Symptomer

Jeg har nesten ikke symptomer, jeg! Hatt et par «anfall» av lett kvalme, kanskje litt trøtt men det er jeg «alltid», tidvis litt murring.
Lurer også på om jeg kjenner ekstra godt etter, hehe.

Men fått beskjed av samboer om at jeg er hormonell :p haha
 
4+0 i dag, tok en test på tirsdag fordi jeg begynte å føle meg annerledes på søndag/mandag og fikk ikke mensenkvisen min som normalt. Har en god del murringer, føler meg «tung» der nede og av og på vondt i korsryggen, håper ikke det er dårlig tegn. Har ellers merket tørr munn/svelg på natten og halsbrann de siste nettene, og en luktesans ut av en annen verden. Litt ømme pupper
 
Luktesansen er rimelig god her også, ikke alltid like kjekt:hungover: Har merket at hosting ikke er det beste å gjøre for øyeblikket, strekker/stikker i livmoren hver gang.
 
Er så surrete for tiden. Jeg kan glemme hva jeg selv sa under et minutt tidligere. Og så føler jeg meg ganske svimmel. Er dette vanlig? Jeg tok tilfeldig blodprøve samme dag jeg fant ut at jeg er gravid og det var ikke noe der som skulle tilsi at jeg skal være svimmel.
 
Hadde sykt sensitive nipler fra ca 3 DPO til 7 DPO, og litt ømme bryst fra 7 DPO til 9 DPO. Nå som jeg testet positivt 10 DPO kjenner jeg ingen symptomer. All ømhet i puppene har gått bort og eneste som skjer er at jeg får murringer i blant akkurat som mensen skal komme så jeg løper på do for å sjekke - men ingen mens.

Grunnen for at jeg er litt ekstra beskymret er fordi jeg testet sterkere 10 DPO på morgenurin enn 11DPO på morgenurin. Kan jeg være på vei mot å miste allerede?

Øverste er 10 DPO
Nederste er 11 DPO
A133FA41-B6B9-49B7-9974-15A79788161A.jpeg
15A8FEFC-DEBE-47BA-860F-90528F2BAA60.jpeg
 
Hei! (Venter på godkjenning av brukernavn: kokoro)
Fikk verk i korsryggen bare 5-6 dpo. Nesten som jeg hadde strukket en muskel. Var kjempevondt. Lenge siden min siste graviditet, men husker at det var en av mine første symptomer da.
Et par dager senere kjempetrøtt.. stikkinger i livmor og lysken og ømme bryster. Snikende kvalme og mer trøtt uken før ikm.
Rundt ikm fortsatt vondt i korsryggen, men mindre enn først.
Ingen blødning på mensdato, men i stedet masse klar utflød (som el-slim).

Leste på en tråd her at korsryggømt skal være et dårlig tegn. Har ikke hørt det før. Vet dere noe om det ? Bør jeg være bekymret siden det er mitt sterkeste symptom nå (i tillegg til sprengfulle bryster)?
 
Hei! (Venter på godkjenning av brukernavn: kokoro)
Fikk verk i korsryggen bare 5-6 dpo. Nesten som jeg hadde strukket en muskel. Var kjempevondt. Lenge siden min siste graviditet, men husker at det var en av mine første symptomer da.
Et par dager senere kjempetrøtt.. stikkinger i livmor og lysken og ømme bryster. Snikende kvalme og mer trøtt uken før ikm.
Rundt ikm fortsatt vondt i korsryggen, men mindre enn først.
Ingen blødning på mensdato, men i stedet masse klar utflød (som el-slim).

Leste på en tråd her at korsryggømt skal være et dårlig tegn. Har ikke hørt det før. Vet dere noe om det ? Bør jeg være bekymret siden det er mitt sterkeste symptom nå (i tillegg til sprengfulle bryster)?
Er ikke korsryggen en del av bekkenet? Hormoner gjør jo ledd og scener glattere. Høres naturlig ut at det kan gi seg til kjenne i korsrygg også.

Slet mye med korsryggen sist gang, var ikke noe dårlig tegn da, og tror det begynner å lure seg frem nå også. Når det sagt har jeg svak korsrygg og slitt med den i mange år.
 
Hei! (Venter på godkjenning av brukernavn: kokoro)
Fikk verk i korsryggen bare 5-6 dpo. Nesten som jeg hadde strukket en muskel. Var kjempevondt. Lenge siden min siste graviditet, men husker at det var en av mine første symptomer da.
Et par dager senere kjempetrøtt.. stikkinger i livmor og lysken og ømme bryster. Snikende kvalme og mer trøtt uken før ikm.
Rundt ikm fortsatt vondt i korsryggen, men mindre enn først.
Ingen blødning på mensdato, men i stedet masse klar utflød (som el-slim).

Leste på en tråd her at korsryggømt skal være et dårlig tegn. Har ikke hørt det før. Vet dere noe om det ? Bør jeg være bekymret siden det er mitt sterkeste symptom nå (i tillegg til sprengfulle bryster)?
Var i kontakt med ivf sykepleier på fertilitetsklinikk senest i går, og hun sa at murring i livmor og stramming i korsrygg er helt normalt.

Jeg har stramming i korsrygg, mindre i dag enn ons-tors, og prøver å tenke at det ikke er farlig. Helt annen følelse enn de strålende, konstante smertene i korsrygg jeg hadde før mistet.
 
Har de siste 2-3 dagene hatt større og mere hovent område rundt brystvortene, ømme pupper, ubehag nedrst i livmorområdet ved brå bevegelse/host/nys, føler meg sliten, stikk i sidene nederst på magen, småsulten heeeeele tida og tisser oftere. Og gubben kommenterte at jeg var sur :wacky: Har heldigvis ikke merka noe kvalme men er jo veldig tidlig ennå.
 
Er ikke korsryggen en del av bekkenet? Hormoner gjør jo ledd og scener glattere. Høres naturlig ut at det kan gi seg til kjenne i korsrygg også.

Slet mye med korsryggen sist gang, var ikke noe dårlig tegn da, og tror det begynner å lure seg frem nå også. Når det sagt har jeg svak korsrygg og slitt med den i mange år.
Takk, det tenker jeg også. Litt skummelt at det minner om bekkenløsning smertene, men får håpe at det blir litt pause mellom nå i starten og til magen blir stor.
 
Takk, det tenker jeg også. Litt skummelt at det minner om bekkenløsning smertene, men får håpe at det blir litt pause mellom nå i starten og til magen blir stor.
Krysser fingrene for det. Kan bli noen lange måneder hvis smertene begynner allerede nå.
 
De siste tre nettene har jeg våknet flere ganger av at jeg har badet i svette! Aldri brukt å være svett på natta før og det er iskaldt på soverommet.
 
Er så surrete for tiden. Jeg kan glemme hva jeg selv sa under et minutt tidligere. Og så føler jeg meg ganske svimmel. Er dette vanlig? Jeg tok tilfeldig blodprøve samme dag jeg fant ut at jeg er gravid og det var ikke noe der som skulle tilsi at jeg skal være svimmel.
Jeg også føler meg litt surrete for tiden. Merker det godt på jobb at jeg glemmer ting fortere, må skrive ned alt :hilarious: Noen dager merke jeg ikke til det så jeg har tenkt det kanskje bare kommer når jeg er ekstra sliten eller stressa.
 
Jeg er uggen og kvalm daglig, men av og på, trøtt, veldig følsom og så fant jeg nettopp en (TMI, sorry) lys brun slimklump på toalettpapiret… kjempeliten… er det uvanlig?
 
Jeg også føler meg litt surrete for tiden. Merker det godt på jobb at jeg glemmer ting fortere, må skrive ned alt :hilarious: Noen dager merke jeg ikke til det så jeg har tenkt det kanskje bare kommer når jeg er ekstra sliten eller stressa.
Det er et godt poeng! Er litt flere tanker som svirrer oppi hodet nå enn det var for bare et par uker siden når man ikke visste om lille spiren
 
Idag føles graviditeten litt mer virkelig. Jeg var kvalm den første uken etter positiv test, men det har så å si vært fraværende siden. Men idag våknet jeg og var kjempe kvalm, brakk meg ved tannpuss og det var vanskelig å få i seg frokost. Måtte ta en postafen for å være sikker på at maten ikke kommer ut igjen. Husker jeg hadde det slik dagene før jeg begynte å kaste opp ved sist svangerskap.

Har også begynt å kjenne litt i lysken, symfysen osv de siste dagene, mens idag har jeg tydelige smerter i hele bekkenområdet. Må vel ta kontakt med fysio asap.

Ømme bryst, trøtthet og full blære på natta er det som har vært konstant fram til nå. Hadde også mye murringer/mensensmerter den første uka som forsvant men igår kveld hadde jeg skikkelig vondt. Blir jo litt nervøs da det kjennes ut som det er noe galt, men alt annet tatt i betraktning slår jeg meg til ro med at det bare er livmora som jobber.

Nå ser jeg plutselig fram til TUL (ikke bare engstelig) og gleder meg til å fortelle sønnen vår når jeg er kommet et godt stykke ut i svangerskapet.
 
Back
Topp