Symptomer

Godt å høre at vi er flere! Foreløpig blir jeg mest uggen/kvalm når jeg er sulten. Det må være kjipt å være så kvalm at man trenger kvalmestillende:depressed:

Shit! Det er godt gjort at du klarer å være alene med to små barn Vims88. Jeg klarer ikke å lage mat til meg selv engang:banghead: Her må samboeren gjøre det meste av husarbeidet og matlagingen. Er så sykt takknemlig for den jobben han gjør:Heartred Synes du skal klappe deg selv på skuldrene, du er flink!:wav

Takk for det xsmile9
Mannen jobber på sjøen, så han er borte/hjemme 2 uker. Men er vant til det, for han har alltid hatt sånn jobb.
Får mye hjelp av familie til vanlig, men akkurat nå holder vi oss hjemme for oss selv pga korona. Barnehagene her er stengt til over nyttår.

Takk for det xsmile9
Mannen jobber på sjøen, så han er borte/hjemme 2 uker. Men er vant til det, for han har alltid hatt sånn jobb.
Får mye hjelp av familie til vanlig, men akkurat nå holder vi oss hjemme for oss selv pga korona. Barnehagene her er stengt til over nyttår.

Ja ikke sant ja, det er nok lurt. Kommer han hjem til jul da?:happy:

5+2 i dag, og kvalmen er på plass. Kan ikke huske at det kom så tidlig før.. Veldig kjipt at det kom akkurat nå før jul, men får vel ta det som ett tegn på at ting er som det skal heller :p

Blir litt skeptisk jeg for føler ikke jeg har noe spesielt murring/strekking foran:bag:
Men er små kvalm innimellom, vondt i puppene, hormoner i sving, så vidt halsbrann og ganske vondt i korsryggen av og på. Og pittelitt stikking en sjelden gang. Er 5+4 i dag.

Er det noen her som har erfaring med å måtte bytte ut klærne tidligere med barn nummer 2? med første begynte jeg med gravidklær rundt uke 10, nå er jeg 8+0 og jeg holder på å krepere!!! Skulle tro jeg hadde spist for to en måned allerede, men jeg er så kvalm, så mat blir det minimalt av:wideyed:
Vi er på juleferie og jeg har pakket med meg alle de vanlige klærne mine, og 1(!!) joggebukse, men det ser ut til at jeg må på shopping, det er SÅ vondt å gå med både strømpebukser og bukser!! Er det noen som har tips til mammabukser som ikke nødvendigvis fremhever magen enda??

Er det noen her som har erfaring med å måtte bytte ut klærne tidligere med barn nummer 2? med første begynte jeg med gravidklær rundt uke 10, nå er jeg 8+0 og jeg holder på å krepere!!! Skulle tro jeg hadde spist for to en måned allerede, men jeg er så kvalm, så mat blir det minimalt av:wideyed:
Vi er på juleferie og jeg har pakket med meg alle de vanlige klærne mine, og 1(!!) joggebukse, men det ser ut til at jeg må på shopping, det er SÅ vondt å gå med både strømpebukser og bukser!! Er det noen som har tips til mammabukser som ikke nødvendigvis fremhever magen enda??

Jeg har en del vanlige bukser i store størrelser etter forrige graviditet som jeg kjøpte en stund etter fødsel fordi jeg var så lei av å være tjukk og gravidklærne passet ikke da jeg hadde gått ned en del. Så det kan jo være greit å investere i noen billige men fine vanlige bukser i større størrelser :)

Jeg har en del vanlige bukser i store størrelser etter forrige graviditet som jeg kjøpte en stund etter fødsel fordi jeg var så lei av å være tjukk og gravidklærne passet ikke da jeg hadde gått ned en del. Så det kan jo være greit å investere i noen billige men fine vanlige bukser i større størrelser :)
Har tenkt på det, men hadde allerede ganske store bukser fra før, og var midt i vektnedgang når jeg ble gravid, så det sitter veldig langt inne å handle store vanlige bukser når målet er å fortsette nedgang etter fødsel:shy:

Jepp, tidligere med påfølgende. Anbefaler sånne skjøtestykker å kneppe i gylfen, så kan man bruke de vanlige buksene mye lenger. Med oversized skjorte/bluse/genser kan man være diskret ganske lenge.
Ellers har jeg brukt mye mammastrømpebukser og skjørt/kjole.

Er så tappet for energi og er mye kvalm :( Ligget rett ut i en uke og priset meg lykkelig for juleferie. Gruer meg til å komme tilbake på jobb igjen.. Håper formen blir bedre snart!!

I dag er jeg 8+3 og har de siste dagene hatt mindre symptomer. De er der fortsatt, men føles som kroppen har blitt vant til graviditeten. Jeg har vonde pupper, hofter og stikkinger i magen til tider, men ikke like kvalm som før. Jeg har heldigvis lest at det kan skje i denne perioden, ellers hadde jeg fått veldig noia. Litt bekymret uansett, men prøver ikke å stresse.

I dag er jeg 8+3 og har de siste dagene hatt mindre symptomer. De er der fortsatt, men føles som kroppen har blitt vant til graviditeten. Jeg har vonde pupper, hofter og stikkinger i magen til tider, men ikke like kvalm som før. Jeg har heldigvis lest at det kan skje i denne perioden, ellers hadde jeg fått veldig noia. Litt bekymret uansett, men prøver ikke å stresse.

Akkurat samme her egentlig! Var skikkelig kvalm frem til 6+3, før det plutselig ga seg. Var på TUL etter småblødninger 6+2 og alt så bra ut. Er 7+1 i dag. Nå blir jeg bare småkvalm om jeg er skikkelig sulten, ellers har jeg bare ømme pupper og litt stikking i magen. Jeg prøver også å ikke stresse, for antakeligvis går det helt fint :) Jeg prøver å heller være takknemlig for at jeg slipper den grusomme kvalmen, for det begynte virkelig å tære på.

Jeg er 8+5 og har det ganske likt som deg.
Kvalmen ble brått borte 8+0, og var borte helt til i går 8+4, da var jeg så kvalm at jeg kastet opp igjen.
Men godt å høre at jeg ikke er den eneste med mindre symptomer :happy:

Jeg fryser noe helt forferdelig! Har gjort det helt siden første uka etter positiv test. Er ganske sikker på at jeg ikke hadde det slik sist svangerskap...
Var mye svimmel og nær ved å besvime mange ganger i starten, men det har blitt bedre heldigvis. Har og hatt en del vondt i hoftene og i nedre del av magen og er ellers rimelig kvalm, trøtt og føler meg oppblåst.
Er i uke 8.
Synes det er utrolig fascinerende at noen ikke merker noe til graviditeten i det hele tatt i begynnelsen.

Jeg er 8+5 og har det ganske likt som deg.
Kvalmen ble brått borte 8+0, og var borte helt til i går 8+4, da var jeg så kvalm at jeg kastet opp igjen.
Men godt å høre at jeg ikke er den eneste med mindre symptomer :happy:
Enig! Godt ikke å være alene om det :)

Akkurat samme her egentlig! Var skikkelig kvalm frem til 6+3, før det plutselig ga seg. Var på TUL etter småblødninger 6+2 og alt så bra ut. Er 7+1 i dag. Nå blir jeg bare småkvalm om jeg er skikkelig sulten, ellers har jeg bare ømme pupper og litt stikking i magen. Jeg prøver også å ikke stresse, for antakeligvis går det helt fint :) Jeg prøver å heller være takknemlig for at jeg slipper den grusomme kvalmen, for det begynte virkelig å tære på.
Godt vi er flere :) så hyggelig å få sjekket at alt så bra ut.

Til forskjell fra forrige svangerskap så er jeg nå kvalm, i bølger, men såpass at jeg omtrent må legge meg ned for at det skal gå over.. :hungover:
I tillegg til stikninger, ømme pupper og ekstrem trøtthet er livet herlig o_O
Sist gang hadde jeg ikke noe annet enn stikninger og litt kvalme ved harde treningsøkter, steking av bacon/pølser osv. Så dette er ganske så annerledes :wtf:

Edit: glemte å ta med at jeg fryser noe ekstremt til tider, det gjorde jeg sist også, men ikke før senere i svangerskapet..

Last edited:
Jeg er veldig kvalm, og ingenting smaker som før lengre! Spyr endel, men fortsatt mye mindre enn med storebror. Jeg har vonde pupper, er oppblåst, trøtt/slapp og innmari tett i nesa! Jeg sa det til samboeren min at dersom det viser seg på TUL i morgen at det ikke er noe liv inni meg, da blir jeg forbanna på kroppen min ass! Jeg skal klare å stå i dette til august når jeg vet premien som kommer, med fader assa om jeg har gått gjennom den jula her for ingenting :wacky:

Jeg er veldig kvalm, og ingenting smaker som før lengre! Spyr endel, men fortsatt mye mindre enn med storebror. Jeg har vonde pupper, er oppblåst, trøtt/slapp og innmari tett i nesa! Jeg sa det til samboeren min at dersom det viser seg på TUL i morgen at det ikke er noe liv inni meg, da blir jeg forbanna på kroppen min ass! Jeg skal klare å stå i dette til august når jeg vet premien som kommer, med fader assa om jeg har gått gjennom den jula her for ingenting :wacky:
Føler det samme. Håper du får gode nyheter på tul!

Back
Topp