Symptomer

Dovner bort i hendene!! Spesielt om natten, og våkner 4-5 ganger med hender som er helt borte er desperat etter kjerringråd som kan fungere! Min mor hadde samme problem, og hun brukte visst sennepsfrø tapet til håndleddet. Nevnte dette til min jordmor, men hun lo og hadde ikke hørt om det før
Er 34+5 i dag
Karpaltunnelsyndrom har jeg, det gir sånne symptomer, når det er riktig ille er det også ødemer, kløe og smerter. Bruker skinner om natten - fåes kjøpt på apoteket. Masserer gjør fysio-øvelser spesielt før natten - Google for tips og råd. Unngå salt og hvile- eller sovestillinger hvor armene er bøyd. Masse lykke til :Heartred
Dette sliter jeg også med! Det kom i starten av denne uken, altså 32+0. Dovning i hender i løpet av natten skjer av og til, men mest har jeg hovne hender som klør og veldig vondt i ledd. Spesielt utover dagen. Gjør vondt å bøye, klemme, knytte hånden. Det var jeg ikke forberedt på!
 
Dette sliter jeg også med! Det kom i starten av denne uken, altså 32+0. Dovning i hender i løpet av natten skjer av og til, men mest har jeg hovne hender som klør og veldig vondt i ledd. Spesielt utover dagen. Gjør vondt å bøye, klemme, knytte hånden. Det var jeg ikke forberedt på!
Skinne på håndleddet har hjulpet meg veldig mye! Har det på om natten, så litt pause i noen timer, før jeg har det på i noen timer igjen.
Jeg var heller ikke forberedt på denne plagen, men har hørt at det er veldig vanlig! Men jeg føler nesten ikke jeg kan klage, for jeg har vært i kjempegod form siste halvdel av svangerskapet. Dette er den eneste fysiske «vondten» jeg har hatt til nå!
 
Skinne på håndleddet har hjulpet meg veldig mye! Har det på om natten, så litt pause i noen timer, før jeg har det på i noen timer igjen.
Jeg var heller ikke forberedt på denne plagen, men har hørt at det er veldig vanlig! Men jeg føler nesten ikke jeg kan klage, for jeg har vært i kjempegod form siste halvdel av svangerskapet. Dette er den eneste fysiske «vondten» jeg har hatt til nå!
Samme her! Vært veldig heldig etter kvalmen i 1. trimester ga seg så jeg føler ikke jeg kan klage for litt vondter i hendene. :smiley-ashamed004
 
Uke 37 og førstegangs- Jeg har begynt å føle stikkende smerter i underlivet over et par dager. Litt som om babyen strekker ut en fot og sparker nedi der. Ellers føler jeg kanskje litt murringer og mye trykk i underlivet. Tror kanskje det er modningstegn. Føler at fødselen kan starte når som helst, men har lest at dette kan var i flere uker..
 
Uke 37 og førstegangs- Jeg har begynt å føle stikkende smerter i underlivet over et par dager. Litt som om babyen strekker ut en fot og sparker nedi der. Ellers føler jeg kanskje litt murringer og mye trykk i underlivet. Tror kanskje det er modningstegn. Føler at fødselen kan starte når som helst, men har lest at dette kan var i flere uker..
Selv er jeg i uke 35, og har hatt tilsvarende press/trykk i underlivet store deler av graviditeten, verken jordmor eller lege har vært bekymret, men da har jeg også blitt sjekket nedentil/innvendig og opp. Hvordan lå babyen på sist ultralyd? Baby prøver nok å strekke seg og du får nok litt kynnere og som du sier modningstegn. Og uke 37 så begynner jo barnet å bli ganske stort å trenger masse plass.
 
Uke 37 og førstegangs- Jeg har begynt å føle stikkende smerter i underlivet over et par dager. Litt som om babyen strekker ut en fot og sparker nedi der. Ellers føler jeg kanskje litt murringer og mye trykk i underlivet. Tror kanskje det er modningstegn. Føler at fødselen kan starte når som helst, men har lest at dette kan var i flere uker..
Høres ut som nedpress :happy:
 
Back
Topp