Symptomer

Siden sist jeg titta innom har jeg fått bekkenlåsninger og dermed økt sykemeldingen min:banghead: gått til kiropraktor noen uker nå.
 
Jeg har den siste uken fått mer og mer vondt i korsrygg/ bekkenet. Og de siste dagene har det blitt enda værre. Etter halv dag på jobb ligger jeg i senga med smerter og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er sykemeldt 50% pga dette nå.

Jeg ser noen går til fysio, andre går til kiropraktor? Hvordan vet man hvem man bør gå til? :hilarious: Og har jeg forstått det rett med at man ikke trenger henvisning? Men at man kun trenger å betale egenandel om en går til de som har avtale med kommunen? Og gjelder det kun fysio?
 
Last edited:
Jeg har den siste uken fått mer og mer vondt i korsrygg/ bekkenet. Og de siste dagene har det blitt enda værre. Etter halv dag på jobb ligger jeg i senga med smerter og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er sykemeldt 50% pga dette nå.

Jeg ser noen går til fysio, andre går til kiropraktor? Hvordan vet man hvem man bør gå til? :hilarious: Og har jeg forstått det rett med at man ikke trenger henvisning? Men at man kun trenger å betale egenandel om en går til de som har avtale med kommunen? Og gjelder det kun fysio?
Tror det viktigste er at man går til noen som er god åå kvinnehelsebiten :)går til kiropraktor men hun er litt kombi.
har ikke vært til kiropraktor på over e uker nå, fordi hun virkelig vet hva hun driver med. Blir mye bedre med en gang etter en behandling
 
Gravidhjerne er noe det rareste jeg har vært borti. Jeg er jo i praksis almanakken til meg og hannen men nå må jeg ha med meg handlelapp. Hilsen Olga 80 år :inpain:
 
Jeg har den siste uken fått mer og mer vondt i korsrygg/ bekkenet. Og de siste dagene har det blitt enda værre. Etter halv dag på jobb ligger jeg i senga med smerter og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er sykemeldt 50% pga dette nå.

Jeg ser noen går til fysio, andre går til kiropraktor? Hvordan vet man hvem man bør gå til? :hilarious: Og har jeg forstått det rett med at man ikke trenger henvisning? Men at man kun trenger å betale egenandel om en går til de som har avtale med kommunen? Og gjelder det kun fysio?
Riktig. Bare egenandel hos fysio hvis de har avtale. Kiropraktor må man dessverre betale fullt selv. Jeg går til fysio nå, men har i tidligere svangerskap også gått til kiropraktor. Begge har spesialisert seg på kvinnehelse og gravide. Kiropraktoren min er selv i permisjon nå så det er litt av grunnen til at jeg bare går til fysio. Da jeg gikk til kiro og hun konstaterte at jeg ikke hadde låsning, anbefalte hun også å ta kontakt med fysio. Det viktigste er at den du går til faktisk har erfaring og kompetanse på bekkensmerter! Sist svangerskap var jeg hos en som ikke kunne særlig om det, og det hjalp lite. Stor forskjell å gå til henne jeg gjør nå (prøvde å bestille time hos henne sist også, men da hadde hun ikke kapasitet).
 
Gravidhjerne er noe det rareste jeg har vært borti. Jeg er jo i praksis almanakken til meg og hannen men nå må jeg ha med meg handlelapp. Hilsen Olga 80 år :inpain:
Haha ja.. Fungerer som huskelappen til typen egentlig. Men kommer ikke på hvem som sa hva til meg neste dag nå :hilarious:
Må skrive ned absolutt alt for tiden..
 
Gravidhjerne er noe det rareste jeg har vært borti. Jeg er jo i praksis almanakken til meg og hannen men nå må jeg ha med meg handlelapp. Hilsen Olga 80 år :inpain:
Graviddemens på meg og :angelic: reiser fra mobil, husnøkler etc med jevne mellomrom
 
Her også! Måtte kjøre hjem igjen for å hente posen med dress og ulltøy til dattera for den sto igjen i gangen når vi kjørte i dag morges. Ble et par minutter for sen til møte på jobb. Det verste jeg vet er å være for den! Hjelper nok ikke på at jeg sover så dårlig heller, tar laang tid å sovne og våkner masse på natta og tar lang tid før jeg sovner igjen..
 
Gravidhjerne her også, glemmer så mye og får med meg lite i forhold til vanlig.
Våkner hver natt nå for litt mat og en dotur, som ender med en 1-2 timer søvnløshet.
Har også blitt forstoppet flere ganger nå, og fikk klar beskjed fra legen om å begynne å ta movicol.
 
Gravidhjerne her også, glemmer så mye og får med meg lite i forhold til vanlig.
Våkner hver natt nå for litt mat og en dotur, som ender med en 1-2 timer søvnløshet.
Har også blitt forstoppet flere ganger nå, og fikk klar beskjed fra legen om å begynne å ta movicol.
Movicol smaker ikke særlig, men det tjener sitt formål. Jeg tar daglig en shot vedlikeholdsdose med lactulose, samt en pose movicol på morgenen. Var forstoppet i 2-3 uker for litt siden og det var ikke gøy for da måtte jeg til med to poser movicol morgen og kveld, lactulose morgen og kveld, samt laxoberaldråper på kveldene. Det tok en uke før det løsnet :nailbiting:
 
Movicol smaker ikke særlig, men det tjener sitt formål. Jeg tar daglig en shot vedlikeholdsdose med lactulose, samt en pose movicol på morgenen. Var forstoppet i 2-3 uker for litt siden og det var ikke gøy for da måtte jeg til med to poser movicol morgen og kveld, lactulose morgen og kveld, samt laxoberaldråper på kveldene. Det tok en uke før det løsnet :nailbiting:
Oida, det hørtes ikke noe gøy ut. Håper vedlikeholdsdosen hjelper og det går bra nå :Heartred
Hittil har det vært snakk om 3 dager for min del, og da har jeg drukket ekstra mye fra dag to, tatt noen turer opp og ned trappene, og gjort enkle øvelser for å få det i gang. Glemmer jo selv at apoteket ligger rett nede i gata.
 
Her slipper jeg forstoppelse. Her går det rett gjennom istedet.
Som er noe som jeg har begynt slite med ved eggløsning og mens fra før av, eller ved stress.
Men de dagene funker ikke mye mat, eneste som kroppen noen ganger lar meg beholde er honnikorn liksom, og heldigvis fungerer alt av drikke så drikker smoothie eller yt.
 
Forstoppelsen har meldt sin ankomst igjen. Fysj!! Movicol og stikkpiller fra Dulcolax igjen. Samt en del strekking rundt midten av magen
 
Noen som har vært borti svie i nesa?
Er ikke tett eller blør lett eller noe.
Kjennes ut som jeg er på tur til å bli forkjøla, men blir liksom ikke det
 
Noen som har vært borti svie i nesa?
Er ikke tett eller blør lett eller noe.
Kjennes ut som jeg er på tur til å bli forkjøla, men blir liksom ikke det
Ja! Eller, tørr i nesa på en måte.. :think005 akkurat samme her, ikke tett eller mye blødning. Men ble bedre med saltvannsspray:)
 
Noen som har vært borti svie i nesa?
Er ikke tett eller blør lett eller noe.
Kjennes ut som jeg er på tur til å bli forkjøla, men blir liksom ikke det
Jeg pleier å få sånn svie spesielt i nybygg med motorisert ventilasjon. Det er rett og slett for tørt inneklima som har skylden. Jeg ble anbefalt denne på apoteket som skal lindre.

Må også nevne at jeg har vært avhengig av nesespray som har ødelagt slimhinnene mine. Men denne skal være trygg å bruke under graviditet.
 

Vedlegg

  • IMG_0331.jpeg
    IMG_0331.jpeg
    93,1 KB · Visninger: 2
Jeg pleier å få sånn svie spesielt i nybygg med motorisert ventilasjon. Det er rett og slett for tørt inneklima som har skylden. Jeg ble anbefalt denne på apoteket som skal lindre.

Må også nevne at jeg har vært avhengig av nesespray som har ødelagt slimhinnene mine. Men denne skal være trygg å bruke under graviditet.
Å kanskje det er grunnen! Jobber 20% og var på jobb igår! Sliter med tørr luft der men har aldri kjent noe til det før.
 
Å kanskje det er grunnen! Jobber 20% og var på jobb igår! Sliter med tørr luft der men har aldri kjent noe til det før.
Også er vi også i en årstid som gir mer tørr inneklima også. Jeg sliter spesielt når man begynner å fyre i peisen. Men nå er det ekstra siden graviditeten også gjør meg ekstra tett i nesa :hungover:
 
Back
Topp