Symptomer

7+4

En del mer kvalm i dag enn tidligere, men virker som jeg slipper billigere unna det enn sist gang. Ellers mest humørsvingninger og litt murringer kveldstid. En del svimmel. Er faktisk iskald og pulsen holder seg relativt lav, som bekymrer meg :angelic: redd stoffskiftet er for lavt. Men har akkurat økt dosen og skal på ny kontroll onsdag allerede, så er ikke så mye annet å gjøre med det.

7+0, sjeleglad for at jeg til nå har sluppet den verste kvalmen.
Er det noen som vet om man passerer en "grense" (uke) for når man kan bli så dårlig at man må kaste opp?
Forrige svangerskap slapp jeg helt unna, men jeg hadde hyperemesis den gangen jeg mistet i MA. Klarer ikke huske i hvilken uke jeg ble dårlig den gang da, men erindrer at det var ganske tidlig.

7+0, sjeleglad for at jeg til nå har sluppet den verste kvalmen.
Er det noen som vet om man passerer en "grense" (uke) for når man kan bli så dårlig at man må kaste opp?
Forrige svangerskap slapp jeg helt unna, men jeg hadde hyperemesis den gangen jeg mistet i MA. Klarer ikke huske i hvilken uke jeg ble dårlig den gang da, men erindrer at det var ganske tidlig.

Føler jeg har hørt mye forskjellig. Jeg har ikke vært noe særlig kvalm denne gangen før i går (var 7+4 da) og er det i dag også.. spørs om det bare kom litt sent denne gangen :wacky:

4+2
-Sover skikkelig dårlig. Det tar tid før jeg får til sove, og våkner av den minste lyd.

-metallsmaken i munnen er der ennå

-irritabel:bag:

-murringer

-tettere nese

For det meste ømme bryter. Kjenner også på økende tretthet :)

Er 7+5 i dag
I går var jeg så kvalm at jeg lå over doen hele dagen, men i dag er jeg helt fin?
Vært kvalm 2-3 uker nå.
Noen som har opplevd det samme? Blir litt bekymret :depressed:

4+2
-Sover skikkelig dårlig. Det tar tid før jeg får til sove, og våkner av den minste lyd.

-metallsmaken i munnen er der ennå

-irritabel:bag:

-murringer

-tettere nese
De symptomene der kjenner jeg meg veldig godt igjen i fra uke 5-6. Er nå i uke 8 (7+2) og sover endelig godt og er kvitt metallsmaken. Fortsatt like trøtt til tross for mer søvn men :p

6+4 og kvalmen kom for fire dager siden. Øker i styrke, i natt våknet jeg av at jeg var kvalm og har allerede kastet opp to ganger i dag. Samboer leser om at det er godt tegn så håper det:greet008

Jeg sliter så enormt mye med lite energi og er ikke bare trøtt liksom. Jeg blir sliten og andpusten av alt og ingenting. Har vært 100% sykemeldt i to uker og nå er jeg 50% sykemeldt og har fått tilrettelegging på jobb siden jeg jobber i helsevesenet med turnusordning. Ferritin og Hb var fin og t.o.m. litt høyere enn da jeg fikk det målt lenge før jeg ble gravid, så da er det ikke jernmangel i hvert fall.

Er det flere som sliter med ekstremt lite energi?

Jeg sliter så enormt mye med lite energi og er ikke bare trøtt liksom. Jeg blir sliten og andpusten av alt og ingenting. Har vært 100% sykemeldt i to uker og nå er jeg 50% sykemeldt og har fått tilrettelegging på jobb siden jeg jobber i helsevesenet med turnusordning. Ferritin og Hb var fin og t.o.m. litt høyere enn da jeg fikk det målt lenge før jeg ble gravid, så da er det ikke jernmangel i hvert fall.

Kjenner meg veldig igjen. Synes alt er tungt. Nå er kvalmen også konstant og jeg har gått ned i vekt. Starter med kvalmestillende i kveld.

kjenner meg veldig igjen i dette. Har hatt så lite energi de siste dagene, og blir sliten/andpusten av ingenting. Litt tungt når jeg er hjemme alene med 3 og 5 åringen:dead:

Kjenner meg veldig igjen. Synes alt er tungt. Nå er kvalmen også konstant og jeg har gått ned i vekt. Starter med kvalmestillende i kveld.

kjenner meg veldig igjen i dette. Har hatt så lite energi de siste dagene, og blir sliten/andpusten av ingenting. Litt tungt når jeg er hjemme alene med 3 og 5 åringen:dead:

Godt å høre at vi er flere! Foreløpig blir jeg mest uggen/kvalm når jeg er sulten. Det må være kjipt å være så kvalm at man trenger kvalmestillende:depressed:

Shit! Det er godt gjort at du klarer å være alene med to små barn Vims88. Jeg klarer ikke å lage mat til meg selv engang:banghead: Her må samboeren gjøre det meste av husarbeidet og matlagingen. Er så sykt takknemlig for den jobben han gjør:Heartred Synes du skal klappe deg selv på skuldrene, du er flink!:wav

Jeg vet jo enda ikke om jeg er gravid krysser fingrene da, men de symptomene som jeg vet jeg har er kvalme, ekstremt trøtt og sliten, en del sure oppstøt, fryser mer og mye luft og vondt i magen, så vi får se om det bare er kroppen min som kødder med meg eller om det er en liten spire som gjemmer seg der inne, satser på det siste :)

Hei! Jeg er i samme båt som deg. Når er din IKM?
Min er 27.12. Jobber hardt for å vente med å teste til då. Har en del symptomer og en ‘følelse’.

Er det et symptom å ha usedvanlig lyst på kjøtt???? Har sååååp lyst på junkfood.. biff... burger.. taco... men mest burger nå :hilarious::hilarious: jeg spiser skjelden slik mat til vanlig, men nå bare VIL jeg ha det!!! Var sååå nedtur å spise tomatsuppe til middag.. ahhhh

Haha, aner ikke. Men jeg har vært skamsulten de siste fire dagene! Helt skremt. IKM 27.12. Se om eg tør å vente med test t då

3+4 og kanskje ikke så mange symptomer enda. Men kjenner igjen murring fra livmor og på en måte stikninger nedover lysken. Unormal stølhet i korsryggen og mer tungpustet var det som gjorde at jeg tok en test + at jeg plutselig kjente tårene presset på etter en film med lykkelig slutt:p

Eg har også vært støl i korsryggen i snart to uker.
Og i helgen brast eg i gråt når min sambo sa «jaja, det er nå blitt fint på balkongen»:woot:(vi hadde hatt en lang slitsom dag, men hadde fått ut julelysene). Nå er det kun mensmurring og angst for blod hver gang eg går på do. IKM 27.12

5+0 opp og ned med grining:hilarious: Smuule sliten, vondt i brystene, sykt til mensensmerter i ryggen til tider(av og på), små kvalm innimellom og faktisk mere vann i kroppen allerede. Ble litt klagetråd også:p

Konstant uggen og kvalm - døgnet rundt. Eneste som har hjulpet hittil er søvn. Også konstant trøtt og sliten, null overskudd.

Back
Topp