Symptomer

Plutselig veldig plaget med magen! 13+0. Spesielt på kvelden Kjennes ut som når man får løs mage men det kommer aldri noe ut… Har hatt det i 2 dager nå. Flere som har det sånn? Skikkelig plagsomt.

Ingen videre blødning etter hendelsen i går. Håper jeg får snakket med jordmor neste uke for jeg klarer ikke helt å slå meg til ro etter en truende abort med så lite oppfølging etterpå. Føler meg heldigvis mer optimistisk i dag..

Edit: 24 timer uten blødning (ikke en gang spotting) eller kramper:smiley-angelic001 utflod er melkeaktig og normal.

Last edited:
Ingen videre blødning etter hendelsen i går. Håper jeg får snakket med jordmor neste uke for jeg klarer ikke helt å slå meg til ro etter en truende abort med så lite oppfølging etterpå. Føler meg heldigvis mer optimistisk i dag..
Opplevde det samme i uke 10. Dersom blødningen stoppet allerede etter en time så er det veldig vanlig og i de fleste tilfeller ufarlig :Heartpink Jeg tenker på deg da jeg vet hvor skummelt det er, og jeg er optimistisk på dine vegne. Veldig bra at du fikk høre hjertelyden:Heartpink

Edit: 24 timer uten blødning (ikke en gang spotting) eller kramper:smiley-angelic001 utflod er melkeaktig og normal.
Uff så ekkel opplevelse!! Takk og pris det sluttet, og håper det ikke skjer igjen. Søsteren min begynte å blø en del av og på fra rundt 14-15 uker og senere også. Hun var redd det verste, men det var noe helt annet (og uskyldig) som jeg ikke husker navnet på. Barnet er frisk 3 åring idag.

Bra at det ble sjekket og virket alt vel med doppler/hjerterytme. Mest sannsynlig er det uskyldig da :Heartred

Oppdatering:
Masse liv å finne på jordmortimen. De har et lite ultralyd apparat så jeg fikk se den lille boltre seg rundt. Fin hjertelyd også. Det føles ut som verdens tyngste vekt er tatt vekk fra mine skuldre. :Heartred
Får nok aldri et konkret svar på hva som forårsaket den kraftige blødningen, men jordmor hadde noen teorier.

Noen som har merket en merkbar økning i matlyst nå som man er krysset over i andre trimester? Jeg var ganske kvalm i hele første, så slet med matlysten da, vel å merke. Men fra uke 14 har kvalmen gitt seg nesten helt. Og jeg må spise ofte og lite merker jeg:smiley-ashamed004

Noen som har merket en merkbar økning i matlyst nå som man er krysset over i andre trimester? Jeg var ganske kvalm i hele første, så slet med matlysten da, vel å merke. Men fra uke 14 har kvalmen gitt seg nesten helt. Og jeg må spise ofte og lite merker jeg:smiley-ashamed004
Ja! Jeg spiser som en hest om dagen :hilarious: Etter kvalmen ga seg har jeg fått skikkelig ulvehunger og spiser så mye at mannen bare sitter og måper haha

Samme her! Føler meg skrubbsulten til en hver tid :angelic: Prøver å ikke overspise heller. Men var som at bryteren ble slått av for kvalme bår jeg bikket 14 fullgåtte uker, har jo nesten ikke spist de siste mnd. Nå må jeg spise omtrent en gang i timen :hilarious:

Samme her! Føler meg skrubbsulten til en hver tid :angelic: Prøver å ikke overspise heller. Men var som at bryteren ble slått av for kvalme bår jeg bikket 14 fullgåtte uker, har jo nesten ikke spist de siste mnd. Nå må jeg spise omtrent en gang i timen :hilarious:
Ja samme her! Så prøver å ha sunne snacks liggende, for plutselig sitter jeg med skje oppi nugattien viss det tar for lang tid å finne noe annet :hilarious:

Våknet fra en (lang) lur for 10 min siden, sendte samboer for å kjøpe dobbelcheeseburger take away fra burger king. Graviditetslivet er ikke så ille likevel :facepalm::laughing002
Hakke litt mer sulten i andre trimester, men tar som regel mer fornuftige valg enn idag.

Våknet fra en (lang) lur for 10 min siden, sendte samboer for å kjøpe dobbelcheeseburger take away fra burger king. Graviditetslivet er ikke så ille likevel :facepalm::laughing002
Hakke litt mer sulten i andre trimester, men tar som regel mer fornuftige valg enn idag.
Haha det er veldig lov! Vi gror jo tross alt eg menneske :smiley-ashamed004 :angelic: Den unnskyldningen er iallfall jeg glad i, hehe!

Vet ikke om det er rett plass å skrive dette, men det er vell en form for symptom eller noe.
Har den siste tiden fått veldig vondt i hode i panne region helst med øyenbryn/nesevegg, har også hatt en del mer kvalme + oppkast de siste dagene (går på reseptbelagt kvalmestillende) disse har ikke helt gjort susen denne uka.
første gang jeg var gravid endte jeg opp med svangerskapsdiabetes, har lest at dette er vanlig fra uke 20.. er ennå to uker unna 20, men det må sies, jeg har ikke lyst til å ha det en gang til :arghh:

Vet ikke om det er rett plass å skrive dette, men det er vell en form for symptom eller noe.
Har den siste tiden fått veldig vondt i hode i panne region helst med øyenbryn/nesevegg, har også hatt en del mer kvalme + oppkast de siste dagene (går på reseptbelagt kvalmestillende) disse har ikke helt gjort susen denne uka.
første gang jeg var gravid endte jeg opp med svangerskapsdiabetes, har lest at dette er vanlig fra uke 20.. er ennå to uker unna 20, men det må sies, jeg har ikke lyst til å ha det en gang til :arghh:
Det kan være så mye forskjellig. Alt fra spenningshode, migrene, hormonsvinginger eller bihulebetennelse.

Ut ifra det jeg har lest opp på svangerskapsdiabetes; så oppdager man det ofte gjennom rutinemessige blodsukkermålinger snarere enn ved symptomer.

Uansett er det ikke godt å gå rundt og ha det vondt! Håper det blir bedre ganske snart.

Har veldig mye hodepine for tiden jeg også. Slår inn på omtrent samme tidspunkt hver dag. Regner med det er hormonelt, leste for et par uker siden at dette er vanlig rundt denne tiden av graviditeten (uke 17).

Jeg er ca midt i andre trimester men sliter litt med matlyst. Ikke er jeg kvalm lenger, så kan ikke skylde på det

Spiser det jeg klarer, men føler det ikke er nok.. Håper matlysten kommer seg, bekymrer meg litt for at vekta ikke går opp selv om jeg prøver å trykke i meg mat små måltider, fort mett, og heller spise ofte som du sier, er det jeg har fått anbefalt ☺️

Jeg har lest det samme om hodepine, men greit å være litt obs om det vedvarer.

Hadde mye hodepine og mild migrene fra uke 15-18 og så bedret det seg gradvis. Nå er det en sjelden gang hvis jeg glemmer å drikke vann og ta det med ro ila dagen Håper det bedrer seg raskt!

Jeg har ikke fått matlysten min tilbake siden uke 5-6, er i uke 17 nu. E heldigvis ikke kvalm, men sliter fortsatt med å spise mat. Tvinger i meg noe mat rundt middagstid, utenom det spiser jeg bare frukt, og kanskje noen skiver med ristet brød! Trodde virkelig dette skulle gi seg etter uke 13-15, men føler jeg har fortsatt det helt oppi halsen, nesten som å kaste opp hadde vært bedre!
Sitter og venter på at det skal bli litt bedre så jeg kan nyte litt graviditeten min:(( e første gangsgravid, hodepine og svimmelhet har også begynt de siste dagene!

Back
Topp