Symptomer

Hvordan gikk det med deg i går? :)
Det gikk fint! Fikk se ett hjerte som banket:Heartred Ble satt tilbake to dager, da embryoet bare var 0,79mm enda. Men det vokser jo i rykk og napp, så neste kan jeg jo bli satt fram igjen:)
 
Last edited:
Puppene har definitivt vokst, og de er litt ømme.. Er også småkvalm hele tiden, og kjenner det blir verre om jeg har sovet lite.. Også har jeg litt økt søvnbehov :wacky: Er 7+3 i dag :)
 
Per idag er det kun trøtthet kl 19 på slaget og ubehag når jeg lener meg fremover og livmoren kommer i «klem» som minner meg på at jeg er gravid. Og litt svimmel noen dager :)
 
Fortsatt veldig ømme bryster og de vokser. Jeg ser det veldig godt. Håper ikke andre legger så veldig merke til det x) med tanke på at jeg blir avslørt før jeg har tenkt til å si noe.
Ellers sleit jeg noen dager med kvalme. Mer fremtredende hvis jeg har tom mage eller er sulten.. Heller ingen spesiell matlyst og føler ikke at mat smaker noe spesielt, men jeg spiser uansett. Spiser mat jeg vet jeg liker. Varierende hvor mye jeg spiser.
Tidvis svimmel.
 
10+2 i dag, og fryktelig oppblåst. Fant fram gravidbuksene fra forrige svangerskap i dag morges, og du verden hvor godt det var å ha på bukser som ikke presset på magen :happy:
 
7+2 idag her, og første dag med kvalme. Er vel heldig som har unngått det så langt, så skal ikke klage. Ellers vondt i korsrygg og trøtt. Kvalmen går vel over når morkaken tar over har jeg hørt?
 
Er i dag 9+4. Enda endel kvalm, ømme pupper og ganske trøtt... opplevde 3 dråper tynt rosa blod på mandag og så forsvant det. Det samme i dag.... skummelt, men ingen smerter. Kjennes nesten litt ut som at eg e sykt tissetregt akkuratt i det "blodet" kommer...å så e d over. Andre som har opplevd det?

Itillegg fryser jeg helt ekstremt! Alltid kald....
 
Er i dag 9+4. Enda endel kvalm, ømme pupper og ganske trøtt... opplevde 3 dråper tynt rosa blod på mandag og så forsvant det. Det samme i dag.... skummelt, men ingen smerter. Kjennes nesten litt ut som at eg e sykt tissetregt akkuratt i det "blodet" kommer...å så e d over. Andre som har opplevd det?

Itillegg fryser jeg helt ekstremt! Alltid kald....

Høres litt ut som urinveisinfeksjon. Har hatt samme følelse de gangene jeg har hatt det iallefall.
 
De som er litt lengre i løypa, er det nokon som har slitt med konstant verk i lysken?
Det starta med litt verk innimellom, men no er det konstant, sjølv når eg ligger i ro på sofaen:confused:Føles ut som eg har senebetennelse eller noko:scratch
 
Høres litt ut som urinveisinfeksjon. Har hatt samme følelse de gangene jeg har hatt det iallefall.
Hmmm. Kansje jeg må ta kontakt med legen i morgen da. Har ikke time til første svangerskapskontroll før 15.jan. så er nok litt lenge å vente til da. Har jo lest at mange kan ha urinveisinfeksjon uten å oppdage d. Så då e d jo bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. For d å se litt rosa blod tar nesten knekken på meg sjøl om d forsvinne itte et do besøk....
 
Hmmm. Kansje jeg må ta kontakt med legen i morgen da. Har ikke time til første svangerskapskontroll før 15.jan. så er nok litt lenge å vente til da. Har jo lest at mange kan ha urinveisinfeksjon uten å oppdage d. Så då e d jo bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. For d å se litt rosa blod tar nesten knekken på meg sjøl om d forsvinne itte et do besøk....

Ville ha sjekket det, så slipper man å lure på om det kan være noe annet... Lurer på om det finnes test man kan få kjøpt på apoteket for å teste etter urinveisinfeksjon. I mellomtiden kan du drikke mye vann, appelsinjuice eller tranebærjuice. Pleier å hjelpe på meg, men da er jeg som regel tidlig ute med å forebygge.
 
Jeg er kvalm og trøtt, ømme pupper (som har blitt veldig store allerede!) og kald. 7+2 nå, og skal egentlig begynne å jobbe for fullt neste uke. Skjønner ikke helt hvordan det skal gå - er helt utslitt når ettermiddagen kommer!
 
Jeg har vært litt kvalm, trøtt og hatt veldig ømme pupper. For noen dager siden våknet jeg midt på natta av «strekksmerter» i livmorområdet, og de siste dagene har jeg vært så å si symptomfri. Har ikke blødd, men blir redd for at det er noe galt. Skal på svangerskapskontroll til uka så håper jordmor kan svare på om det er grunn til bekymring da, noen her med erfaringer? Har ikke vært på UL ennå da jeg ikke har følt behov før nå.
 
Jeg har vært litt kvalm, trøtt og hatt veldig ømme pupper. For noen dager siden våknet jeg midt på natta av «strekksmerter» i livmorområdet, og de siste dagene har jeg vært så å si symptomfri. Har ikke blødd, men blir redd for at det er noe galt. Skal på svangerskapskontroll til uka så håper jordmor kan svare på om det er grunn til bekymring da, noen her med erfaringer? Har ikke vært på UL ennå da jeg ikke har følt behov før nå.
Jeg har det ganske likt akkurat nå! Kjenne jeg også er redd, men har fått beskjed om at fosteret vokser masse akkurat nå, så det er normalt å kjenne det. Men blir jo redd når man mister så og si alle symptomer. Jeg har vært på TUL å sett et bankende hjerte, og fått beskjed at det ville vært overraskende om noe galt skulle skje, men fortsatt bekymret :sorry:
 
7+5 i dag og kvalmen har avtatt noe :D jeg har fortsatt ømme bryster og en rar smak i munnen. Enkelte matvarer smaker veldig rart, som feks pepsi max som jeg drakk ett par liter av daglig før :p Nå går det kun i vann, fordi all annen drikke smaker rart. Jeg er også mye trøttere og har hatt en powernap på sofaen hver formiddag denne uka.
 
7+5 i dag og kvalmen har avtatt noe :D jeg har fortsatt ømme bryster og en rar smak i munnen. Enkelte matvarer smaker veldig rart, som feks pepsi max som jeg drakk ett par liter av daglig før :p Nå går det kun i vann, fordi all annen drikke smaker rart. Jeg er også mye trøttere og har hatt en powernap på sofaen hver formiddag denne uka.
Jeg har også veldig rar smak i munnen hele tiden, litt sånn metallisk.
 
Back
Topp