Symptomer?

Åh så fælt :(
Håper du føler deg bedre snart. bruker du seabands?
Prøv med ingefær tabletter når du kjenner kvalmen, de funker ganske kjapt. er ikke greit å ta de når man først har blitt kvalm iallefall ikke for min del.
Kvalme er noe dritt..
Får bare holde fokus på den lille i magen <3

Hva er seabands å hvor kjøper du det ? :-) er heldigvis myye bedre idag ! Håper det bare var et engangstilfelle :-p fingers crossed !!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Æsj, kastet opp for andre gang nå, første gang var på mandag. Tror nervøsitet har påvirket det litt da.. ;/ Men jeg har nå vært kvalm i fem dager, det er to dager mer enn forrige gang, og jeg spydde aldri forrige gang. Dette blir spennende med tanke på kjønn :p

Hva er seabands å hvor kjøper du det ? :) er heldigvis myye bedre idag ! Håper det bare var et engangstilfelle :p fingers crossed !!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Det akupressur band for å ha rundt håndleddene :) Kjøpes på apoteket :) Syns de funker fint :)
Ja håper også det :)

Eier ikke matlyst og alt byr meg i mot, så har slitt veldig med å få i meg mat - kun knekkebrød og banan. Dermed har jeg jo blitt skikkelig slapp, svimmel og kvalm, så har knapt beveget meg bort fra sofaen på en uke. :(

I tillegg har jeg slitt med ekstreme luftsmerter i magen, og natt til onsdag ble det så ille at typen ringte legevakta. Lå i fosterstilling mens jeg gråt og skrek i tre kvarter, før det endelig roet seg litt. Legen anbefalte "Laktulose" mot treg mage, og det har hjulpet veldig! Setter igang systemet og luftsmertene er nesten helt borte! Helt ufarlig er det også, og man kan ta det forebyggende - uten å skape løs mage, heldigvis! ;) Smaker sykt søtt, da. Så er nødt til å blande det ut i biola for ikke å brekke meg. Gulpet det opp igjen da jeg prøvde å svelge det raskt i går, så det er ikke å anbefale, hehe! :p

Nå er formen egentlig ganske grei, selv om jeg fortsatt er slapp. Mat er virkelig ekle greier om dagen! :p Nå begynner jeg å bli ordentlig kvalm av knekkebrød også, så er nødt til å finne på noe annet. Er bare ingenting som frister! :confused: Fortsetter det slik så kommer jeg til å rase ned i vekt, og jeg er tynn nok fra før! Prøver å få i meg så mye som mulig, men alt smaker dritt!

Ellers har jeg begynt å få vondt i korsryggen, har fått en del kviser, og luktesansen er ekstrem. :p Er også veldig hormonell, og gråter for ingenting.

Nå har jeg fått meg seaband, ingefærtabletter, og mer ingefærøl :) Håper på kvalmefrie dager fremover ! Kan man sove med seaband eller er det skummelt for blodsirkulasjon(koldbrann) ? Har også kjøpt iste og en ny juicetype jeg håper er god å frisk, siden jeg har lyst på noe friskt og godt, og samtidig foretrekker å drikke nå for tiden ;p

6+2 og kjenner jeg er mer trøtt en tidligere. Kommer meg gjennom dagene på jobb men orker mindre på ettermidagen. Blitt lite trening siste ukene.

Må spise ganske ofte for ikke å bli kvalm. Kvalmen kommer og går litt. Så lenge jeg slipper å kaste opp er jeg fornøyd :)

Glemte ømme bryst.....

Eneste symptomet er uteblitt TR, samt at jeg kjenner er murringer og masse av dem og de skremmer vettet av meg,
men jeg er jo bare 4+3. Er så lenge siden jeg var gravid i et svangerskap hvor det gikk bra
så det meste har jo gått i glemmeboka.

Nå har jeg fått meg seaband, ingefærtabletter, og mer ingefærøl :) Håper på kvalmefrie dager fremover ! Kan man sove med seaband eller er det skummelt for blodsirkulasjon(koldbrann) ? Har også kjøpt iste og en ny juicetype jeg håper er god å frisk, siden jeg har lyst på noe friskt og godt, og samtidig foretrekker å drikke nå for tiden ;p
har også filla på ingefærøl! Barna til kjærsten min skjønner ikke hvorfor jeg raider butikken for det som finnes! Lol! Genialt å drikke mot kvalme

Sent from my iPhone using BV Forum

Eier ikke matlyst og alt byr meg i mot, så har slitt veldig med å få i meg mat - kun knekkebrød og banan. Dermed har jeg jo blitt skikkelig slapp, svimmel og kvalm, så har knapt beveget meg bort fra sofaen på en uke. :(

I tillegg har jeg slitt med ekstreme luftsmerter i magen, og natt til onsdag ble det så ille at typen ringte legevakta. Lå i fosterstilling mens jeg gråt og skrek i tre kvarter, før det endelig roet seg litt. Legen anbefalte "Laktulose" mot treg mage, og det har hjulpet veldig! Setter igang systemet og luftsmertene er nesten helt borte! Helt ufarlig er det også, og man kan ta det forebyggende - uten å skape løs mage, heldigvis! ;) Smaker sykt søtt, da. Så er nødt til å blande det ut i biola for ikke å brekke meg. Gulpet det opp igjen da jeg prøvde å svelge det raskt i går, så det er ikke å anbefale, hehe! :p

Nå er formen egentlig ganske grei, selv om jeg fortsatt er slapp. Mat er virkelig ekle greier om dagen! :p Nå begynner jeg å bli ordentlig kvalm av knekkebrød også, så er nødt til å finne på noe annet. Er bare ingenting som frister! :confused: Fortsetter det slik så kommer jeg til å rase ned i vekt, og jeg er tynn nok fra før! Prøver å få i meg så mye som mulig, men alt smaker dritt!

Ellers har jeg begynt å få vondt i korsryggen, har fått en del kviser, og luktesansen er ekstrem. :p Er også veldig hormonell, og gråter for ingenting.

Jeg pleier å blande laktulosen i te, da blir det bare som å drikke litt ekstra søtet te :) og jeg liker teen litt søt

Drikker også ingefærøl :) men snart tom så i dag må jeg ut å hamstre mere. Er egentlig coca cola drikker, men prøver å ikke drikke så mye cola nå pga koffeinen. Også kjenner jeg at kullsyre er godt når man er kvalm, så glad vi har brusmaskin :)

Her fortsetter trettheten:) sover hele hele tiden. Vertfall når jeg er hjemme. Jeg pendler så heldigvis klarer jeg å holde meg våken når jeg kjører, men så fort jeg er framme på jobb eller kommet hjem, og før jeg når å gå ut av bilen kommer trettheten sigende :) 1. Klassingene mine har hatt en del leketimer i det siste :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Symptomer... spiser ALT! Ser jeg noe som kan spises, så må jeg spise det! Innimellom super kvalm. Klump med ingenting i magen. Svimmel, svimmel, svimmel! Nå fikk jeg lyst på kakedeig. Skal lage det når kjæresten drar på jobb. Vil ikke dele med han. Men skal jeg lage det før bacon eller etter?
Ømme og vonde pupper.
Hormonell

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Last edited:
En haug symptomer her i forhold til forrige gang så tidlig :p Er nå 7+5 :)
Kvalme
Oppkast to dager
Trøtt og sliten
Slapp
Litt ømme pupper
Lettere irritert
Lettrørt
Svimmel
Tisse ofte
Små ligamentsmerter
Tørst
Små bekkensmerter
Halsbrann

Last edited:
Har en litt bedre dag ifra kvalmen i dag :)

Angående sea band så nevnte fysioterapauten min at man burde ta pauser fra den, for å unngå at effekten forsvinner. Tror det var noe med at kroppen til slutt venner seg til presset. Hos meg har det heller ikke vært så stor effekt.

Mat er skikkelig vanskelig for tiden, spesielt middagsmat. Ingenting frister og grønnsaker smaker muggent. Har også magesekksvie.

Det jeg synes har funket best for kvalmen er tyrkisk pepper (dropsene). Grønne druer er også deilige. Tomatsuppe har også vært godt for magen.

Har en litt bedre dag ifra kvalmen i dag :)

Angående sea band så nevnte fysioterapauten min at man burde ta pauser fra den, for å unngå at effekten forsvinner. Tror det var noe med at kroppen til slutt venner seg til presset. Hos meg har det heller ikke vært så stor effekt.

Mat er skikkelig vanskelig for tiden, spesielt middagsmat. Ingenting frister og grønnsaker smaker muggent. Har også magesekksvie.

Det jeg synes har funket best for kvalmen er tyrkisk pepper (dropsene). Grønne druer er også deilige. Tomatsuppe har også vært godt for magen.

Jeg får vondt av seaband etter en stund, altså der de kulene sitter. Så her blir det automatisk pauser. Funnet ut at jeg kan bruke dem når jeg skal ut av huset og når det står på som værst. Føler det fungerer litt da :) Men når jeg bare sitter her kan jeg like god bare drikke ingefærøl, spise lakris og prøve meg på andre ting ;p Her er mat også veldig vanskelig, så det går i salte kjeks, og ei og annen brødskive av og til, dersom jeg slipper å smøre på selv fordi jeg blir kvalm av å stå lenge, og da spesielt på kjøkkenet. Nå fikk jeg veldig lyst på grønne druer og tomatsuppe ! Får lyst på alt mulig, men klarer bare ikke å lage mat eller spise noe særlig ;/ Skikkelig kjipt.

Er så uendelig trøtt i dag. Att det er helt ubeskrivelig :/

Back
Topp