Symptomer

Mindre oppblåst og mindre trøtt 9+5, hmm…
Fortsatt kvalm/uggen, særlig hvis jeg er sliten. Må ha noe i munnen mesteparten av tiden for å ikke bli kvalm.
 
Ikke like trøtt , spyr på mårran og er ganske kvalm enda utover hele dagen . Må hele tiden små spise . Tisser hele tiden, og føles som jeg har en håndball inni magen . Andpusten og konstant sprengt :arghh: 9+1
 
Tilbake til å være skikkelig elendig i formen. Enda verre nå enn sist runde. Hadde en tålig grei uke forrige uke, men på søndag kom det som kasta på meg igjen. Denne gangen har jeg mer problemer med å få i meg mat og væske enn jeg hadde for et par uker siden, da spiste jeg for å holde kvalmen i sjakk. Det fungerer ikke nå :hilarious: :hungover:
Bare sover og ligger rett ut. For et svangerskap dette er. Koser meg ikke litt en gang, men det går nok over:joyful::Heartred
 
Jeg har blitt så sykt øm i livmor-området! Føler det omtrent ikke er noe beskyttelse mellom og tåler ikke at noe kommer borti omtrent. 12+0 i dag, så er vel bare at det strekkes og styres inni der
 
Jeg har fått hår på magen :bored: Måtte google og visstnok er hirutisme vanlig i svangerskap. Usj!!!
 
Flere som plutselig har blitt mindre oppblåst? Når skjedde det i så fall? Alt man skal bekymre seg over…
 
Har bare hatt hovne pupper så langt, men nå har de begynt å bli ømme (er 10+0 i dag). Forrige gang jeg var gravid var de kjempeømme fra start, fascinerende hvor forskjellig det kan være fra gang til gang.
 
Har bare hatt hovne pupper så langt, men nå har de begynt å bli ømme (er 10+0 i dag). Forrige gang jeg var gravid var de kjempeømme fra start, fascinerende hvor forskjellig det kan være fra gang til gang.
Enig! Har det helt ulikt denne gangen fra sist. Ikke ømme pupper ennå jeg…kanskje litt større, men kan fortsatt bruke vanlige bh’er…sist vokste de kjempefort.
 
Idag har jeg brått ikke hvert så kvalm , nesten litt skremmende :nailbiting: Hadde en runde på mårran …

Spiste frokost også laga jeg meg bakt potet i airfryer :Heartred ble super digg. Drukket tre store glass med oboy og liggi på soffan . Veldig deilig , men så blir man nervøs også …
 
Har bare vært super heldig og hatt fin form utenom litt trøtthet. Men en ting jeg har merket siste ukene er av og på murringer, og noen tydeligere enn andre. Ikke vondt, men merkes at det skjer noe i livmoren. Før var jeg bekymret over det spesielt i starten av svangerskapet, men nå ser jeg på det som godt tegn. :happy:
 
Når var kvalmen deres verst? Jeg er 9+3 i dag og jeg synes kvalmen den siste uken har vært helt forferdelig. Brekker meg minst 10 ganger daglig og alle lukter er utfordrende. Er også så trøtt fordi jeg synes kvalmen er verst på kvelden, og våkner grytidlig til den samme kvalmen (spiser da og blir heldigvis bedre). Men på ettermiddagen/kvelden blir det bare verre og jeg blir liggende våken. Når er kvalmestillende et alternativ: hvor grusomt skal man ha det før man tar det? Jeg overlever nå men det er hardt med 100% jobb i hjemmesykepleien samt dette med søvnen. Skal til legen på mandag og litt usikker på om jeg har det ille nok? Har ikke kastet opp og tenker jeg egentlig bare må ta meg sammen. Men denne kvalmen gjør noe med hodet mitt, blir helt gæren av å kjenne på det 24/7. Hvordan løste dere dette, når det gikk det verste over for deg? Hos meg begynte det først i slutten av uke 7 så har egentlig akkurat begynt.
 
Når var kvalmen deres verst? Jeg er 9+3 i dag og jeg synes kvalmen den siste uken har vært helt forferdelig. Brekker meg minst 10 ganger daglig og alle lukter er utfordrende. Er også så trøtt fordi jeg synes kvalmen er verst på kvelden, og våkner grytidlig til den samme kvalmen (spiser da og blir heldigvis bedre). Men på ettermiddagen/kvelden blir det bare verre og jeg blir liggende våken. Når er kvalmestillende et alternativ: hvor grusomt skal man ha det før man tar det? Jeg overlever nå men det er hardt med 100% jobb i hjemmesykepleien samt dette med søvnen. Skal til legen på mandag og litt usikker på om jeg har det ille nok? Har ikke kastet opp og tenker jeg egentlig bare må ta meg sammen. Men denne kvalmen gjør noe med hodet mitt, blir helt gæren av å kjenne på det 24/7. Hvordan løste dere dette, når det gikk det verste over for deg? Hos meg begynte det først i slutten av uke 7 så har egentlig akkurat begynt.
Kvalmen var verst for meg i uke 9-10 (peak). Så mildere i uke 11 og så og si borte uke 12. Håper det blir bedre for deg også :Heartred
 
Takk for håpet :Heartred gjorde du noe annerledes de ukene med peak, eller levde du som normalt og bet tenna sammen?
Var gradert sykmeldt fordi jeg var veldig dårlig på morgenen og hvis jeg ikke tok det med ro lå jeg over doskålen. Det hjalp å sove nok og starte dagen rolig. Hadde ritz kjeks på nattbordet og spiste et par akkurat når jeg våkna for å unngå tom mage. Prøvde å spise små måltider ofte (til tross for null appetitt). På de verste dagene overlevde jeg på eplejuice og toast haha. Jeg kunne tatt ut resept på kvalmestillende men leste at en bivirkning var at man kan bli veldig trøtt så prøvde meg uten. Hadde kvalmen vært helt uutholdelig hadde jeg nok tatt ut resepten på Xonvea på apoteket.
For meg ble kvalmen verre av lite søvn, tom mage og stress så gjorde det jeg kunne for å forebygge.
 
Var gradert sykmeldt fordi jeg var veldig dårlig på morgenen og hvis jeg ikke tok det med ro lå jeg over doskålen. Det hjalp å sove nok og starte dagen rolig. Hadde ritz kjeks på nattbordet og spiste et par akkurat når jeg våkna for å unngå tom mage. Prøvde å spise små måltider ofte (til tross for null appetitt). På de verste dagene overlevde jeg på eplejuice og toast haha. Jeg kunne tatt ut resept på kvalmestillende men leste at en bivirkning var at man kan bli veldig trøtt så prøvde meg uten. Hadde kvalmen vært helt uutholdelig hadde jeg nok tatt ut resepten på Xonvea på apoteket.
For meg ble kvalmen verre av lite søvn, tom mage og stress så gjorde det jeg kunne for å forebygge.
Okei men da skal jeg prøve på det. Jeg får i meg haugevis med mat, så her spiser jeg masse i frykt for å bli kvalm. Nå blir jeg riktignok kvalm uansett så kanskje prøve mindre og lettere måltider. Er bare vanskelig med jobb, må liksom spise når jeg først kan og igjen denne frukten for å bli sulten sitter skikkelig i. Jeg er veldig engstelig for dette med tabletter i svangerskapet, så vil helst slippe om jeg kan klare det. Skal prøve litt som deg og se hvordan det går. Takk for gode tips :Heartred
 
Okei men da skal jeg prøve på det. Jeg får i meg haugevis med mat, så her spiser jeg masse i frykt for å bli kvalm. Nå blir jeg riktignok kvalm uansett så kanskje prøve mindre og lettere måltider. Er bare vanskelig med jobb, må liksom spise når jeg først kan og igjen denne frukten for å bli sulten sitter skikkelig i. Jeg er veldig engstelig for dette med tabletter i svangerskapet, så vil helst slippe om jeg kan klare det. Skal prøve litt som deg og se hvordan det går. Takk for gode tips :Heartred
Jeg spurte legen og Xonvea er laget spesielt for svangerskapskvalme og skal være veldig trygt. Ulempen er at disse er dyre :dead: men hvis kvalmen hindrer deg å fungere i hverdagen ville jeg nok vurdert å snakke med legen om jeg var deg. Ikke godt å ha det slikt...
 
Back
Topp