Symptomer

HAR VÆRT FORSTOPPET I 2 UKER NÅ. LEVER PÅ MOVICOL, VANN, SVISKER OG LINFRØ :sad010 Var aldri såpass ille første gangen , nå er det fullstendig bom stop, tarmen har levert oppsigelse. Vet ikke hva jeg gjør hvis kvalmen kommer og jeg ikke lenger kan drikke 3 liter vann daglig?? Litt småkvalm i ny og ne, og ellers såre pupper.
 
Litt kvalm, trøøøøøøøøtt :dead: , mer irritabel og emosjonell, reagerer på lukter (ordnet hamburger til middag i dag og holdt på å kaste opp :depressed:), litt små murringer i livmor innimellom og en sånn følelse av stølhet i magen (av og til går det over til å føles som om jeg har ei lita bowlingkule inni dær som tynger ned magen).
 
Litt kvalm, trøøøøøøøøtt :dead: , mer irritabel og emosjonell, reagerer på lukter (ordnet hamburger til middag i dag og holdt på å kaste opp :depressed:), litt små murringer i livmor innimellom og en sånn følelse av stølhet i magen (av og til går det over til å føles som om jeg har ei lita bowlingkule inni dær som tynger ned magen).
Siterer meg selv…
Kan si at jeg ikke bare er litt kvalm lengre :hungover:
Virker som den er kommet for fullt nå.
Den er håndterbar så lenge jeg ikke må styre veldig med ungene… da blir den straks mye verre.
 
Last edited:
7 + 4 her

Har ekstremt ømme bryster! Vondt å ta av BH, og brystene har vokst noe i størrelse. Spiser også ekstremt mye mer enn jeg gjorde før, jeg craver på alt mulig, spesielt middagsmat, sjokolade og potetgull. Har heldigvis ingen kvalme, kan merke noe vag kvalme når jeg skal spise. Drikker også ekstremt mye mer som iste osv, som også gjør at jeg må tisse veldig ofte.. Hatt også noen veldig forsiktig slags mensenkramper som har gjort meg bekymret, men regner med det er normalt når livmor vokser :)
 
Jg er trøtt uansett . Har gått i perioder på og av med postafen og var like trøtt . Men når trøttheten slipper så åpnes en ny verden :dance011
Jeg har heldigvis ikke trøtthet som symptom. Slitsomt å både være trøtt og kjempekvalm. Nå har heldigvis trøttheten lettet, men siden postafenen har gått ut er jeg igjen kvalm med brekninger. Jeg velger heller å være veldig kvalm enn å være veldig trøtt.
 
Her er det trøtthet, murringer og innimellom litt ubehagelige stikkinger i livmor, og cravings på alt mulig usunt hele tiden. Også er hormonene litt plagsomme, så jeg er både langt mer sensitiv enn vanlig, og har kortere lunte. Det siste passer litt dårlig med to barn på 2 og 3 år. :facepalm:
 
Jeg har heldigvis ikke trøtthet som symptom. Slitsomt å både være trøtt og kjempekvalm. Nå har heldigvis trøttheten lettet, men siden postafenen har gått ut er jeg igjen kvalm med brekninger. Jeg velger heller å være veldig kvalm enn å være veldig trøtt.
Ja det er jeg enig i , for det er forferdelig å være sånn trøtt . Vet ikke om det kan sammenlignes med søvn apne eller ME eller no :scratch :laughing021
 
Jeg hadde long covid i 1 år og den utmattelsen jeg hadde da var veldig annerledes enn nå som gravid.

Nå er jeg okay med å være trøtt fordi jeg vet at kroppen min jobber hardt for at den lille skal vokse. Med long covid var jeg bare fortvilet at kroppen min ikke fungerte pga et dumt virus :dead:
 
Er ekstremt trøtt noen dager…tror egentlig det er allergi, men vanskelig å vite…plutselig kommer det en dag som er helt ok, så ekstremt trøtt igjen.
 
Her er det trøtthet, murringer og innimellom litt ubehagelige stikkinger i livmor, og cravings på alt mulig usunt hele tiden. Også er hormonene litt plagsomme, så jeg er både langt mer sensitiv enn vanlig, og har kortere lunte. Det siste passer litt dårlig med to barn på 2 og 3 år. :facepalm:
Disses stikkingene, hvordan er de for deg? Jeg får noen ganger litt vondt når jeg hoster, det liksom "lyner" til om det gir mening? Noen ganger kan det gjøre ganske så vondt. Ellers har jeg akkurat samme symptomer som deg men føler det er så diffust for graviditet. Er det bare min personlighet å være trøtt, sur og spise usunt akkurat nå eller er det graviditeten :hilarious:
 
Litt småkvalme, tidvis murringer som gjør med litt stressa, men de varer ikke lenge. Det vil si, småmurrer gjør det ofte, men ikke plagsomt.

Puppene har bare vært litt småømme, frem til i dag. Våkna av at det var skikkelig sårt og vondt. Jeg tar symptomeme gladelig imot nå, etter x antall SA'er. Håper den fortsetter å klosett seg fast her ❤️
Jeg har dog fått sånne kramper/restless legs, i bena på natta, i mine andre to svangerskap, og det håper jeg litt at jeg slipper. Sov så lite da pga det.
 
Disses stikkingene, hvordan er de for deg? Jeg får noen ganger litt vondt når jeg hoster, det liksom "lyner" til om det gir mening? Noen ganger kan det gjøre ganske så vondt. Ellers har jeg akkurat samme symptomer som deg men føler det er så diffust for graviditet. Er det bare min personlighet å være trøtt, sur og spise usunt akkurat nå eller er det graviditeten :hilarious:
De er som du beskriver, det lyner til, på en måte. Kan komme ifm host eller nys, men har også kommet ifm toalettbesøk. Hehe, tror nok ikke bare det er personlighet. Jeg er helt ekstremt gretten i dag, og sliter skikkelig med å ta meg sammen. :confused:
 
I går hadde jeg ett skikkelig sammenbrudd. Bare lå å gråt og syntes synd på meg selv som har vært igjennom sprøyter, tabletter og venting. Alt var galt. Gråt meg ferdig og det var som ingen ting hadde skjedd :p Følte meg passe teit etterpå. Har aldri reagert ifht hormonsprøytene osv, men i går bare klarte jeg ikke ..
 
Jeg har merket de siste dagene at jeg blir mer dårlig mot kvelden . Blir akutt trøtt , schtein trøtt :nailbiting: Og kvalm og uggen .
 
Magesmerter, ikke blod. Kjennes ut som et stramt belte. Mistenker er bare hormoner i ubalanse for sliter med forstoppelse å. OG KVALM, FOR ALT. Men spyr ikke :shifty: Tortur å kjenne på kvalmen.
 
Mistenker at embryo har festet seg på venstre side for nå kjenner jeg noe murring der! Spennende å se om det stemmer på tidlig ultralyd på torsdag :hilarious: Sies at jenter fester seg på venstre side og gutter på høyre :rabbit
Oi, det var interessant! Jeg har nemlig mye murringer på høyre side, så nå ble jeg litt håpefull ❤️ Ikke at jeg blir skuffa over ei jente til, absolutt ikke!! Men det hadde vært moro med en gutt.
 
Syns puppene ser og kjennes større ut. OG brystvortene :hilarious: Har litt mer murringer, men ikke direkte vonde.
Også har jeg hatt skikkelig rare drømmer!!
 
Etter 8+0 har kvalmen kommet tilbake og sterkere enn før. På torsdag kastet jeg opp igjen. I går var formen okay mens i dag er jeg skikkelig dårlig. Fått i meg noen Ritz kjeks og håper det hjelper..
Har resept på xonvea liggende men de er så dyre.. pluss står at man ikke kan kjøre når man tar de :( men fortsetter det slik må jeg nok på apoteket.
 
Etter 8+0 har kvalmen kommet tilbake og sterkere enn før. På torsdag kastet jeg opp igjen. I går var formen okay mens i dag er jeg skikkelig dårlig. Fått i meg noen Ritz kjeks og håper det hjelper..
Har resept på xonvea liggende men de er så dyre.. pluss står at man ikke kan kjøre når man tar de :( men fortsetter det slik må jeg nok på apoteket.
Jeg går på Xonvea og synes de hjelper veldig! Og er kommet i 40 pakning som ikke er såå krise dyrt, tror det var 480kr elns for den, så en del billigere enn 20-pakningen. Angående bilkjøring så kommer det an på dose og hvordan du føler deg. Jeg gikk en stund på laveste dose med to om kvelden, og da synes jeg ikke det var noe problem med bilkjøring (hvert fall så lenge jeg passet på å få meg en dupp). Nå går jeg på 2+1 og unngår bilkjøring så langt jeg kan, men synes fortsatt det går fint, spes på ettermiddag/kveld når det er lenge siden jeg har tatt :)
 
Back
Topp