Symptomer

De forrige svangerskapene har du vært dårlig fram til fødsel? Ser det er et håp når det gjelder statistikken at det hg kan gå over etter 1 trimester. Lever i håpet ,hvis ikke skjønner jeg ikke hvordan jeg skal overleve
Jeg har vært kvalm frem til fødsel i begge mine forrige svangerskap. Heldigvis på langt nært så ille som Krølle og også gradvis litt mindre kvalm mot slutten. Derimot økte bekkensmertene til gjengjeld.
 
Har de siste dagene vært litt mindre kvalm (9+1). Håper ikke det er er dårlig tegn. Men tror det er fordi jeg har droppet speilegg til frokost (som jeg elsker vanligvis) og heller spiser brød med smør og salami (kan heldigvis spise det pga fikk påvise toksoplasmose forgje svangerskap)
Trodde det med spekemat først og fremst handlet om listeria? :confused004
 
Uffameg :eek: :( krysser fingrene for at fet ikke gjelder med og deg denne gangen forsåvidt! Er det hg som gjør at du føder tidlig? Ser det står som en av risikoene ved hg
Det var nok det som gjorde at de to første kom 4-5 uker før tiden, men det var livmorhalssvikt som medførte altfor tidlig fødsel med de to neste…
 
Jeg har vært kvalm frem til fødsel i begge mine forrige svangerskap. Heldigvis på langt nært så ille som Krølle og også gradvis litt mindre kvalm mot slutten. Derimot økte bekkensmertene til gjengjeld.
Stakkars! Jeg har aldri hatt en eneste vondte. Ser for meg at kombinasjonen «må spy» og bekkenvondt må være grusom.
 
Stakkars! Jeg har aldri hatt en eneste vondte. Ser for meg at kombinasjonen «må spy» og bekkenvondt må være grusom.
For min del overstyrer det ene det andre. Har ikke hatt så mye bekkenvondt eller kvalme, men halsbrannen overgikk alt. Den var verre enn fødselen UNDER fødselen. Lurer på om kroppen bare "kobler ut" en del når det er noe som er ekstremt plagsomt oppå alt annet plagsomt?
 
Stakkars! Jeg har aldri hatt en eneste vondte. Ser for meg at kombinasjonen «må spy» og bekkenvondt må være grusom.
Du må ikke synes synd i meg. DEG det er synd i! :p
Bekkensmertene forsvant heldigvis med epiduralen under fødsel. Var så rart å føle seg så fri og mobil etter mange måneder med smerter ved hver bevegelse. Kom tilbake igjen når epiduralen gikk ut da og forsvant ikke før flere måneder etter fødselen gradvis. Kvalmen forsvant heldigvis i det fødselen var over. Deilig!
 
Har fått mye vondt i korsryggen, og hoftene allerede, og er bare 6+5, men er nr 2 da, vet ikke om det har noe å si? :sorry:
 
Ser at listeria visstnok gjelder all spekemat, men listeria er veldig sjelden. Den kan også utvikle seg i vakumpakket varmebehandla kjøttpålegg.
 
Ser at listeria visstnok gjelder all spekemat, men listeria er veldig sjelden. Den kan også utvikle seg i vakumpakket varmebehandla kjøttpålegg.
Derfor anbefalingen er å spise vakumpakket varmebehandlet kjøttpålegg godt innenfor holdbarhetsdatoen og mens den enda er nyåpnet. Ikke la den ligge åpen i mange dager altså. Da formerer ev. bakteriene seg og større sjanse for smitte.

Ps, Grilstad har en gravidvennlig salami som er kokt. Den er altså tryggere enn vanlig salami.
 
Derfor anbefalingen er å spise vakumpakket varmebehandlet kjøttpålegg godt innenfor holdbarhetsdatoen og mens den enda er nyåpnet. Ikke la den ligge åpen i mange dager altså. Da formerer ev. bakteriene seg og større sjanse for smitte.

Ps, Grilstad har en gravidvennlig salami som er kokt. Den er altså tryggere enn vanlig salami.
Hva heter den salamien? Om du vet:angelic:
 
Er det virkelig vanlig å ha så vondt i magen?! Som menssmerter på en måte.. hadde ikke det sist. Verst når jeg går/beveger meg :(
 
Flere som føler at det er mye mindre plass til mat enn før? Skal så lite til før jeg føler jeg har overspist
 
  • Liker
Reactions: MOK
Back
Topp