Symptomtråd

Eg har høyt stoffskifte noe som gjør at eg alltid e varm siden kroppen alltid jobber på høyt turtall. Men no holder eg på å fryse meg ihjel, må rett og slett ut å finne varme klær i dag :joyful: Ellers er puppene store og kjempe vonde. Kvalmen har roet seg, sliter litt med halsbrann. Og disse hersens mensen smertene er skikkelig plagsomme.
Jeg har også høyt stoffskifte, men er iskald nå nett som deg:hilarious:

Skikkelig øm på høyre side av magen idag. Tenker jo exu med en gang siden jeg er i uke 6. Men var øm på andre siden en annen dag. Så kanskje det er ligamentsmerter?

Skikkelig øm på høyre side av magen idag. Tenker jo exu med en gang siden jeg er i uke 6. Men var øm på andre siden en annen dag. Så kanskje det er ligamentsmerter?
Er nok bare all forberedelser. Kroppen gjøres om til ett rede og vi er heilt idioter og overtenker hvert eneste signal og symptom. Tenk når det første lille sparket kommer ❤️

Er nok bare all forberedelser. Kroppen gjøres om til ett rede og vi er heilt idioter og overtenker hvert eneste signal og symptom. Tenk når det første lille sparket kommer ❤️
Heilt sant, takk for betryggende ord:Heartred tredje gangen jeg er gravid, minste er to år. Men har likevel glemt alt:shy:

Heilt sant, takk for betryggende ord:Heartred tredje gangen jeg er gravid, minste er to år. Men har likevel glemt alt:shy:
Føler og at jeg har glemt alt, minste min blir 3 år i januar :p

Men jeg husker at jeg var super bekymret og stressa for alle symptomer som kom og symptomer som forsvant. Denne gangen her skal jeg bare ta alt som det kommer, uansett hvilken vei det går. For det nytter ikke å bekymre seg og være livredd hele tiden :Heartred Det er bare utmattende.

Føler og at jeg har glemt alt, minste min blir 3 år i januar :p

Men jeg husker at jeg var super bekymret og stressa for alle symptomer som kom og symptomer som forsvant. Denne gangen her skal jeg bare ta alt som det kommer, uansett hvilken vei det går. For det nytter ikke å bekymre seg og være livredd hele tiden :Heartred Det er bare utmattende.
Lurt! Jeg prøver virkelig å gjøre det samme. Blant annet derfor jeg ikke testet lenger enn 17 dpo denne gangen. Litt bekymra og krisemaksimerer for hvert ubehag eneste:bag:

Lurt! Jeg prøver virkelig å gjøre det samme. Blant annet derfor jeg ikke testet lenger enn 17 dpo denne gangen. Litt bekymra og krisemaksimerer for hvert ubehag eneste:bag:
Huff, det er ikke noe morro. Jeg er bare fast bestemt på at å ikke krisemaksimere noe! Aå jeg håper at jeg greier det :p

Såååå kvalm! Har aldri startet så tidlig før så spyinga starter vel ikke så lenge sikkert. Klarer ikke spise noe bare tørt brød. Men tar det positivt med at det er bra man kjenner på symptomer :)

Hva spiser dere til middag når dere er kvalme? Lagde fisk på mandag, og etter det har jeg ikke holdt ut stekeos eller matlukt i det hele tatt. Spent på om jeg overlever pinnekjøtt- og ribbelukt til jul... Ble pizza i dag, det gikk såvidt, og i morgen satser jeg på nudler. Føler meg ganske mislykka som ikke klarer å spise sunt :(

Hva spiser dere til middag når dere er kvalme? Lagde fisk på mandag, og etter det har jeg ikke holdt ut stekeos eller matlukt i det hele tatt. Spent på om jeg overlever pinnekjøtt- og ribbelukt til jul... Ble pizza i dag, det gikk såvidt, og i morgen satser jeg på nudler. Føler meg ganske mislykka som ikke klarer å spise sunt :(
Jeg regner med å bli veldig kvalm fra ca 6+0 (julaften :hilarious:) til 14+0. Da må det bare bli unntakstilstand, med lettvinte løsninger og det jeg klarer å spise akkurat da. Salt mat bruker å friste litt mer enn annet. Har et håp om at suppe kanskje kan gå, for jeg bruker også ha litt problemer med å få i meg nok væske.

Du trenger ikke bekymre deg for det. Jeg hadde hyperemesis med min andre og spøy/brakk meg 40-50 ganger om dagen. Fikk i meg lite mat. De på sykehuset sa «bare spis hva som helst. Om det er sjokolade du klarer å få i deg, eller potetgull osv så er det bra nok». Fikk i meg mer mat etter uke 22, og prøvde å drikke smoothier og litt forskjellig. Fikk helt frisk unge som er helt rå :D

Skikkelig svimmel og kvalm i dag. Skikkelig ekkelt. Mangler ein del jern og d vitaminer. Men det gjer eg som oftest.

uke 4 og uke 5 hadde jeg super ømme pupper og såre nipler men det har gitt seg litt i uke 6. Litt små uggen av og til men virker som at litt mat gjør susen og mye murringer og strekkfølelse i livmoren. I dag våknet jeg med sykt vond korsrygg, Blitt litt bedre utover dagen siden jeg har hatt nok å gjøre og vært mye i bevegelse men håper det forsvinner i morgen. spennende å se hvordan de neste ukene blir, Husker i forrige svangerskap (8år siden) kom den skikkelige kvalmen i uke 8 ca.

En annen ting som jeg har hatt siden pos test er at jeg må stå opp en til to ganger og tisse i løpet av natta sykt irriterende og jeg sover mye dårligere enn før, men skal ikke klage alle symptomer er velkomne.

Andre som opplever ordentlig kraftige murringer på kvelden etter mye aktivitet? For en uke siden gikk jeg i byen en hel dag, og hadde da ordentlig kramper i livmor hele kvelden/natta + litt brunlig utflod morgenen etter. I dag har jeg vært mange timer i svømmehall, og ligger nå med vonde murringer igjen (likt som rett før SA for noen mnd siden…). Har generelt en del murringer hver dag, men ikke sånn som dette. 5+2 i dag.

Andre som opplever ordentlig kraftige murringer på kvelden etter mye aktivitet? For en uke siden gikk jeg i byen en hel dag, og hadde da ordentlig kramper i livmor hele kvelden/natta + litt brunlig utflod morgenen etter. I dag har jeg vært mange timer i svømmehall, og ligger nå med vonde murringer igjen (likt som rett før SA for noen mnd siden…). Har generelt en del murringer hver dag, men ikke sånn som dette. 5+2 i dag.
Har aldri opplevd dette, er mitt tredje svangerskap nå. Jeg vet ikke hva sommer normalt og ikke. Hvor langt er du på vei? Kan det være kynnere du kjenner? For det fikk jeg allerede fra uke 8 med andremann og fra uke 10 med første.

Kan ikke huske at de to andre svangerskapene hadde så mye og kraftige symptomer-SÅ tidlig. Jeg har så bekkensmerter, korsrygg, fysisk vondt i magen og jeg gidder ikke nevne puppene engang!
Igår måtte jeg spise hver 2-3time hvis ikke kom kvalmebølgen kastende på!

Hvordan skal dette gå i 33-34 UKER til?! :nailbiting: :nailbiting:
Beklager, måtte ventilere etter en natt med liiite søvn her.

Jeg er nå 5+2 og ønsker meg nesten flere symptomer. Jeg vet jeg nok kommer til å angre på dette om noen uker, men eneste jeg kjenner er ømme pupper og veldig svake menssmerter.

Kjenner på det samme, komt ca like langt som deg.. krysser fingrene <3

Back
Topp