Symptomer

Måtte avbryte en telefonsamtale for å ikke brekke meg i telefonen... Har flere ganger nå tenkt "kan jeg ikke bare få spy da?!?"

Har kommet meg helt til uke 6+2 uten kvalme, og begynte så smått å tro at jeg kanskje skulle slippe denne runden. Men idag har den satt inn for fullt :hungover:

Kvalm kvalm og atter kvalm :depressed::meh::yuck::grumpy: Trodde jeg skulle være heldig denne gangen å slippe unna...
Og trøtt, sovner av over alt, hele tiden. I går sovnet jeg av i sofaen på besøk:hilarious::hilarious:

Ingenting... bare murringer.
7+3

Kvalm her også. Slapp unna kvalmen sist, var mer trøtt da. Nå er jeg ikke så trøtt men desto mer kvalm. Kjøpte sea band i dag, får teste ut. Har kastet opp bare en gang så langt, men kvalmen er intens med jevne mellomrom uten at jeg kaster opp. Men, er glad jeg har symptomer også;):wacky:

5+4, og fint lite symptomer.. Litt av og på, men er i super form egentlig. Synes det er litt skummelt siden jeg var mye dårlig forrige gang..

Super form her og:) Med datteren min hadde jeg ømme bryst de første ukene, deretter avtok det rundt uke 6 og jeg var litt kvalm et par uker. Etter kvalmen forsvant fra uke 8-9, var jeg symptomfri frem til en uke før fødsel når halsbrannen begynte.

I dette svangerskapet har jeg hatt ømme pupper, men synes det har begynt å avta. Uke 5+4 i dag. Ingen symptomer ellers.

Jeg tar gjerne et likt svangerskap som sist

Har fått no utslett/«byller» på låra/rumpa som klør no hinsides! Kan se ut som stikk av nå slag o_O Noen som vet hva det kan være? Kan det være i forbindelse med graviditeten? Eller har jeg rett og slett blitt bitt av noe? :eek:

Selvfølgelig er det oppå strekkmerkene fra forrige svangerskap, så klør jo ekstra mye :dead:

Har fått no utslett/«byller» på låra/rumpa som klør no hinsides! Kan se ut som stikk av nå slag o_O Noen som vet hva det kan være? Kan det være i forbindelse med graviditeten? Eller har jeg rett og slett blitt bitt av noe? :eek:

Selvfølgelig er det oppå strekkmerkene fra forrige svangerskap, så klør jo ekstra mye :dead:

Jeg har mye svangerskapskløe og har fått eksem/ utslett tidligere graviditeter. Det finnes kløestillende kremer. Aderma har en spray-krem (cytelium Drying Spray) som kan virke beroligende på utsatte områder. Hvitvask kan også brukes, men det er mer klin.

Ellers er det å si fra til lege neste runde. Jeg må bruke noen milde kortisomkremer,-og nå er jeg satt på en kortison-tablettkur for å holde det i sjakk etter legebesøk.

• Liker
Reactions: Cnk
Kvalme/brekninger (klarer ikke være på kjøkkenet når det lages mat) , metallsmak i munnen, begynner å få litt ømme pupper.

Er 4+4, føler ikke med spesielt gravid egentlig. Litt luftsmerter men det er alt:p

Ikke stort mer her enn en mage som er så oppblåst at halvparten hadde vært mer enn nok.. Sliter med valg av klær på jobb ass!

5+6 : så et bittelite pulserende hjerte på UL. 6+0: kvalmen kom som kastet over meg:yuck: hva gjør dere andre mot kvalmen??
Prøver å sove gjennom det værste, grønne druer lindrer litt for meg, og sånn juice+vann med kullsyre (sur smak). Også prøver jeg å unngå kjøkkenet når det lages mat eller ryddes der (ære være for samboeren min).

Back
Topp