Symptomer

Da var jeg endelig komt til 12 uker :) og føler at nå kan jeg slappe litt mer av. Symptomene har blitt bedre, dvs kvalmen kommer typisk kun på morningen nå og av og til på kvelden. Er mindre trøtt enn før. Og magen er nå veldig synlig❤. Måtte på med gravidbukser i går. Skal til ny UL om 1 uke og 6dager for å vite kjønn ❤ klarer ikke å vente til OUL. Har også mer overskudd til trening
 
Nesten 12 uker nå og kvalmen har egentlig økt på til tross for at jeg tar medisiner. De to siste dagene har vært spesielt ille. I tillegg til kvalme er jeg svimmel, ofte nær ved å besvime og vil bare sove. Litt vanskelig å holde humøret oppe kjenner jeg...
 
10+1 idag. Førstegangs gravid.
Har hatt litt symptomer som kvalme, svimmelhet, trøtt hele tiden og veldig vonde bryst. Lit små murringer i magen har jeg også hatt.
Var på tul 6+4 å så et blinkende hjerte:Heartred men kjenner nå at jeg er litt bekymret. Får veldige murringer på kveldene nå og puppene er ikke like vonde. Mindre kvalme og blir lett svimmel når jeg reiser meg. Normalt eller grunn til bekymring?
 
10+1 idag. Førstegangs gravid.
Har hatt litt symptomer som kvalme, svimmelhet, trøtt hele tiden og veldig vonde bryst. Lit små murringer i magen har jeg også hatt.
Var på tul 6+4 å så et blinkende hjerte:Heartred men kjenner nå at jeg er litt bekymret. Får veldige murringer på kveldene nå og puppene er ikke like vonde. Mindre kvalme og blir lett svimmel når jeg reiser meg. Normalt eller grunn til bekymring?
Dette er vel vanlig i tiden som du er i nå, morkaken begynner å ta over og symptomene letter litt:) Murringen er nok livmoren som vokser.
Svimmelheten er vist også vanlig, så hver forsiktig når du reiser deg ol. Ellers tror jeg nok ikke det skal være noe grunn for bekymring:happy::Heartred
 
10+4 idag, har slitt veldig med oppkast og kvalme. Men nå kjenner jeg absolutt ingenting, føler meg ikke gravid i det heletatt. Det er så merkelig følselse :oops:
Skal heldigvis på UL på onsdag for å bare forsikre meg at alt er greit. Blir så urolig når alt bare stopper over natta :bag:
 
10+4 idag, har slitt veldig med oppkast og kvalme. Men nå kjenner jeg absolutt ingenting, føler meg ikke gravid i det heletatt. Det er så merkelig følselse :oops:
Skal heldigvis på UL på onsdag for å bare forsikre meg at alt er greit. Blir så urolig når alt bare stopper over natta :bag:
Føler med deg! Jeg kjente det i midten av forrige uke, at oppblåstheten begynte å dabbe av, Ikke så sliten lengre, ømheten i puppene er veldig av og på. Jeg er 10 i dag:)
Tror nok det bare er fordi livmoren begynner å ta over litt. Men skjønner deg veldig godt at du drar på ul å sjekker. Skal selv på onsdagen, fordi jeg må se om det er hjertebank der eller ikke:bag:
 
Noen som har fått blemmer i munnen/på tungen?

Jeg vet at mange blir munntørr og at gummer kan blø, samt man må være ekstra obs på tannstellet under graviditeten, men jeg har siste mnd fått vanvittig med blemmer, og det pleier jeg aldri ha! Er bak på tungen og i "kinnet". Andrr som opplever dette eller er det tilfeldig?
 
Noen som har fått blemmer i munnen/på tungen?

Jeg vet at mange blir munntørr og at gummer kan blø, samt man må være ekstra obs på tannstellet under graviditeten, men jeg har siste mnd fått vanvittig med blemmer, og det pleier jeg aldri ha! Er bak på tungen og i "kinnet". Andrr som opplever dette eller er det tilfeldig?
Jeg kan få det hvis jeg bruker tannkrem med såpemiddel eller skyller med munnvann, uavhenging av graviditeten. Kan kun bruke zendium:)
 
Noen som har fått blemmer i munnen/på tungen?

Jeg vet at mange blir munntørr og at gummer kan blø, samt man må være ekstra obs på tannstellet under graviditeten, men jeg har siste mnd fått vanvittig med blemmer, og det pleier jeg aldri ha! Er bak på tungen og i "kinnet". Andrr som opplever dette eller er det tilfeldig?
Jeg har mitt 6(!!!) munnsår nå, i år! Har skjelden sår ellers. Men nå lapper tydligvis det ene over det andre. Har også på tungen kjennes det ut som. Googlet litt, ser det han framprovoseres av hormoner, og det har vi jo rikelig av om dagen!
 
Jeg blør ikke, men er tett i nesen og det er alltid noe blod i snørret når jeg puser nesen, så helt stabil er ikke de slimhinnene. Blør også litt ved tannpuss (tanntråd har jeg nesten gitt opp).

Brystvortene er ømme og både rygg og bekken krangler, samt andpusten som fy, men det er faktisk eneste, så skal ikke klage :) Så langt liker jeg andre trimester!
 
Jeg kan få det hvis jeg bruker tannkrem med såpemiddel eller skyller med munnvann, uavhenging av graviditeten. Kan kun bruke zendium:)
Jeg har samme problem uavhengig av graviditet. Men etter at jeg begynte med Zendium forsvant problemet☺️
 
Back
Topp