Symptomer

Noen andre i uke 10 som har så å si mistet symptomene? Føler at brystene e ikke like ømme, og kvalmen har gitt seg litt. Fortsatt lite matlyst, men har vært så dårlig de siste ukene at jeg ikke har fått i meg noe mat, og gått ned noe i vekt. Så det kan ha noe med det å gjøre også. Men akkurat nu siden onsdag, har jeg egt ikke kjent på kvalmen. Vet ikke om jeg har bare noen gode dager nu, men e bekymret ettersom jeg gikk gjennom en SA rundt denne tid sist gang

Noen andre i uke 10 som har så å si mistet symptomene? Føler at brystene e ikke like ømme, og kvalmen har gitt seg litt. Fortsatt lite matlyst, men har vært så dårlig de siste ukene at jeg ikke har fått i meg noe mat, og gått ned noe i vekt. Så det kan ha noe med det å gjøre også. Men akkurat nu siden onsdag, har jeg egt ikke kjent på kvalmen. Vet ikke om jeg har bare noen gode dager nu, men e bekymret ettersom jeg gikk gjennom en SA rundt denne tid sist gang
Samme skjedde med meg rundt den tiden og på OTUL 13+0 så var alt i skjønneste orden. Er vanlig at symptomene peaker rundt uke 8-10 og så roer det seg for mange.

Skjedde med meg også. Magen ble mindre oppblåst også. Men nå er den fullt tilbake og kvalmen hadde visst ikke gitt seg den heller :hilarious:

Er 12 + 3, og de ømme brystene har avtatt litt. Hadde sinnsyk matlyst, men dette har også avtatt litt. Ellers har jeg blitt ekstremt trøtt og utslitt!

Til dere som har hatt en del ligamentsmerter; Jeg er 11+6 i dag og har frem til forrige uke hatt mye ligamentsmerter, der det typisk har hogget til ved hosting og nysing, når jeg snur meg i senga eller gjør andre brå bevegelser. Siste uka har dette roet seg veldig og har flere dager der jeg så og si ikke kjenner noe. Skal sies at jeg ikke har hostet eller nyst mye siste tiden, men kjenner altså ingenting når jeg snur meg i senga heller. Magen har blitt mindre oppblåst i samme tidsrom, henger det sammen? Har andre opplevd at disse "hoggene"/ligamentsmertene forsvinner eller blir mye mindre en periode?

Til dere som har hatt en del ligamentsmerter; Jeg er 11+6 i dag og har frem til forrige uke hatt mye ligamentsmerter, der det typisk har hogget til ved hosting og nysing, når jeg snur meg i senga eller gjør andre brå bevegelser. Siste uka har dette roet seg veldig og har flere dager der jeg så og si ikke kjenner noe. Skal sies at jeg ikke har hostet eller nyst mye siste tiden, men kjenner altså ingenting når jeg snur meg i senga heller. Magen har blitt mindre oppblåst i samme tidsrom, henger det sammen? Har andre opplevd at disse "hoggene"/ligamentsmertene forsvinner eller blir mye mindre en periode?
Jeg har slitt lite med dette, men noe har det jo vært, men det kommer vel å går i perioder. I perioden du er nå begynte også min oppblåsthet å gi seg iallefall dette svangerskapet. Husker ikke fra forrige :hilarious:

Det er veldig til og fra hos meg også, ja, mindre de siste ukene. Er omtrent like langt på vei som deg. Regner med voksingen skjer litt i bølger. Og symptomer generelt roer seg jo litt i denne perioden for mange.
(Om det betyr at jeg ikke tolker/mistolker alle symptomer og/eller fravær av disse? Neinei. Hahaha. )

Jeg har slitt lite med dette, men noe har det jo vært, men det kommer vel å går i perioder. I perioden du er nå begynte også min oppblåsthet å gi seg iallefall dette svangerskapet. Husker ikke fra forrige :hilarious:
Takk for svar. Endringen har vært så tydelig og klarer ikke la være å bekymre meg over det. Håper det henger sammen med mindre oppblåsthet og at magen er mindre "sprengt".

Det er veldig til og fra hos meg også, ja, mindre de siste ukene. Er omtrent like langt på vei som deg. Regner med voksingen skjer litt i bølger. Og symptomer generelt roer seg jo litt i denne perioden for mange.
(Om det betyr at jeg ikke tolker/mistolker alle symptomer og/eller fravær av disse? Neinei. Hahaha. )
Takk for svar! Ja, det gir jo mening at voksingen skjer i bølger, bare liker ikke at det så og si har forsvunnet helt, og i nesten 1 uke. Veldig deilig å være mindre oppblåst da. Haha, da er vi definitvt to. Alt tolkes, både symptomer og fravær av de.

Har opplevd det samme. Det kommer og går i perioder hos meg :D

Takk for svar. Er godt å høre. Har det da forsvunnet helt i en periode og ting har kjentes annerledes ut, og så har det kommet tilbake?
Stemmer. Hatt perioder på uker/dager uten noen ting og så kom det tilbake en dag eller to. Antar det er fordi livmoren har perioder hvor den strekker seg mer enn andre. Varier også om jeg kjenner det mest på høyre eller venstre side. Jeg er 14+2 i dag og nesten ingen symptomer lengre. Men i går og i dag har jeg kjent litt stikninger i livmoren igjen.

Stemmer. Hatt perioder på uker/dager uten noen ting og så kom det tilbake en dag eller to. Antar det er fordi livmoren har perioder hvor den strekker seg mer enn andre. Varier også om jeg kjenner det mest på høyre eller venstre side. Jeg er 14+2 i dag og nesten ingen symptomer lengre. Men i går og i dag har jeg kjent litt stikninger i livmoren igjen.
Fint å høre at det man kjenner på ikke er unormalt. Og at ligamentsmerter og stikninger kan komme og gå. Var på ultralyd på sykehuset for 1 uke siden og alt var fint da, men føler ting har endret seg en del i tiden etter det. Så da blir jeg bekymret da. OTUL i morgen, så er jo ikke lenge til jeg får svaret!

Tror de fleste av oss føler på en del bekymringer, hvertfall mot andre trimester når symptomene ofte blir mildere eller forsvinner. Var selv på OTUL forrige mandag og da så alt fint ut til tross for færre symptomer. Jeg har fortsatt perioder hvor jeg er bekymret og tviler på at det går helt bort. Men føler meg heldigvis mer trygg nå i andre trimester. Lykke til i morgen :Heartred

Tror de fleste av oss føler på en del bekymringer, hvertfall mot andre trimester når symptomene ofte blir mildere eller forsvinner. Var selv på OTUL forrige mandag og da så alt fint ut til tross for færre symptomer. Jeg har fortsatt perioder hvor jeg er bekymret og tviler på at det går helt bort. Men føler meg heldigvis mer trygg nå i andre trimester. Lykke til i morgen :Heartred
Ja, tror det er veldig vanlig. For min del handler mye om at jeg har hatt 5 uker med blødninger og spotting til og fra. Så fant de ut at jeg har lavtliggende morkake og at det var årsaken til blødningene (siste tiden i hvert fall). De sa at jeg må regne med slike blødninger som kommer og går fremover frem til morkaka forhåpentligvis har flyttet seg oppover (blødningene oppstår når livmor utvider seg og strekker på ting). Siste uka har blødningene stoppet, i tillegg til at ligamentsmertene er så og si borte. Så jeg bekymret meg masse for blødninger, men nå bekymrer jeg meg for at de har stoppet og! Blir jo virkelig småsprø av dette! Tusen takk ❤️ Om alt er fint i morgen håper jeg at jeg klarer å bli mer trygg fremover jeg og!

14+4 i dag. Liten/ingen mage, ingen kvalme, bare veldig trøtt. Føler meg absolutt ikke gravid. Ser heldigvis at flere har det på samme måte rundt denne tiden :Heartred

I dag morges la jeg meg ned helt flatt på gulvet foran et stort speil. Da så jeg tydelig en kul helt nederst på magen, under navelen. Det var deilig å se. Her er det i hvert fall noe som vokser. :Heartpink:Heartblue
Hvis du prøver, er det viktig at du ligger helt flatt, ikke løft hodet. Og gjør det om morgenen når du har lite mat i magen og ikke har vært på do enda. Full blære dytter visst livmora oppover. :)

Oppdaget blødning i dag som stoppet etter 1 times tid. Fikk dratt på legevakten og de fant hjertelyd med doppler. Fy faen så ekkel opplevelse. Håper så inderlig alt går bra og det kun var en random blødning. Min mor hadde det samme med min lillesøster når hun var ca. like langt på vei....

Oppdaget blødning i dag som stoppet etter 1 times tid. Fikk dratt på legevakten og de fant hjertelyd med doppler. Fy faen så ekkel opplevelse. Håper så inderlig alt går bra og det kun var en random blødning. Min mor hadde det samme med min lillesøster når hun var ca. like langt på vei....
Å, det er skummelt. Heldigvis ofte ufarlig, men man blir jo ikke akkurat mindre angstete. Prøvde de å se hvor den kom fra eller var det bare hjertelydsjekk? Har troen på at bebis har det topp og at det bare var noen skjøre slimhinner :Heartred

Å, det er skummelt. Heldigvis ofte ufarlig, men man blir jo ikke akkurat mindre angstete. Prøvde de å se hvor den kom fra eller var det bare hjertelydsjekk? Har troen på at bebis har det topp og at det bare var noen skjøre slimhinner :Heartred
Jeg får ikke noe mer oppfølging med mindre jeg blør mer. Hjalp å høre hjertelyd hvertfall. Krysser fingrene for at alt er i orden. Men ja grusom opplevelse!!

Back
Topp