Symptomer allerede?

Håper du ikke er for nervøs. Noen er jo superheldige og slipper plagsomme symptomer. Du har nok noen symptomer, du bare tenker ikke over de. Som feks. uteblitt mens ;) Ømme pupper og oppblåsthet er jo definitivt graviditetssymptomer!

Her er jeg kvalm (men ikke hemmende, og ingen oppkast), har hyppigere migrene, og fått litt bedre luktesans. Samt ømme/større/tyngre pupper og sjukt oppblåst på kvelden. Puppene påvirkes av den minste hormonelle endring, og oppblåsthet vises godt siden jeg ikke er så stor.
Jeg er heldigvis forhåndsvis rolig ennå!:) om jeg ikke husker feil kom kvalmen litt senere hos meg sist. Og var ikke veldig plaget av mye symptomer i svangerskapet generelt. Så er vel bare slik jeg blir påvirket (heldigvis). Bare jeg ikke jinxer det nå :hilarious:

Flere her som får kraftige ligamentsmerter? (hvis det er det det er) Jeg er kun 4+4 I dag og og har i ihvertfall en uke nå fått skikkelig akutt smerter hvis jeg gjør noe anstrengende eller bare går opp trappene til andre etasje fks. Varer bare noen sekunder men fytttiiii og vondt det er! Er det vanlig? :nailbiting::Heartred

Flere her som får kraftige ligamentsmerter? (hvis det er det det er) Jeg er kun 4+4 I dag og og har i ihvertfall en uke nå fått skikkelig akutt smerter hvis jeg gjør noe anstrengende eller bare går opp trappene til andre etasje fks. Varer bare noen sekunder men fytttiiii og vondt det er! Er det vanlig? :nailbiting::Heartred
Ja jeg får det jeg også! Fikk også med første, bare at det var verre da. Er ganske vanlig ja - er mye som skjer inni der nå :wideyed: :Heartred Kjenner også ting i lysken av og til!

Ja jeg får det jeg også! Fikk også med første, bare at det var verre da. Er ganske vanlig ja - er mye som skjer inni der nå :wideyed: :Heartred Kjenner også ting i lysken av og til!
Betryggende å høre:Heartred er førstegangs her så blir så redd :nailbiting: og fytti å vondt det er lissom når det kommer :hilarious: jeg må stoppe helt opp og helst krølle meg helt sammen hvis jeg ikke står midt inne på butikken da :hilarious:

Betryggende å høre:Heartred er førstegangs her så blir så redd :nailbiting: og fytti å vondt det er lissom når det kommer :hilarious: jeg må stoppe helt opp og helst krølle meg helt sammen hvis jeg ikke står midt inne på butikken da :hilarious:
Ja jeg skjønner; alt er jo så nytt og uvant :nailbiting: Jaa, haha. Det kan være skikkelig vondt når det kommer! Nå har jeg for det meste sånn mensaktig mage med «menssmerter». Men jeg regner med at det kommer mer ligamentsmerter nærmere 12 uker som sist; DA kjente jeg at livmora vokste og strekte på seg :wideyed::joyful:

Jeg bare visste jeg var gravid en hel uke før jeg fikk positiv test. Var så sliten og kvalm :hilarious: kan ikke skjønne at det er mulig

Var heldig å ha to dager der kvalmen ikke var så ille,men i dag toppa den seg igjen å jeg måtte ta postafen. Liker ikke så godt å ta den for jeg blir så døsig å rusa av den.

Ikke noe annet enn at jeg er veldig trøtt. Slik var det forrige svangerskap også. Og litt murringer i livmoren :)

Jeg hadde sterke mistanker om graviditet de siste dagene før positiv test, kjente helt tydelig at det foregikk noe i livmor. Men det har roet seg, så jeg har ikke kjent noe etter jeg testet positivt.
Men nå i dag, 3+6 er første graviditetssymptom på plass; ekstremt følsomme og ømme nipler:laughing002

I uke 5 startet det med hyppig vannlating. Ekstra tørst på vann. Cravet surt og salt. I tillegg sov jeg urolig og drømte mye. Murringer i magen. Har hatt ømme og tunge brystet siden før uke 5 som tidvis kan føles ut som de skal sprekke. Nå i uke 6 tisser jeg hyppig, har oftere smerter i nedre del av magen, drømmer livlige drømmer, veldig trøtt på jobb og sliten etter jobb. Ingen kvalme på meg, men leste noe om at aktivitet og frisk luft samt hyppige måltider kan bidra til å slippe det. Jeg har vært aktiv med sykling til jobb og 50 min gåtur hjem fra jobb hver dag, så vet ikke om det har hjulpet. Nå er hver graviditet forskjellig. Har blitt urolig fordi den berømte «kvalmen» ikke har dukket opp. Har fått pigmentering i pannen‍♀️

Hilsen urolige første gangs gravid‍♀️

Strax 6 uker på vei å nå er det opp midt på natta på do å morgenkvalmen er kommet for fullt:hungover:

Jeg ble helt plutselig super kvalm, jeg håper så veldig det er svangerskapskvalme og ikke noe annet.. Høres sikkert super rart ut, men jeg ønsker meg så veldig å være kvalm litt. Jeg skjønner at det er ekstremt utmattende for alle dere som sliter skikkelig med det! Men for meg som har mistet to ganger og aldri hatt kvalme, så hadde det vært en liten ekstra trygghet selv om jeg vet det selvfølgelig kan gå galt med kvalme også❤️

Jeg ble helt plutselig super kvalm, jeg håper så veldig det er svangerskapskvalme og ikke noe annet.. Høres sikkert super rart ut, men jeg ønsker meg så veldig å være kvalm litt. Jeg skjønner at det er ekstremt utmattende for alle dere som sliter skikkelig med det! Men for meg som har mistet to ganger og aldri hatt kvalme, så hadde det vært en liten ekstra trygghet selv om jeg vet det selvfølgelig kan gå galt med kvalme også❤️
Forstår akkurat hva du mener <3 slik var jeg i forrige svangerskap, etter MA. Samboer syns også det var veldig greit at jeg hadde symptomer og sa flere ganger «men det er jo bra!». Så er betryggende for begge på en måte. MAen gikk nok hardere innpå ham enn jeg trodde. I går ble jeg plutselig veldig trøtt og holdt på å sovne på sofaen kl 2030. Og da sa han det igjen. «Men det er jo bra da!»:p så forstår veldig godt hva du mener! Alle symptomer og bekreftelser på graviditet er velkommen. Og det må være ok tenker jeg, selv om mange andre sliter mye med akkurat det <3

Forstår akkurat hva du mener <3 slik var jeg i forrige svangerskap, etter MA. Samboer syns også det var veldig greit at jeg hadde symptomer og sa flere ganger «men det er jo bra!». Så er betryggende for begge på en måte. MAen gikk nok hardere innpå ham enn jeg trodde. I går ble jeg plutselig veldig trøtt og holdt på å sovne på sofaen kl 2030. Og da sa han det igjen. «Men det er jo bra da!»:p så forstår veldig godt hva du mener! Alle symptomer og bekreftelser på graviditet er velkommen. Og det må være ok tenker jeg, selv om mange andre sliter mye med akkurat det <3
Så fint at du skjønner hva jeg mener❤️ All bekreftelse på at man fremdeles er gravid er veldig betryggende

Her er jeg helt tatt på senga av alle symptomer og plager... Det at jeg må tisse 100 ganger om dagen og om natta hadde jeg ikke regnet med i første trimester. Heller ikke trøttheten. Kvalmen er hittill til å leve med, men hadde ikke tenkt den var så altoppslukende hele døgnet. Er det slik man nå skal belage seg på symptomer og plager i 7 måneder. Blir det bedre eller blir man vant til det?
Jeg er nå 7+3

5+5. kvalm hele dagen, og veldig veldig trøtt. Blir spennede hvordan det blir med ferietur neste uke om det fortsetter slik. Helt kjørt. Og den nattlige tissepausen fra søvnen er allerede på plass. Veldig glad for symptomer, men samtidig er denne kvalmen heavy! Måtte ha en dubb midt på dagen i dag.

Det er så skummelt med disse mensmurringene synes jeg, løper å sjekker etter blod hver gang

Fortsatt oppe å tisser x3 på natta, kvalme som kommer og går, uren hud i pannen og litt vondt i bekken og rygg + daglige murringer og litt ligamentsmerter :hungry:

Back
Topp