Symptomer?

Eier ikke matlyst og alt byr meg i mot, så har slitt veldig med å få i meg mat - kun knekkebrød og banan. Dermed har jeg jo blitt skikkelig slapp, svimmel og kvalm, så har knapt beveget meg bort fra sofaen på en uke. :(

I tillegg har jeg slitt med ekstreme luftsmerter i magen, og natt til onsdag ble det så ille at typen ringte legevakta. Lå i fosterstilling mens jeg gråt og skrek i tre kvarter, før det endelig roet seg litt. Legen anbefalte "Laktulose" mot treg mage, og det har hjulpet veldig! Setter igang systemet og luftsmertene er nesten helt borte! Helt ufarlig er det også, og man kan ta det forebyggende - uten å skape løs mage, heldigvis! ;) Smaker sykt søtt, da. Så er nødt til å blande det ut i biola for ikke å brekke meg. Gulpet det opp igjen da jeg prøvde å svelge det raskt i går, så det er ikke å anbefale, hehe! :p

Nå er formen egentlig ganske grei, selv om jeg fortsatt er slapp. Mat er virkelig ekle greier om dagen! :p Nå begynner jeg å bli ordentlig kvalm av knekkebrød også, så er nødt til å finne på noe annet. Er bare ingenting som frister! :confused: Fortsetter det slik så kommer jeg til å rase ned i vekt, og jeg er tynn nok fra før! Prøver å få i meg så mye som mulig, men alt smaker dritt!

Ellers har jeg begynt å få vondt i korsryggen, har fått en del kviser, og luktesansen er ekstrem. :p Er også veldig hormonell, og gråter for ingenting.
Er jo meg du beskriver!
Tåpelig dårlig matlyst, spiser banan og noen knekkebrød/ loff.

Mye luft og tull med magen, kvalme av og på.
Korsryggen er tøven, puppene ømme og luktesansen sterk :P

Nå har jeg fått meg seaband, ingefærtabletter, og mer ingefærøl :) Håper på kvalmefrie dager fremover ! Kan man sove med seaband eller er det skummelt for blodsirkulasjon(koldbrann) ? Har også kjøpt iste og en ny juicetype jeg håper er god å frisk, siden jeg har lyst på noe friskt og godt, og samtidig foretrekker å drikke nå for tiden ;p
Er ikke farlig å ha de på lenge nei. Kan føle deg sliten i armen av presset så da er det bare å ta de av. Jeg har mer eller mindre hatt mine på i en uke nå :P Om natta også :)
Når kvalmen er borte så tar ejg de av om jeg husker det :)

Litt menssmerter, puppene er ømme, halsbrann av og til ( har reflux fra før av ) kvaaaalme og dårlig matlyst hele dagen :(
Våkner noen netter av at jeg nesten brekker meg :/
Er trøtt og sliten så orker lite :P
Ultralys på mandag herregud så spennende!!
Jeg drikker sykt mye vann på kvelden, blir sååå tørst da :P

6+3
Kvalmen kom for fullt i går. Ble litt bedre utover kvelden. Lurer på hvordan jeg skal klare jobben fremover... Noen som er sykemeldt pga kvalme? Er vel litt slapt å bli det, men kjenner det er hardt å holde ut på dagen, og kjedelig å ikke ha energi til vesla. Heldigvis har jeg en veldig hjelpsom mann. :-)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

6+3
Kvalmen kom for fullt i går. Ble litt bedre utover kvelden. Lurer på hvordan jeg skal klare jobben fremover... Noen som er sykemeldt pga kvalme? Er vel litt slapt å bli det, men kjenner det er hardt å holde ut på dagen, og kjedelig å ikke ha energi til vesla. Heldigvis har jeg en veldig hjelpsom mann. :)

Huffda ! ;/ Jeg er sykemeldt i tre uker (to igjen) fra praksisperiode på skolen, pga kvalme, tretthet, lite energi og svimmelhet. Da jeg ble sykemeldt var jeg kvalm på første dagen og hadde kastet opp, men dro jo for å få sykemelding på grunn av de andre tingene da :p

Symptomer nå (4+3): kvalme innimellom, super trøtt, stikkinger i livmoren, super ømme pupper (som er et hat når guttungen vil opp på armen :P ), super luktesans

Sent from my iPhone using BV Forum

6+3
Kvalmen kom for fullt i går. Ble litt bedre utover kvelden. Lurer på hvordan jeg skal klare jobben fremover... Noen som er sykemeldt pga kvalme? Er vel litt slapt å bli det, men kjenner det er hardt å holde ut på dagen, og kjedelig å ikke ha energi til vesla. Heldigvis har jeg en veldig hjelpsom mann. :-)

Har gradert sykmelding :) sykmeldt 30%, og jobber 70% :) pga lite energi, sliten i korsryggen... Hatt 2 dager med sykmeldingen nå, og det har herlig å kunne jobbe kortere dager når man jobber i barnehage. Sykmeldt ut neste uke :)

Har gradert sykmelding :) sykmeldt 30%, og jobber 70% :) pga lite energi, sliten i korsryggen... Hatt 2 dager med sykmeldingen nå, og det har herlig å kunne jobbe kortere dager når man jobber i barnehage. Sykmeldt ut neste uke :)

Hvilken grunn har du gitt til jobben for sykemeldingen da?

Blir bare værre og værre for hver dag merker jeg... I går var jeg ganske kvalm, og i dag er jeg hakket mer kvalm. Fint å vite at man er gravid, men samtidig ganske slitsomt når man skal passe på en liten en. Takk og lov for en pappa som engasjerer seg i barn og hjeper til med huset. <3

Sitter å gleder meg til middag. Har overtalt mannen til at vi skal bestille en burger med pommes frites i dag! :D

Enten kommer kvalmen eller omgangssyken. Svimmel, trøtt, kvalm og brekker meg av mat. Krysser fingrene for omgangssyke!!

Hvilken grunn har du gitt til jobben for sykemeldingen da?
To av mine sjefer vet at jeg er gravid. Jobber i en stor barnehage, så resten av personalet vet det ikke :)
Jeg var 100% sykmeldt en uke tidligere pga at det var mye som skjedde på jobb med tanke på fravær, og hadde rett og slett ikke mer æ gi på jobb... De andre ansatte vet jeg er sykmeldt pga at jeg er sliten, og de har sååå god forståelse for det og sier jeg må gjøre det som fungerer best for meg :) herlig med slike kollegaer :)

Her har kvalmen virkelig kommet, spesielt på kveldene.. Kan jo ikke snu meg i senga engang uten å blir helt "skutt".
Ellers så er det hormoner, gråter av den minste ting :p Er veldig kveldstrøtt, sliten - blitt sykemeldt i to uker nå(Trodde det var siden jeg ikke tok ut sykemelding etter gastric bypass operasjonen min, men nå vet jeg hvorfor).. Tjaa, er vell dette jeg kommer på nå :-)

Jeg pleier å blande laktulosen i te, da blir det bare som å drikke litt ekstra søtet te :) og jeg liker teen litt søt

Liker ikke te. :p Men nå begynner jeg å bli så vant til smaken av "Laktulose" at jeg tar den på et par slurker og bare skyller ned med vann, hehe.

Er jo meg du beskriver!
Tåpelig dårlig matlyst, spiser banan og noen knekkebrød/ loff.

Mye luft og tull med magen, kvalme av og på.
Korsryggen er tøven, puppene ømme og luktesansen sterk :p

Huff, er ikke morsomt, altså! Men du blir forhåpentligvis bedre snart. :) Det har heldigvis jeg blitt!

Har ikke symptomer som plager meg så e veldig, men at de ER der, er sikkert.
- sliten og uopplagt
- hormonell. Går fra sint, til trist til glad på minutter...slitsomt for de rundt.
- ekstremt ømme pupper
- utflod
- dårlig matlyst

Ellers har jeg (bank i bordet) ikke vært kvalm.

Frøken hormonella is here..
Trøtt og lite opplagt.
Masse utflod.
Heldigvis ikke ømme pupper!
Men fryktelig kvalm! Takler ikke noe. :( gleder meg til gubben kommer hjem og kan ta vare på meg ❤️

Kan ikke dere som skriver symptomer skrive hvor langt dere er på vei i samme melding? Er alltid interessant å vite i forhold til symptomene dere opplever. :-)

Er ca 5+4 i dag. :)

Her er symptomene de samme som alltid :) er 8 uker i morgen, og har ømme brystvorter, ekstrem trøtthet 24/7, blir fort dårlig i magen/skikkelig mageknip hvis jeg ikke spiser i det sekundet jeg våkner nesten. Alltid skrubbsulten og helt TOM i magen hver morgen :p ellers er jeg mye svimmel, og har lyst på noe hele tiden- og da kan jeg ikke bare spise hva som helst for at det skal gå over!
Hadde litt vondt i korsryggen/hoftene her om dagen, kjennes akkurat ut som når man har vondt i magen, bare at det var i ryggen. Merkelig :p Noen som vet hva det kan ha vært? Aldri kjent det før, men var skikkelig vondt og ubehagelig og varte hele kvelden, men det har ikke kommet igjen!
Uff, håper dere blir bedre dere som har problemer med kvalmen :)

Back
Topp