Symptomtråd

Har aldri opplevd dette, er mitt tredje svangerskap nå. Jeg vet ikke hva sommer normalt og ikke. Hvor langt er du på vei? Kan det være kynnere du kjenner? For det fikk jeg allerede fra uke 8 med andremann og fra uke 10 med første.
Er 5 + 3 i dag. Liker i grunn en del på kynnere ja (har ett vellykket svangerskap bak meg) men tror muligens det varer litt lenge til å være det? Både for en uke siden og i går varte det konstant i mange timer, bare midlertidig avbrutt når jeg beveger meg eller endrer stilling.

Det var godt å høre det ikke bare er meg. Så det kommer særlig etter mye aktivitet hos deg også? Kjente meg veldig igjen i et av de andre innleggene dine her også.
Ja, innimellom kjenner jeg ingenting, so perioder med sterke murringer, serlig etter aktivitet ja! <3

Er 5 + 3 i dag. Liker i grunn en del på kynnere ja (har ett vellykket svangerskap bak meg) men tror muligens det varer litt lenge til å være det? Både for en uke siden og i går varte det konstant i mange timer, bare midlertidig avbrutt når jeg beveger meg eller endrer stilling.
Ja, nei varte aldri så lenge på meg. Da vet jeg ikke. Krysser fingrene for at det går bra :Heartred

Hei,
Jeg er i dag 5+3 og fikk i går kveld sterke smerter i korsryggen/magen. Sov nesten ingenting i natt. Ubehaget har fortsatt i dag og har vært litt svimmel, hatt blodtrykksfall og høy puls. Går på støttemedisin etter IVF. Er dette vanlig? Er veldig beskymret for en spontanabort.

Hei,
Jeg er i dag 5+3 og fikk i går kveld sterke smerter i korsryggen/magen. Sov nesten ingenting i natt. Ubehaget har fortsatt i dag og har vært litt svimmel, hatt blodtrykksfall og høy puls. Går på støttemedisin etter IVF. Er dette vanlig? Er veldig beskymret for en spontanabort.
Svimmelhet og blodtrykksfall er iallfall vanlig i første trimester. Håper det går bra med deg!

Hei,
Er så individuelt hva «sterke smerter» er, men jeg var opplevd noe av det samme som deg nå to ganger med en ukes mellomrom. Ordentlig vonde murringer, som kjennes som skikkelige livmorkramper, som varer i mange timer. Etter den første gangen hadde jeg litt brunlig utflod morgenen etter. Har vart en en hel kveld + natt begge gangene, og fortsatt dagen etter i noe mildere grad. Blodtrykksfall (og dermed svimmelhet) og høy puls kan jo også komme fordi du blir redd pga smertene. Har generelt mye murringer og aktivitet nedi der. Håper det går bra for oss begge!

Er så individuelt hva «sterke smerter» er, men jeg var opplevd noe av det samme som deg nå to ganger med en ukes mellomrom. Ordentlig vonde murringer, som kjennes som skikkelige livmorkramper, som varer i mange timer. Etter den første gangen hadde jeg litt brunlig utflod morgenen etter. Har vart en en hel kveld + natt begge gangene, og fortsatt dagen etter i noe mildere grad. Blodtrykksfall (og dermed svimmelhet) og høy puls kan jo også komme fordi du blir redd pga smertene. Har generelt mye murringer og aktivitet nedi der. Håper det
Skikkelig ekkelt når det først står på. Her har murringene gått over til korsryggen, og kan nesten minne om den gangen jeg hadde bekkenlåsning. Har time for ultralyd når jeg er 7+0, men har også nå bestilt time når jeg er 6+0
Håper det går bra med oss begge to

Off. Husker eg var sjuk med hodepine, svimmelhet, kvalme med mellomste til uke 20. har det likt no. Håper inderlig ikkje det varer til uke 20. er skikkelig uvel.

Dagen i dag startet såå bra med 3+ på digital, men endte med blod på papiret før jeg skulle legge meg. Så nå ligger jeg i sengen og krisemaksimerer og bekymrer meg så mye at jeg ikke får sove :confused:

Blodet var lyst rødt og slimete. Har slitt endel med mensensmerter siden 3+5, men ingen blødning før i kveld. Er 5+2 i dag. Er så fortvilende å ikke vite om dette går veien eller ikke.

Dagen i dag startet såå bra med 3+ på digital, men endte med blod på papiret før jeg skulle legge meg. Så nå ligger jeg i sengen og krisemaksimerer og bekymrer meg så mye at jeg ikke får sove :confused:

Blodet var lyst rødt og slimete. Har slitt endel med mensensmerter siden 3+5, men ingen blødning før i kveld. Er 5+2 i dag. Er så fortvilende å ikke vite om dette går veien eller ikke.
Vondt! Håper du har fått litt søvn ❤️

Off. Føler sånn med deg. Håper du fikk sove litt. Og at det bare var en liten blødning.

Er så syyyykt kvalm. Overlevde til lunsj, men nå etter å ha spist er det helt krise. Sitter på jobb, men får ikke gjort en dritt. Hadde virkelig ikke lyst å siifra til arbeidsgiver riktig ennå.
Hva funker for dere for å stilne kvalmen?

Andre her med sykdomsfølelse i kroppen, blir veldig sliten og fryser? Jeg testa positivt første gang på lørdag, men vært lett uggen noen dager før det. Våkna av kvalme i natt.

Er så syyyykt kvalm. Overlevde til lunsj, men nå etter å ha spist er det helt krise. Sitter på jobb, men får ikke gjort en dritt. Hadde virkelig ikke lyst å siifra til arbeidsgiver riktig ennå.
Hva funker for dere for å stilne kvalmen?
Jeg har fått kvalmestillende fra legen, virker ikke litt en gang… jeg var dårlig frem til lunsj, var bare å bite tenna sammen på verkstedet her :hungover:

Ånei! Hvordan gikk natten og dagen så langt? ❤️

Ånei! Hvordan gikk natten og dagen så langt? ❤️
Takk som spør❤️ har vært helt ute i natt og i dag. Nesten ikke sovet. Men fikk meg en time hos privat gynekolog som tok en grundig sjekk. Hun så ingen tegn til mer blødning, og fant et fosteranlegg på riktig plass. Hun trodde jeg var sånn 4+6/5+0, det vil si ca 3-4 dager kortere enn jeg har regnet. Men mtp at jeg hadde EL ca dag 17/18 i syklusen så stemmer nok det. Men fikk sykemelding, og beskjed om å runde Netflix denne uken :laughing002 Grei beskjed om å ta det rolig, ingen trening eller samleie og mest mulig tid på sofaen.

Nå er jeg først og fremst veldig veldig lettet❤️, og føler meg samtidig litt dum som har krisemaksimert så utrolig mye :laughing002

Back
Topp