Symptomer

Kjenner til den. Jobber som lærer selv og hadde for første gang "nå er det snart så jeg må løpe til vasken og spy"-opplevelse i dag :depressed: Gikk heldigvis bra, men det er ingen på jobb som vet. Og ønsker ikke å si noe før jeg er litt mer sikker på at det går bra.
Hahah uff, så grusomt. Imponert over at du er på jobb inden tilstanden i seg selv!
Men samme her, tenkte jeg skulle holde det for meg selv hvertfall til første ultralyd, men ideelt sett til over sommeren.
 
Flere som sliter med å være tungpustet? Spesielt når man er i bevegelse eller ligger ned…
Ja , jeg høres ut som en flodhest som har løpt opp Mount Everest . Helt grusomt , kan sitte å prate vanlig og hive etter pusten :laughing021
 
Nå har jeg begynt å få stikk i livmoren. Som regel en side om gangen. Varer ikke lenge men kommer sånn plutselig som et lynnedslag haha. Føles annerledes ut enn murringer. Heldigvis ikke vondt. Har forstått at dette også er veldig normalt.
Samma her , stikker og er litt annerledes i livmora . Litt ubehagelig . Noe skjer der nede :Heartred
 
Hahah uff, så grusomt. Imponert over at du er på jobb inden tilstanden i seg selv!
Men samme her, tenkte jeg skulle holde det for meg selv hvertfall til første ultralyd, men ideelt sett til over sommeren.
Det kommer veldig i bølger, så jeg føler jeg klarer jobb greit. Men ja, tanken streifa meg i stad, at jeg helst vil slippe å måtte henge over vansken foran hele klassen min :hilarious:
 
Reiste meg litt fort isted og det gjorde så vondt at jeg måtte krøke meg bortover.. sånn typ strekkende/hylende smerte, gikk over ganske fort da. Er det sånn typ ligamentsmerter?
 
Flere som sliter med å være tungpustet? Spesielt når man er i bevegelse eller ligger ned…
Jepp :shifty:
Kan bli andpusten av å bare gå rett bortover et lite stykke f.eks. på vei til jobb. Skal ikke skryte på meg god kondis før gaviditet, men altså … dette er jo helt vilt :wideyed:
 
Laget laks meg agurksalat til middag i dag. Var helt fin under tilbereding og hadde null problem med å spise maten. Gikk ut med søpla, og da jeg kom inn igjen og kjente lukta av laks og eddik holdt jeg på å kaste opp. Samboer måtte ta over ryddingen fordi jeg brakk meg så mange ganger :hilarious: Måtte lufte ut hele huset. Helt sykt hvor fort dette svinger. Har enda ikke kastet opp, men brekker meg veldig ofte av sterke lukter.
 
Laget laks meg agurksalat til middag i dag. Var helt fin under tilbereding og hadde null problem med å spise maten. Gikk ut med søpla, og da jeg kom inn igjen og kjente lukta av laks og eddik holdt jeg på å kaste opp. Samboer måtte ta over ryddingen fordi jeg brakk meg så mange ganger :hilarious: Måtte lufte ut hele huset. Helt sykt hvor fort dette svinger. Har enda ikke kastet opp, men brekker meg veldig ofte av sterke lukter.
Hahhaha :laughing021 Jeg også har lukter jeg plutselig ikke takler og ting som smaker rart! Synes sånn minimais smaker fisk nå:laughing001Også takler jeg ikke tøymykneren vår lenger, lukter spy
 
Våkna opp i dag med kvalme. Ikke sånn at jeg egentlig trenger å kaste opp, men ingenting frister å spise. De andre dagene har jeg vært skrubbsulten når jeg har stått opp, så dette var uvant.
 
Så deilig hvor langt er du nå ? Jeg er 5+7 og ikke kommet til brekningspunktet enda . Men tidligere har det kommet ved 6-8 ukers tiden
I dag er jeg 8+5. Vært litt av og på med kvalmen. Ikke kastet opp, men har vært veldig nære mye. Så nå skal jeg ta det med ro i to uker og håpe jeg er oppe å går igjen 100% da :)
 
Reiste meg litt fort isted og det gjorde så vondt at jeg måtte krøke meg bortover.. sånn typ strekkende/hylende smerte, gikk over ganske fort da. Er det sånn typ ligamentsmerter?
Ja. Får det hele tiden for tiden.
 
Formen min er så sykt varierende hver eneste dag. I dag har jeg første sykedag pga svangerskapet. Jeg er så kvalm og uggen, hele døgnet. Og når jeg får et lite vindpust med god form, da kommer dårlig samvittighet for at jeg ikke får til alt jeg burde og alt jeg vil. Så gråter jeg kanskje litt, blir litt sint og lei. Deretter daler formen og den dårlige samvittigheten forsvinner igjen.
De hormonene altså...haha!
 
Er 9+3 i dag og kvalmen har begynt å gi seg litt. Det kommer fortsatt noen bølger, men ikke like ille som de 3-4 siste ukene. Jeg er veldig glad for at kvalmen har sluppet opp litt, men klarer ikke å ikke bekymre meg likevel. Var til og med på tidlig ultralyd i går og alt så bra ut, men jeg kjenner at jeg er litt nervøs igjen i dag. Skulle ønske jeg klarte å senke skuldrene litt snart.. håper det går lettere etter uke 12 og neste UL..
 
Har egentlig ingen symptomer i dag. Gud som jeg hater denne perioden. (Eller hele graviditeten, for angsten forrige gang slapp knapt noen gang, men det blir i hvert fall bedre perioder etter hvert)
6 dager til tul, prøver hardt å ta en dag av gangen.
 
Har egentlig ingen symptomer i dag. Gud som jeg hater denne perioden. (Eller hele graviditeten, for angsten forrige gang slapp knapt noen gang, men det blir i hvert fall bedre perioder etter hvert)
6 dager til tul, prøver hardt å ta en dag av gangen.
Ja, første trimester er egentlig det tøffeste (hvertfall psykisk :nailbiting:). Konstant frykt for at det ikke skal gå bra. Har man lite/ingen symptomer blir man (enda) mer bekymret og har man symptomer og f.eks. fler seg dårlig er det også slitsomt :depressed:

Er 10 dager til privat TUL her og det er jo en hel evighet til :sorry:
 
Ja, første trimester er egentlig det tøffeste (hvertfall psykisk :nailbiting:). Konstant frykt for at det ikke skal gå bra. Har man lite/ingen symptomer blir man (enda) mer bekymret og har man symptomer og f.eks. fler seg dårlig er det også slitsomt :depressed:

Er 10 dager til privat TUL her og det er jo en hel evighet til :sorry:
Håper tiden går fort! :Heartred
 
Komboen stikninger og luftsmerter er…interessant. Og stresser nok litt med det. Så noen mørke og runde blodflekker på madrassen i det jeg gikk ut av senga og freaka ut i to sekunder, før jeg skjønte at det var vannflaska til treåringen som lakk. :p
 
Blir så sykt sulten, og må plutselig spise frokost når jeg våkner. Spiser vanligvis først til lunsj.
 
Back
Topp