Symptomer

Også er vi også i en årstid som gir mer tørr inneklima også. Jeg sliter spesielt når man begynner å fyre i peisen. Men nå er det ekstra siden graviditeten også gjør meg ekstra tett i nesa :hungover:
Ja sant! Men er liksom fin i nesa idag :hilarious: men har uansett ikke vært tett har bare svidd
 
Jeg føler meg dritsjuk om mårran nå om dagen, også «går det seg til» ila et par timer :smiley-ashamed004 litt spent på om jeg egentlig brygger på noe. Kjenner jo ikke forskjell, vært tett i nesa siden juni jo:hilarious::hilarious:
Å samme , er helt likt! Kjenner ut som jeg er på tur til å få influensa hver morgen :hilarious:
 
Jeg pleier å få sånn svie spesielt i nybygg med motorisert ventilasjon. Det er rett og slett for tørt inneklima som har skylden. Jeg ble anbefalt denne på apoteket som skal lindre.

Må også nevne at jeg har vært avhengig av nesespray som har ødelagt slimhinnene mine. Men denne skal være trygg å bruke under graviditet.
Jeg er også blitt avhengig av nesespray. Føler meg konstant forskjøla og er så utmattet nå. Jeg brukte dexyl, og den gjorde meg ikke tørr i nesa. Nå er den ikke i butikkene lenger og alle andre nesesprayer er så vonde å bruke! Hvilken bruker du??
 
Jeg er også blitt avhengig av nesespray. Føler meg konstant forskjøla og er så utmattet nå. Jeg brukte dexyl, og den gjorde meg ikke tørr i nesa. Nå er den ikke i butikkene lenger og alle andre nesesprayer er så vonde å bruke! Hvilken bruker du??
Bruker fortsatt otrivin, men begrenser det til barnevarianten og at jeg kun bruker det om natta.

Jeg ble anbefalt sesamolje som de selger som nesespray på apotek 1 (Metode Nesespray 100% sesamolje). Den letter ikke noe på tetthetsfølelsen. Men den lindrer veldig mot både tørre slimhinner og sår i nesa.
 
Bruker fortsatt otrivin, men begrenser det til barnevarianten og at jeg kun bruker det om natta.

Jeg ble anbefalt sesamolje som de selger som nesespray på apotek 1 (Metode Nesespray 100% sesamolje). Den letter ikke noe på tetthetsfølelsen. Men den lindrer veldig mot både tørre slimhinner og sår i nesa.
jeg bruker rhinox, god ide å bruke barnevarianten!

Takk for tips! På dette stadiet må vel alt hjelpe. Er lei av å føle meg konstant forskjøla :(
 
Vært tett siden i sommer her. Håpet det ga seg til høsten når det ble stopp på pollen, men neida. Gått å hangla med bihulebetennelse opp og ned flere uker nå.
Hatt meg en runde rhinox da det ble vondt med bihulebetennelse, og fikk en skikkelig kraftig forkjølelse i tillegg så fysio setter nåler mot tett nese + saltvannsnesespray da det ikke letta nok med rhinox.
Oppå dette ble det først 3dagers kur mot uvi før jeg fikk en 7dagers kur mot uvi da den første ikke tok alt.
 
Noen andre som er sliten/«støl» i øvre del av ryggen/skuldre? Snart 26 uker her.
 
Absolutt, hjelper når bh kommer av! Blir ikke bedre av å jobbe heller.. slitsomt dette :/ er selv 27+1. Mulig det finnes noen øvelser en kan gjøre
Jaaa prøvde å lese litt opp og er visst noen øvelser og pusteøvelser/yoga .. vurerer å ta et lite yoga kurs etterhvert
 
Har tisset minst 12 ganger i dag. Nettopp lagt meg og tisset rett før. Føles som jeg må tisse igjen.. :shifty:
 
Noen andre som er sliten/«støl» i øvre del av ryggen/skuldre? Snart 26 uker her.
Hvor i ryggen tenker du på?
Sliter selv med vondt punkt midt bak på ryggsøylen, ca mellom skulderbladene eller der hvor bh stroppen gjerne låses bak ryggen. Har hatt låsninger der før vektnedgang/mindre pupper og har fått tilbake låsninger der nå etter at puppene fant det for godt å sprette flere størrelser større ..
Hvis samme plass er det ryggøvelser og en god strekk som hjelper mot låsninger, eventuelt for å løsne låsninger. En kiropraktor/fysioterapeut kan selvfølgelig også løsne låsninger og gi tips til hvilke øvelser som kan hjelpe. Dog er det iallefall i litt tilfelle noe som dukker opp igjen nesten daglig og som jeg mest sannsynlig må leve med til jeg eventuelt slutter å amme :hungover:
 
Hvor i ryggen tenker du på?
Sliter selv med vondt punkt midt bak på ryggsøylen, ca mellom skulderbladene eller der hvor bh stroppen gjerne låses bak ryggen. Har hatt låsninger der før vektnedgang/mindre pupper og har fått tilbake låsninger der nå etter at puppene fant det for godt å sprette flere størrelser større ..
Hvis samme plass er det ryggøvelser og en god strekk som hjelper mot låsninger, eventuelt for å løsne låsninger. En kiropraktor/fysioterapeut kan selvfølgelig også løsne låsninger og gi tips til hvilke øvelser som kan hjelpe. Dog er det iallefall i litt tilfelle noe som dukker opp igjen nesten daglig og som jeg mest sannsynlig må leve med til jeg eventuelt slutter å amme :hungover:
Yes samme sted !
 
Jeg har vært tett i nesa siden positiv test. Men det har gått litt opp og ned hvor ille det har vært. Så har klart meg med nesespray, for så å stoppe når det er anbefalt at man stopper. Og da har det gått en stund før jeg føler behovet for det igjen. Men nå, så har jeg tatt nesespray for lenge allerede, og kan ikke skjønne hvordan jeg skal stoppe. Så tett!!! Tar nesespray kun kveld, og noen morgener, men sjeldent. Saltvann funker ikke. Det gjør ikke så mye på dagtid, men på kveldene får jeg ikke sove hvis ikke.

Er det flere som har det likt? Eller som har noen tips?
 
Har og vært tett siden positiv test, men hæler ikke nesespray. Mitt beste tips er saltvannsspray (det eneste jeg orker tanken på annet enn allergi-sprayen) og ellers å snyte seg så ofte som nødvendig. Ha litt heving på hodet når sover funker også :happy:
 
Back
Topp