Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Er det så gale ville jeg nok kontaktet lege. De kan skrive ut kvalme dempende medisin for gravideJeg er så sinnsykt kvalm, brekker meg ofte og løper på do på jobb. Det hjelper som regel å spise, men i dag ble det værre etter jeg spiste så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er redd for å gå langt unna do og all matlukt og kjøleskap etc jeg åpner er helt krise. Vanskelig å fungere på jobb![]()
ikke greit å ha det sånn på jobbKontakt lege! Jeg fikk resept på Xonvea, og det fungerer godt synes jeg, men man bli hinsides trøtt daJeg er så sinnsykt kvalm, brekker meg ofte og løper på do på jobb. Det hjelper som regel å spise, men i dag ble det værre etter jeg spiste så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er redd for å gå langt unna do og all matlukt og kjøleskap etc jeg åpner er helt krise. Vanskelig å fungere på jobb![]()
Første trimester er kort sammenliknet med et arbeidsliv, så ta vare på deg selv disse ukene
Få deg gradert, eller heltids, sykemelding og kvalmestillende så du får det bedre hvert fall Er det så gale ville jeg nok kontaktet lege. De kan skrive ut kvalme dempende medisin for gravideikke greit å ha det sånn på jobb
![]()
Kontakt lege! Jeg fikk resept på Xonvea, og det fungerer godt synes jeg, men man bli hinsides trøtt daFørste trimester er kort sammenliknet med et arbeidsliv, så ta vare på deg selv disse ukene
Få deg gradert, eller heltids, sykemelding og kvalmestillende så du får det bedre hvert fall
![]()
Jeg skal til legen i morgen tidlig. Hadde to nesten kvalmefrie dager i helgen, så jeg håpet det skulle bli bedre. Men nå synes jeg det er værre i dag. Så da begynner jeg nok på kvalmestillende ja! Tullete som det er ble jeg selvfølgelig bekymret når jeg hadde kvalmefrie dager, det er ikke lett. Vil bare spole fram til uke 12! Men jeg er vel ikke alene om det

Har du vært kvalm i det hele tatt? Min kvalme kommer og går litt men så er jeg «kun» 4+4 og føler den er verre i dag mens i går var den helt bortI dag har jeg sånn skikkelig dårlig magefølelse og kjenner jeg er ganske engstelig for at det ikke skal gå veien
Er jo ikke så mye jeg får gjort fra eller til, men klarer liksom ikke legge det fra meg.
Har noen, men få symptomer:
Føler liksom at kvalmen burde ha kommet til nå (6+1). Vet jeg egentlig burde prise meg lykkelig for at jeg (enda) ikke er kvalm, men har vært kvalm på denne tiden i begge mine to forrige svangerskap.
- Trøtt
- Redusert matlyst
- Forstoppelse
Alle svangerskap er jo ulike, men føles liksom «trygt» å føle på de samme symptomene man har kjent på i tidligere (fullgåtte) svangerskap.
Blir jo helt utslitt av denne emosjonelle berg og dalbanen![]()
Kan bli mer uggen, men har vart i max noen timer før det har gått over.Har du vært kvalm i det hele tatt? Min kvalme kommer og går litt men så er jeg «kun» 4+4 og føler den er verre i dag mens i går var den helt bortSender deg mange varme klemmer
![]()