Msf
Noen som er gravide med nr2 eller mer? Har dere like symptomer dette svangerskapet?

Forrige svangerskap var jeg skikkelig kvalm fra 5+4, sengeliggende og slet med å få i meg mat. Nå er jeg bare uggen og kan bli skikkelig kvalm om jeg styrer mye. Er ellers skikkelig trøtt denne gangen,men det kan jo ha sammenheng med ettåringen som løper rundt her. Er også en del svimmel og har mye vondt i hodet. Jeg vet at svangerskap kan være ulike, men det stresser meg likevel at det er så ulikt. Skal på tidlig ul i morgen 7+2. Litt redd for MA igjen. Hadde det før vi fikk ettåringen.

Gravid med nr. 2 her. Var ikke noe kvalm med første, men har vært mye uggen/småkvalm denne gangen. Og helt tom for krefter. Var veldig trøtt sist, men ikke samme utmattetheten som nå.

• Liker
Jeg har hatt skikkelig forstoppelse den siste tiden, og idag var det helt krise… :arghh: Satt en time på do før det løsnet idag. Andre som har det sånn?
Hvordan går det nå med deg? Jeg har vært så forstoppet at jeg måtte ha såkalt tømmeregime; 8 poser movicol daglig i tre dager for å røske liv i tarmen. Begynte å bli alvorlig bekymret, men nå skjer det heldigvis ting :smiley-ashamed004

I dag har jeg ikke brekt meg en eneste gang :hilarious: Godt med en dag pause, men dere vet hva som følger med en dag med mindre symptomer? :dead: Bekymring ja.

Vet ikke om noen trenger å høre dette, men jeg er 11+2 i dag, og har ikke kastet opp noe mat verken torsdag, fredag eller i dag! Har kastet opp flere ganger daglig de siste seks ukene (tross xonvea), og synes det er skikkelig deilig at det nå ser ut til å være over (bank i bordet). Er fortsatt kvalm, og brekker meg - men tror og håper det verste er over nå :)

Hvordan går det nå med deg? Jeg har vært så forstoppet at jeg måtte ha såkalt tømmeregime; 8 poser movicol daglig i tre dager for å røske liv i tarmen. Begynte å bli alvorlig bekymret, men nå skjer det heldigvis ting :smiley-ashamed004
Bedre nå:) Har hatt fokus på å spise fiberrik mat og være mye i bevegelse

Jeg var mye dårligere med nr 2, som er ei jente, i forhold til nummer 1, som er en gutt :)

• Liker
:nailbiting: Jeg sliter med å våkne midt på natta nesten hver dag. Trodde det skulle gå over, men det begynner å bli ganske slitsomt.. jeg er lys våken og får ikke for sove igjen. Andre som har det sånn?

Kvalm på kvelden, trøtt, hodepine, ekstrem luktesans, veldig frossen. Men på natten våkner jeg å er kokvarm ‍

Back
Topp