Symptomer

Japp.. Lurer fremdeles på når de fantastiske 100 glansdagene skal begynne.
Utslitt, konstant hodepine/migrene og sulten nesten hele tiden. Siste dagene føles magen sprengt ut i tillegg (haha)
Haha. Jeg velger å tro at det må ha vært de 107 og 117 dagene jeg gikk glipp av i mine to forrige svangerskap. :wtf:
 
Samme her! Og så blir jeg så sur når jeg er sliten.. i går kjefta jeg på min stakkars samboer i 10 min fordi han hadde planlagt å ukeshandle på feil tidspunkt, og så gikk jeg og la meg på senga og gråt:arghh:
 
16+4! kjenner så vidt kvalmen, men andpusten! er så andpusten at jeg får lyst å legge meg ned å gråte nesten hver dag :laughing002 også er brystene enda ømme, men di er begynt å bli større og råmelka kommer :nailbiting: er meget emosjonell og sensitiv i tillegg hahah
 
Kvalme og oppkast er fortsatt dominerende her. 18+4. Stort søvnbehov. Oppblåst mage på kveldene. Og symptomet jeg hadde glemt fra sist - neseblod i tide og utide. :depressed:
 
Noe hodepine selv om den heldigvis er blitt bedre, oppblåst på kveldene, smått dårlig i magen, såå trøtt, begynt å kjenne på humøret, smått kvalm, andpusten og konstant utslitt. 18+3 og hadde vel egentlig håpet jeg skulle føle meg bedre i andre trimester :wtf:
 
Da har halsbrannen meldt seg! Den blir dessverre verre av sjokolade, har jeg funnet ut - hadde bursdag med brownies på Søndag.
Det begynner også å bli vanskeligere å bære store ting foran på magen, den dyttes liksom ikke innover som før:p
 
Da har halsbrannen meldt seg! Den blir dessverre verre av sjokolade, har jeg funnet ut - hadde bursdag med brownies på Søndag.
Det begynner også å bli vanskeligere å bære store ting foran på magen, den dyttes liksom ikke innover som før:p
Haha den er sur :joyful:
Her merker jeg at bikkja begynner bli litt tung å løfte ned fra alt mulig, gjerne også med skråbevegelse. Tyve kilo gamling som ikke vil gå ned trappa ute eller inne lenger, eller ned fra sofa :dog
 
Får plutselig megavondt i puppene. Og aller verst er nipplene etter jeg tar av bh.
På kvelden kan jeg plutselig bli kjempesulten..
ellers en del vondter her og der.. bekken er ikke alltid like greit :confused013 Ser det her innlegget snart hører hjemme i klagetråden:hilarious:
 
Noen som har erfaring med hemorider og blødning? Tips og triks tas i mot!
Jeg er operert i en alder av 26 så det nærmer seg 3 år siden. Bud nummer en er å drikke godt med vann hver dag. Spis fiberrik kost om du kan. Hvis du merker at du begynner å bli obstipert ta laksantia i en dag eller to, lenger om du må. Ev en skvett kaffe. Jeg bruker lactulose men det er mange å velge mellom. Hvis skaden allerede har skjedd så hjelp gjerne til med en hånd. Hold på sidene ev på perineum for å unngå spreng i huden. Hvis det er veldig sårt så er det lurt å unngå tørk med papir om du kan. Spyl i dusjen eller bruk våtservietter. Det finnes bla egne våtservietter til bruk rundt rektum men jeg ser ikke helt poenget med dem. Synes selv vanlige våtservietter funker bra. Når du er ferdig på do smør med scheriproct eller andre kremer som kan funke for deg. Paracet kan brukes som smertestillende ev kan du smøre på xylocain som en får reseptfritt på apoteket. Gjør det til en vane å ikke sitte og presse i evigheter på do, det er oppskrift på hemoroider og er hvordan jeg fikk problemer allerede som 10-åring :dead:
 
Hei. Er det noen som har likt eller vet noe om dette?
Jeg sliter sånn med øm, hard og noe som kjennes ut som om magen min er luftsprengt. Prøvde til og med en samarin nå i kveld, fordi jeg var så sliten. Men ingen reaksjon. Blir verre når jeg prøver å spise, men generelt vondt og øm nesten hele tiden.
 
Hei. Er det noen som har likt eller vet noe om dette?
Jeg sliter sånn med øm, hard og noe som kjennes ut som om magen min er luftsprengt. Prøvde til og med en samarin nå i kveld, fordi jeg var så sliten. Men ingen reaksjon. Blir verre når jeg prøver å spise, men generelt vondt og øm nesten hele tiden.
Jepp, har mine dager innimellom der jeg føler meg som en ballong på bristepunktet. I dag har vært en sånn dag men jeg har vært forstoppet i godt over en uke, drikker på laksantia (som gjør meg oppblåst), tygger jerntabletter (som gjør meg forstoppet) og har et trøblete bekken som stråler både opp- og nedover og ligamentsmerter i lyskeområdet #gimegstyrke. Om du er i stand til det og problemstillingen din er oppblåst, så kan fysisk aktivitet ofte kickstarte systemet. Jeg blir superforstoppet når jeg er passiv i aktivitetsnivået mitt, så der ligger hovedsakelig problemet for min del :gen045
 
De fleste symptomene har heldigvis avtatt, kondisen er jo enda helt elendig da, men største greia nå er at jeg må på do hvert 15. minutt.
 
Jepp, har mine dager innimellom der jeg føler meg som en ballong på bristepunktet. I dag har vært en sånn dag men jeg har vært forstoppet i godt over en uke, drikker på laksantia (som gjør meg oppblåst), tygger jerntabletter (som gjør meg forstoppet) og har et trøblete bekken som stråler både opp- og nedover og ligamentsmerter i lyskeområdet #gimegstyrke. Om du er i stand til det og problemstillingen din er oppblåst, så kan fysisk aktivitet ofte kickstarte systemet. Jeg blir superforstoppet når jeg er passiv i aktivitetsnivået mitt, så der ligger hovedsakelig problemet for min del :gen045
Hatt flere dager på rad nå. Var mye luft og sånt til å begynne med å, men da kom det mer ut og. Nå virker det til å ha stoppet litt. Men er ikke forstoppet, bare mye luft og sprengt følelse. Selv om det selvfølgelig kan ligge noe jeg ikke får ut er det heller motsatt av forstoppet jeg sliter med. Ligger på 6500- 8500/9000 skritt daglig generelt, så da må det være mangel på den aktiviteten med høy puls. Men sliter med å gå fort da jeg pga bekken ikke klarer gå langt eller fort med de bittesmå skrittene jeg må ta for å ikke vagge.
 
Back
Topp