Symptomer

Oppblåst?
"Fra en skala fra 1 til 10, hvor elefant er du?"
Jeg ser halvveis ut, takk som spør :anyone
 
Oppblåst?
"Fra en skala fra 1 til 10, hvor elefant er du?"
Jeg ser halvveis ut, takk som spør :anyone

Rimelig sikker på at jeg ser ut som jeg er 7 måneder på vei og ikke i uke 7:shifty: Føles ut som jeg skal føde en elefant egentlig:eek: Kunne i det minste vært mindre vondt:wacky:
 
Oppblåst?
"Fra en skala fra 1 til 10, hvor elefant er du?"
Jeg ser halvveis ut, takk som spør :anyone
Føler jeg er nærmere 10 fra lunsj og resten av dagen HVER dag. Litt samm kvapsete hvalross.
Husker der var slik forrige runde også. Starta med gravidbukser uke 8 eller noe, for orka ikke at det stramma rundt ballongkula når jeg satt på jobb.
 
Oppblåst jeg også, vil heller bytte ut luftmagen med en gravidmage :confused: Jeg trodde kvalmen hadde forsvunnet litt i dag tidlig og ble kjempe bekymret men den kom «heldigvis» tilbake for fullt like etter :taunt014
 
Oppblåst og forstoppelse: Check. Merker jeg også blir bekymret når jeg "mangler" noen symptomer, men er vel kanskje mest fordi jeg fikk alle kasta på meg første uka - nå er det litt bedre. Mindre murringer i magen, men akk så trøtt på kvelden.
 
Kvaaaalm! Kaster ikke opp, men er småugg hele dagen:meh:
 
Hei, Dere som kaster opp og er kvalme har dere også smerter?

Jeg har vært en en del kvalm om kvelden, men enn så lenge så stoppet det der.. men i natt ble det bare værre, og jeg fikk også fryktelig vondt i magen.. opp kom det, og etter typ 5 min forsvant smertene også! Smertene satt høyt i magen, typ fra navlen og opp til ribbbeina, men var såpass kraftige at jeg nesten gråt..
Er det innafor med de smertene?
 
Jeg har fått det beste rådet jeg noen sinne har fått, av en jordmor. Jeg er så kvalm, og tanken på å skulle spise noe får meg til å kaste opp.. Jeg har vært helt deserat på å få vekk denne forferdelige kvalmen!

Men hun sa til meg at det beste jeg kunne gjøre var å spise tilnærmet sunt og ofte selv om alt kommer i retur, for man blir mindre kvalm når man har stabilt blodsukker...
Så i tre dager har jeg testet ut dette, startet dagen med banan på sengen, spist rista brød med leverpostei og agurk, drukket iskald smoothie, spist salat, fiskepudding i hvitsaus, potetretter å ellers lette, relativt sunn og litt smakløs mat jevnlig utover hele dagen, selv om magen har vrengt seg bare av tanken.
Drikke har jeg holdt utenom måltidene, for å ikke lage krøll for magen.
Nå er jeg heldig som har en super mann som har ordnet alt dette for meg, så har ikke trengt å reise meg fra sofaen en gang❤️

Og utrolig nok hjelper det faktisk litt! Jeg er utvilsomt enda fryktelig kvalm, brekker meg av alle typer lukter, men jeg har det litt bedre.
Mannen sier også at humøret mitt er mye bedre.
Forrige svangerskap skydde jeg mat som pesten, var så dårlig at jeg så stjerner og planeter, humøret var helt forferdelig og jeg følte meg rett og slett deprimert... Og slik vil jeg ikke ha det igjen:dead:
 
Hei, Dere som kaster opp og er kvalme har dere også smerter?

Jeg har vært en en del kvalm om kvelden, men enn så lenge så stoppet det der.. men i natt ble det bare værre, og jeg fikk også fryktelig vondt i magen.. opp kom det, og etter typ 5 min forsvant smertene også! Smertene satt høyt i magen, typ fra navlen og opp til ribbbeina, men var såpass kraftige at jeg nesten gråt..
Er det innafor med de smertene?

Kan det være refluks smerter?
Jeg har refluks og opplever ofte smerter fra magesekk, spiserør og halsen hvis jeg ikke er flink til å ta medisiner.
Vet at disse musklene kan bli slappe under svangerskap og at man da opplever halsbrann.
Snakk med legen din om dette, h*n har nok et svar til deg:happy:
 
Kan det være refluks smerter?
Jeg har refluks og opplever ofte smerter fra magesekk, spiserør og halsen hvis jeg ikke er flink til å ta medisiner.
Vet at disse musklene kan bli slappe under svangerskap og at man da opplever halsbrann.
Snakk med legen din om dette, h*n har nok et svar til deg:happy:
Takk for svar! Jeg har ikke noe tegn til halsbrann...

Og det er kun vondt når jeg er veldig kvalm, eller som i går/natt akkurat rundt da jeg kastet opp:dontknow
 
Hei, Dere som kaster opp og er kvalme har dere også smerter?

Jeg har vært en en del kvalm om kvelden, men enn så lenge så stoppet det der.. men i natt ble det bare værre, og jeg fikk også fryktelig vondt i magen.. opp kom det, og etter typ 5 min forsvant smertene også! Smertene satt høyt i magen, typ fra navlen og opp til ribbbeina, men var såpass kraftige at jeg nesten gråt..
Er det innafor med de smertene?

Jeg hadde det samme som deg for en uke siden. Det var så ekstremt vondt g var kjempekvalm. Smerter i midten av magen rett under ribbeina. I tillegg hadde jeg voksesmerter i livmoren og da mest på den ene siden. Jeg ble kjemperedd for at det var ektopisk graviditet, men etter et par dager gikk det over og hadde din HCG stigning. Det var nok bare veldig dårlig kombinasjon av hard ogopplåst mage, treg fordøyelse og intense voksesmerter..

Håpe det går bedre med deg snart!
 
Og så, til alle som sliter med at de er fryktelig kvalme. Gå til legen å spør om kvalmestillende. Set er fantastisk!!
Man blir nokså trøtt av de, men takker meg til å være trøtt fremfor kvalm altså! :)
 
Jeg hadde det samme som deg for en uke siden. Det var så ekstremt vondt g var kjempekvalm. Smerter i midten av magen rett under ribbeina. I tillegg hadde jeg voksesmerter i livmoren og da mest på den ene siden. Jeg ble kjemperedd for at det var ektopisk graviditet, men etter et par dager gikk det over og hadde din HCG stigning. Det var nok bare veldig dårlig kombinasjon av hard ogopplåst mage, treg fordøyelse og intense voksesmerter..

Håpe det går bedre med deg snart!

Akkurat den tanken har slått meg i dag også, magen har ikke akkurat vært velvillig de siste ukene, og med en hard dose jerntabletter på toppen kan det nok hende det er så «enkelt»!
Det ble rett og slett for mye krøll..

Starter med husk i dag, så håper det gjør nytten sin:happy112

Takk for svar:)
 
Proteinbarer, «slankebarer» osv hjelper på kvalmen for min del. Ikke at jeg blir noe slankere akkurat av å trøkke nedpå med sånne men verdt å prøve altså, og selvfølgelig å spise før man er sulten.
 
Flere som er ekstremt irritable? Jeg er irritert og gretten nesten hele tiden :sour::eek:
 
Har litt kortere lunte, men er ellers i godt humør.
Har begynt å bli iskald hver ettermiddag og kveld og hetetokter hver morgen - kroppen er så rar.
 
Temperatur på tur har jeg heldigvis sluppet hittil, men svetter mer enn vanlig.
Glad det blir høygravid sent på året, pleier å bli veldig varm etterhvert :p
 
Back
Topp