Symptomer

Ikke sant :hilarious: var sykemeldt pga brekninger fra uke 10 til uke 18 forrige svangerskap, var innom jobben flere ganger i uken for å se om jeg klarte lukta (som jeg til vanlig ikke hverken reagerer på eller legger merke til).
Håper ikke det blir like ille denne gangen, for når kvalmen gav seg forrige gang, så var det bekkenet og kraftige kynnere som tok over, så var egentlig stort sett sykemeldt hele svangerskapet. Og det var så kjedelig... Pga bekkenet (smertene utløste kynnere som ikke ville gi seg) så fikk jeg ikke engang lov til å gå små turer med hunden...
 
Oi
Jeg kasta nesten opp i dag, skulle knyte sammen søppelposen... Var slik kvalmen begynte sist også, bare at det skjedde i uke 10, ikke uke 5... Reagerer veldig på lukta på jobb (tannklinikk) og også når pasientene åpner munnen selvfølgelig. Så er spent på morgendagen, har legetime halv 2, men usikker på om jeg skal ringe inn syk på morgenen... I dag måtte jeg gå tidlig fra jobb pga brekninger :-/
Oi, det må være vanskelig å jobbe så tett på folk når man er kvalm! Får håpe for din del at kvalmen blir lettere dette svangerskapet.
Men driver du med røntgen og sånn også? For det må man vel holde seg helt unna i svangerskapet?
 
Oi

Oi, det må være vanskelig å jobbe så tett på folk når man er kvalm! Får håpe for din del at kvalmen blir lettere dette svangerskapet.
Men driver du med røntgen og sånn også? For det må man vel holde seg helt unna i svangerskapet?
Jada, tar røntgenbilder også, men lukker døra som er blybelagt, så det er ingen fare med akkurat den biten. Nyere forskning i utlandet viser også at røntgen tatt på tannklinikk ikke er like "potent" som tidligere antatt, da strålingen er veldig konsentrert på et bittelite område.

Leverte mini i bhg, dro på jobb, snakka med sjefen og snudde og dro hjem... Klarer ikke tøyle kvalmen! Begynner å brekke meg for masse rare lukter nå :-/
 
Kvalmen og veldig uvel til tider.. Men det kan nå henge sammen med at jeg har vært syk.. håper det :)
 
Brekker meg lett og gulper en del her også.. Men heldigvis ingen oppkast enda! Håper det holder seg unna denne gangen, men har mine tvil.. Også har halsbrannen begynt å smyge seg innpå :shifty:
 
Da jeg fant ut at jeg var gravid så kjente jeg litt kvalme nå og da, men tenkte at " dette går jo bra". Men så kom uke 6 og kvalmen bare smalt til. Kjenner jeg er skikkelig uvel, og jeg jobber som sykepleier så kommer borti litt av hvert. På en måte er jeg veldig takknemlig for kvalmen, for da føler jeg meg gravid:p men det er også no dritt:mad: Har i dag kommet til 6+1 og håper kvalmen avtar litt etter hvert:)
 
Jada, tar røntgenbilder også, men lukker døra som er blybelagt, så det er ingen fare med akkurat den biten. Nyere forskning i utlandet viser også at røntgen tatt på tannklinikk ikke er like "potent" som tidligere antatt, da strålingen er veldig konsentrert på et bittelite område.

Leverte mini i bhg, dro på jobb, snakka med sjefen og snudde og dro hjem... Klarer ikke tøyle kvalmen! Begynner å brekke meg for masse rare lukter nå :-/

Ah, jeg trodde alle som jobbet med røntgen måtte holde seg helt unna når de var gravide jeg! Lærer noe nytt hver dag. ;)

Hvilken uke er du i nå? Så kjipt med så sterk kvalme, altså, vet akkurat hvordan det er. :/ Får håpe det hjelper å holde seg litt hjemme og ta det med ro. Jeg er ikke såpass kvalm ennå, men tenker det kommer i neste uke. Da er jeg 6+0.
 
Ah, jeg trodde alle som jobbet med røntgen måtte holde seg helt unna når de var gravide jeg! Lærer noe nytt hver dag. ;)

Hvilken uke er du i nå? Så kjipt med så sterk kvalme, altså, vet akkurat hvordan det er. :/ Får håpe det hjelper å holde seg litt hjemme og ta det med ro. Jeg er ikke såpass kvalm ennå, men tenker det kommer i neste uke. Da er jeg 6+0.
Er bare 4+5 i dag, sa ifra til sjefen, også ble jeg sykemeldt pga kvalmen...
 
4+2 og jeg savner flere symptomer Litt stikking og bitelitt vondt i magen av og til. Hadde vært fint å kjenne litt mere, føle at ting er ok liksom.
 
Er 4+6. Foreløpig har jeg enormt halsbrann, spesielt de siste dagene. Også en del sure oppstøt. Våkner mye tidligere enn vanlig, og før vekkerklokken. Er tidenes b-menneske, så ikke ofte jeg våkner før klokken
 
Er 4+6. Foreløpig har jeg enormt halsbrann, spesielt de siste dagene. Også en del sure oppstøt. Våkner mye tidligere enn vanlig, og før vekkerklokken. Er tidenes b-menneske, så ikke ofte jeg våkner før klokken
Våkner tidlig jeg også! Ligger nå å venter på at mini skal våken:p
 
4+6, kvalm og slimete i svelg og bihulene. Holdt på å brekke meg av medisinene nå..
Vanskelig å sove på magen, og jeg får jo ikke sove på annen måte!
 
5+1 og fortsatt ikke noen symptomer. Har såklart vært litt stikking i livmor innimellom (ikke mye) men ikke noe kvalme. Ømme brystvorter har jeg hatt siden jeg startet på progresteronet egentlig. Eneste er kanskje at jeg våkner veldig tidlig, sånn kl 4-5 hver morgen og ikke får sove igjen!
 
Tisser ofte, trøtt og litt kvalm innimellom.
Oppblåst mage. 4+5 i dag.

Ellers lite! :)
 
Noen som vet hva som skjer dersom graviditeten stopper opp når man går på østrogen og progresteron ( fryseforsøk) vil man da få blødning eller vil man ikke få vite det før TU at det ikke er noe ?
 
Noen som vet hva som skjer dersom graviditeten stopper opp når man går på østrogen og progresteron ( fryseforsøk) vil man da få blødning eller vil man ikke få vite det før TU at det ikke er noe ?
Du vil desverre mest sannsynlig ende med MA, at kroppen fortsetter selv så lenge du tar medisiner selv om fosteret ikke gjør det. Sist var jeg satt opp til ul en uke etter medisinslutt, men siden det gikk galt sånn for meg, så har jeg ukentlig ultralyd denne gangen.
Ikke nødvendig med ukentlig ultralyd, men når det har skjedd en gang så er nervene virkelig på utsiden av kroppen.

Jeg hadde bare en bittebitteliten blødning og ikke noe mer
 
Du vil desverre mest sannsynlig ende med MA, at kroppen fortsetter selv så lenge du tar medisiner selv om fosteret ikke gjør det. Sist var jeg satt opp til ul en uke etter medisinslutt, men siden det gikk galt sånn for meg, så har jeg ukentlig ultralyd denne gangen.
Ikke nødvendig med ukentlig ultralyd, men når det har skjedd en gang så er nervene virkelig på utsiden av kroppen.
Oi, ja det skjønner jeg. Det må være helt forferdelig! Når kan man ta første ultralyd for å se noe da? Hvis hcg i blodet stiger som normalt er det vel et godt tegn? Uff så mange bekymringer som kommer!
 
Oi, ja det skjønner jeg. Det må være helt forferdelig! Når kan man ta første ultralyd for å se noe da? Hvis hcg i blodet stiger som normalt er det vel et godt tegn? Uff så mange bekymringer som kommer!
Første ultralyd etter ivf er jo en god start, det er da jeg starter også, ca uke 7. Så slutter vi jo på medisiner i uke 10-12(alt etter) så kanskje ta kontakt med jordmor og spør om de kan lytte etter hjertelyd en gang i blandt med deg. Min jordmor så de kunne gjøre det fra uke 8 ca
 
Første ultralyd etter ivf er jo en god start, det er da jeg starter også, ca uke 7. Så slutter vi jo på medisiner i uke 10-12(alt etter) så kanskje ta kontakt med jordmor og spør om de kan lytte etter hjertelyd en gang i blandt med deg. Min jordmor så de kunne gjøre det fra uke 8 ca
Har ikke fått TU før 2 april jeg. Skulle gjerne hatt det litt før.
 
Back
Topp