Symptomtråd

Hei! Jeg er 5+1 i dag, førstegangsgravid. Mine symptomer: oppblåst, treg mage, tisser ofte, trøtt og ømme bryst. Hadde det ikke vært for at mensen uteble, hadde jeg ikke mistenkt at jeg var gravid. Kjenner jeg er bekymret for at jeg ikke har mer utpregede symptomer, og er særlig bekymret for at jeg ikke opplever den kvalmen de fleste snakker om.. Den kan kanskje komme senere også, men er det noen av dere som har kommet ca. like langt og som ikke opplever noe kvamle? :)

jeg har først begynt å bli litt kvalm siste dager, 6+6 i dag. Og du har mye mer symptomer enn jeg har hatt! Fikk bekreftet liv i magen ved ultralyd i går, så symptomer varierer nok bare veldig fra person til person

5+6 :Heartred
Jeg er ekstremt trøtt om dagen, føles som jeg kunne sovet døgnet rundt.. Og jeg er ikke vant til å sove så godt eller mye, så på en måte er det godt å faktisk få sove. Sliter en del med nattesvette da og våkner gjerne opp gjennomvåt..
Er litt småuggen, ikke direkte kvalm, men i går kom første oppkast både fort og brutalt.. Håper ikke det fortsetter..

Annet enn det er det en del småmurringer og jeg blir veldig fort oppblåst og magen føles helt hard, spesielt på ettermiddag/kveld. Men, det er vel bare godt å ha noen symptomer å kjenne på så lenge de ikke er for kraftige :happy8

6+5 og mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har spydd i dag:hungover:. Krysser alt jeg har for at det ikke utvikler seg og blir like ille som sist.

Fikk en liten blødning i stad når jeg var på do. Men ikke merket noe mer etter på. Var liksom to-tre tørk med ferskt blod. Etter det har det kun kommet litt rosa/brunt… Håper det kun er harmløst.

De siste dagene har puppene blitt merkbart større og mer ømme. Det har kommet flere kjertler (eller har de vokst?), og puppene kjennes hardere enn før. Jeg er 6+6 i dag :)

Fikk en liten blødning i stad når jeg var på do. Men ikke merket noe mer etter på. Var liksom to-tre tørk med ferskt blod. Etter det har det kun kommet litt rosa/brunt… Håper det kun er harmløst.
Det er ikke noe koselig, forstår at du tenker på det. Ettersom jeg har skjønt er det slett ikke uvanlig, og at det som regel går helt fint :Heartred skal du på tul?

Det er ikke noe koselig, forstår at du tenker på det. Ettersom jeg har skjønt er det slett ikke uvanlig, og at det som regel går helt fint :Heartred skal du på tul?
Nei, eller skal ikke før i romjula. Og er da uke 13. Det går fint :) Er foreløpig ikke bekymret, så lenge det ikke kommer mer nå :shy: Men regner med det går fint! Evig optimist! :D

Noen som har gode råd for vond korsrygg? Øvelser eller andre ting dere synes hjelper :bag:

Haha, ja... de mannfolka venner deg vel til alt det der :wacky:

Ååja, vi har avdelingsmøter i bhg også :laughing001
Men virker veldig lettvindt å være kontorrotte samtidig som man er gravid da! Bare ha en bøtte på gulvet ved stolen om man må spy? :laughing025

Kontorrotte og gravid er ikke bare bare. Stillesitting kan være verre enn aktivitet på mange måter. :excited001

Småkvalm, mensmurringer, hodepine og trøøøtt.. men er forkjøla også så litt vanskelig å vite hva som er hva :bored: Kjenner litt stikking/strøm gjennom puppene, men de er ikke ømme når man tar på de. Kjenner endring i de nå som jeg ligger på magen og leker med minstemann :hilarious: håper ikke jeg blir like kvalm og får like tidlig bekkenløsning denne gangen… vil jobbe til permisjonen starter :arghh:

Kontorrotte og gravid er ikke bare bare. Stillesitting kan være verre enn aktivitet på mange måter. :excited001
Hehe :hilarious: nå som det går så bra, så glemmer jeg hele spiren mange ganger om dagen. Det er veldig hektisk nå :wacky::wideyed: håper spiren tåler det, bare :rolleyes:

Dere som har rukket å bli ordentlig kvalme, hvor langt er dere på vei?
Evt dere som har vært gravide før, når var det verst?:bag:

Dere som har rukket å bli ordentlig kvalme, hvor langt er dere på vei?
Evt dere som har vært gravide før, når var det verst?:bag:
Synes det var ille fra 6+0 til eh kanskje 12-13? Men var greit kvalm og dårlig fra 4+0 til halvveis ut i svangerskapet :hungover: så ble jeg kvalm igjen de siste 5 ukene.. :bag:

Altså, kjenner jo ikke at jeg er gravid!!! Men plutselig i dag begynte det å ile i brystene. Som når baby dier og melka kommer (har to barn fra før). Jeg satt i en tynn skjortekjole og tynn bh! Så redd for at det faktisk ble vått :angelic::bored: men, det var heldigvis bare følelsen! Ellers hadde det blitt flaut :D:oops:

5+3.
Fortsatt mye murringer i livmorene og korsryggen, samt at jeg fortsatt er mye trøtt :p. Brystene er også fortsatt ømme. Kvalmen har så smått begynt å melde sin ankomst. Kjenner det mest på morningen, men ikke noe som er veldig plagsomt enda. :)

Back
Topp