Symptomer

Er det utelukket exu? Har du tatt ultralyd? Husker svangerskapet med datteren min så hadde jeg veldig vondt, og da fikk jeg ultralyd for å sjekke at alt lå på riktig plass. Det gjorde det, så var kun voksesmerter. Var ikke forberedt på at det ville være så vondt å være gravid.

Mener å huske at det gjør mindre vondt når livmoren kommer opp fra bekkenet og det blir bedre plass.
Nei, men jeg tviler egentlig på at det er exu siden hcg har gått fra 3500 til 30000 ila 6 dager. Også ville vel smertene vært lokalisert eller strålt fra en spesifikk side? Men jeg skal ta en UL privar ila denne uka bare sånn at jeg er helt sikker. xsmile5
 
Synes også det gjør veldig vondt i perioder, men varierer veldig fra dag til dag. Noen dager er det lite, nesten ingenting, mens andre dager virker det som ting virkelig skal vokse og strekke seg hele dagen :confused005

Vært på UL så vet at det ikke er exu, og ikke blødd en dråpe siden forrige mens så er heller ikke bekymret for SA.
Godt å høre at smerter ikke er synonymt med exu da :happy: Hos meg er det på ettermiddag og kveld det er værst.Heldigvis varer de ikke lenger enn 10 min om gangen.

Skal ordne privat UL ila uka så jeg er helt sikker på at det ikke er exu :)
 
Nevermind. Jinxa det og kastet opp 3 min etter at jeg kommenterte her :sour::yuck:
Hoff :depressed:
Blir jo selvfølgelig skremt av alt som står på nett om plutselig avtakende kvalme. Men blør ingenting foreløpig, så får vel bare tro på at spira sitter. Er ekstremt trøtt og utslitt uansett da, men har heller ikke spist særlig på 1,5 uke. Kommer sikkert tilbake her også etter å ha jinxet det. Sikkert normalt med varierende dager. :)
 
Var veldig kvalm, kastet opp og var sengeliggende i uke 6. (ca 1 uke). Merker allerede vesentlig bedring nå i uke 7. Selv om det føles helt supert, så blir man jo selvfølgelig bekymra. :nailbiting:
Flere som kun har vært kvalme en uke eller to i dette eller tidligere svangerskap?
Kan jo selvfølgelig komme tilbake da.
Ja, har aldri vært kvalm i mange uker. "Verst" i andre svangerskap. Var kvalm fra uke 6-9. Nå var jeg bare litt kvalm i 6 og 7. Ingenting i første. Helt vanlig det.
 
Treg mage og oppblåst, varer det hele svangerskapet?
Husker ikke fra sist, men tror det varte en god stund, typ uke 20 ish. Svisker var (og er) min venn. 6 stk om morran, og 6 om kvelden, samt godt med vann til. Blir jo ikke bedre av at man suger magen inn for å holde den skjult for offentligheten litt til heller :dead: :cool:
 
Har de siste dagene vært litt mindre kvalm (9+1). Håper ikke det er er dårlig tegn. Men tror det er fordi jeg har droppet speilegg til frokost (som jeg elsker vanligvis) og heller spiser brød med smør og salami (kan heldigvis spise det pga fikk påvise toksoplasmose forgje svangerskap)
 
Jeg er 10+2 og har egentlig ingen andre symptomer enn trøtthet nå. Får også vondt nederst i ryggen hvis jeg "beveger meg feil", men det går heldigvis over om jeg tar det med ro.
 
Hos meg er kvalmen fremdeles borte, selvsagt deilig egentlig og føler meg litt mer rolig nå som den har vært borte en stund. Puppene er ømme (merker det mest når jeg legger meg og står opp fra senga) murrer litt i livmor nå og da, matlysten er helt på trynet, får ikke i meg annet enn det som «frister». Til vanlig kunne jeg jo bare tenke at f.eks kylling og ris det er godt, men ikke nå. Dette gjelder flere retter, må liksom «kjenne etter» om det går bra. Snakk om sær. Mengden er også mye mindre enn før, men det er sikkert ikke veldig dumt egentlig. Jeg blir kvalm om det går for lang tid mellom måltider og hvis jeg spiser noe jeg «kjenner» jeg ikke vil ha. Herregud så TEIT. Godt samboern holder ut med meg :Heartred
 
Har svært lite symptomer og etter forrige ukes tul blir jeg jo bekymret. Så bestillte en ny på torsdag. Min første graviditet for 6 år siden var helt knirkefritt, visste ikke engang at man skulle bekymre seg for noe. Gikk til legetimer med smil og nysgjerrighet. Og nå er det bare bekymringer om alt fra hjertelyd, om embryet vokser, deretter NIPT, så om alt er som det skal. Så er det om baby sparker og fremdeles lever.... så fødsel også etter det er man bekymret for nyfødt tiden... så fortsetter det vel for resten av livet:nailbiting:
 
Nå har kvalmen tatt seg opp her også.. Jeg holder det på en måte litt på avstand så lenge jeg spiser, men MÅ liksom dytte i meg noe en gang i timen for å ikke bli spysjuk:hungover: trodde det var vanlig å ha værst kvalme de første ukene, ikke at den skulle komme nå i uke 11:shifty:
 
Dessverre ingen fasit på kvalme. Noen får det aldri. Noen nesten før positiv test. Noen må spise litt hele tiden, noen klarer ikke spise noe. Noen har det et par uker, andre hele svangerskapet. Noen får det tilbake i siste trimester. Krysser fingrene for minst mulig kvalme hos befolkningen her. Det er så ubrukelig!

Har vært kvalm og spydd siden uke 5. Er så drittlei. Bare midt i uke 10. Så uendelig lenge til svangerskapet er slutt…
 
Dessverre ingen fasit på kvalme. Noen får det aldri. Noen nesten før positiv test. Noen må spise litt hele tiden, noen klarer ikke spise noe. Noen har det et par uker, andre hele svangerskapet. Noen får det tilbake i siste trimester. Krysser fingrene for minst mulig kvalme hos befolkningen her. Det er så ubrukelig!

Har vært kvalm og spydd siden uke 5. Er så drittlei. Bare midt i uke 10. Så uendelig lenge til svangerskapet er slutt…
De forrige svangerskapene har du vært dårlig fram til fødsel? Ser det er et håp når det gjelder statistikken at det hg kan gå over etter 1 trimester. Lever i håpet ,hvis ikke skjønner jeg ikke hvordan jeg skal overleve
 
Jeg har hatt ligamentsmerter siden jeg testet positivt. Dette er 4 svangerskapet og jeg trur det er derfor. Det kjennes nesten som murring/ilinger, magen er også veldig tidlig ute al jeg ser bare veldig oppblåst/sommerfeit ut , mest pga at jeg har delte magemuskler etter sist svangerskap. 7+3 i dag, er kvalm og ekstremt trøtt. Spesielt med det ekstreme regnværet her. Også ulvehunger!
 
Jeg er blant de lykkelige som har spydd frem til fødsel, og vel så det, ja. Nå sluttet mine to siste svangerskap brått i uke 25 og uke 23, så fikk litt «rabatt» der. Men med nr to var jeg innlagt fra uke 6 og frem til fødsel i uke 35.
De forrige svangerskapene har du vært dårlig fram til fødsel? Ser det er et håp når det gjelder statistikken at det hg kan gå over etter 1 trimester. Lever i håpet ,hvis ikke skjønner jeg ikke hvordan jeg skal overleve
 
Jeg er blant de lykkelige som har spydd frem til fødsel, og vel så det, ja. Nå sluttet mine to siste svangerskap brått i uke 25 og uke 23, så fikk litt «rabatt» der. Men med nr to var jeg innlagt fra uke 6 og frem til fødsel i uke 35.
Uffameg :eek: :( krysser fingrene for at fet ikke gjelder med og deg denne gangen forsåvidt! Er det hg som gjør at du føder tidlig? Ser det står som en av risikoene ved hg
 
Puppene mine er helt sinnsykt ømme, mye kvalm gjennom døgnet, plutselig føler jeg meg litt bedre, men så kommer kvalmen sikkerlig igjen. Virker som den forverres av aktivitet og stress. Murringer i livmoren. 6+3
 
Back
Topp