Symptomer

Forrige svangerskap fikk jeg ekstremt fettete hodebunn de første ukene. Denne gangen er det stikk motsatt, håret har blitt tørt over natta. Føles som det skal knekke.
 
5+4 og mer trøtt enn vanlig, litt ømme pupper, dårlig matlyst, mindre/lite lyst på ting jeg vanligvis er veldig glad i, blir fort andpusten, får fort svimmelhetsanfall (lavt blodtrykk), mister tålmodigheten fortere og litt mer emosjonell, vondt i korsryggen.

Edit: en knapp time senere fikk jeg også kramper i magen og BAM!!! der kom kvalmen
 
Last edited:
Er 8+0, og har vært plaget med intens kvalme de siste tre ukene. Våknet opp i dag, og kvalmen er fullstendig forduftet. Så nå er jeg veldig bekymret. Er det et tegn på at noe er galt? Burde jo egentlig bare være glad for å slippe den kvalmen, men nå ønsker jeg den bare tilbake
 
Er 8+0, og har vært plaget med intens kvalme de siste tre ukene. Våknet opp i dag, og kvalmen er fullstendig forduftet. Så nå er jeg veldig bekymret. Er det et tegn på at noe er galt? Burde jo egentlig bare være glad for å slippe den kvalmen, men nå ønsker jeg den bare tilbake
Jeg var sånn i går at jeg var nesten ikke kvalm hele dagen. Klarte til og med å spise litt is og et stykke brownies og var også veldig bekymret. I dag har kvalmen kommet tilbake med et brak. Holdt på å spy i morges bare av å drikke en sup vann. Klarer ikke pusse tenner nå i dag.

Har lest at det er veldig vanlig å ha dager som er kvalmefrie.
 
Mer trøtt enn vanlig, litt ømme pupper, dårlig matlyst, mindre/lite lyst på ting jeg vanligvis er veldig glad i, blir fort andpusten, får fort svimmelhetsanfall (lavt blodtrykk), mister tålmodigheten fortere og litt mer emosjonell, vondt i korsryggen.
Uff ja det er så mye følelser :laughing002 Jeg måtte holde tilbake tårene bare av å se 17-mai toget i går fordi jeg blir så lettrørt.
 
I dag er kvalmen skikkelig på plass. Går bra når jeg holder meg i ro.. I tillegg er bh blitt for liten, så det hjelper ikke på. Må få kjøpt meg større :p Shortsene mine er trange også, så må på en skikkelig shoppingrunde til uka ..
 
Ømme bryst, skikkelig andpusten og lettere irritabel :smiley-angelic002 Vondt på hver side i nedre mageregion hver gang jeg strekker meg eller reiser meg fra liggende… Går på Cyglogest så kan ha en sammenheng med det og.
 
  • Sinnsykt trøtt :sleep011: sov rundt 9 timer i natt, stod opp og etter 2 timer var jeg trøtt igjen. Fikk omsider lagt meg og sov lur i 2,5 time. Etter 30 min kunne jeg godt ha gått og lagt meg igjen (men ikke like lett med 2 små)
  • Uggen/kvalm
  • Blir fort andpusten/sliten
  • Ondt i korsryggen
  • Lite/ingen matlyst (har ikke engang lyst på ting jeg vanligvis elsker)
 
Hvor langt på vei: Usikker, men tipper 4+1, kan bli endret :smiley-ashamed004

Symptomene kommer og går:
- Konstant kvalmen
- lite matlyst
- oppblåst og ser gravid ut
- Vondt i sidene og korsryggen spesielt
- irritabel og ingen tålmodighet
- veldig emosjonell
 
Er så utrolig trøtt for tiden. Er på jobb (jobber offshore) og må gå å legge meg i lunsjen for en dupp hver eneste dag, selv om jeg sover 8-9 timer hver natt i varierende kvalitet.. Husker det var slik sist også, men fant det jo ut mye senere da, syns den trøttheten har vart lenge allerede og blir vare verre for hver dag:bag:
 
Liggi å døsa halvt på gresset innunder en busk på pledd og pute i hele dag . Hvert så trøtt av og på . Lite matlyst. Ikke så kvalm , bare på mårran . Ømme pupper .

Det kjipe er at jeg våkner så jævelig tidlig på mårran , før unger våkner , selv med barnefri så våkner jeg 6.30-7 tiden . Utrolig irriterende :dontknow

Også når man er trøtt og nærmest dupper av og ungene maser om det ene og det andre haha
 
Bare par dager til 8+0 og usikker om jeg innbiller meg det men jeg er så oppblåst at selv på morgenen er magen ut. Pleier å være relativt flat og kun oppblåst etter skikkelig stor middag, men nå er det bare sånn hele tiden. Jeg er ganske lav, så jeg liker å tro at kanskje det er noe som vokser der :love017 håper det hvertfall!
 
Har blitt så sinnsykt tett i nesa :arghh: Blir også veldig fort trøtt og må legge meg nedpå flere ganger om dagen:schocked028
 
Back
Topp