Symptomer allerede?

Her har symptomene blitt mindre.. Økt utflod er egentlig eneste symptomet nå. Vært kvalm og uggen, men er egentlig gått litt over..
Usikker på om det er bra eller ikke:rolleyes:

Ser at flere her snakker om leamus i øyet. Men noen som har erfaring med leamus i armen? :hilarious: Andre dagen på rad:hilarious:

Hadde leamus i leggen i tre dager før positiv test :p

Har ikke hatt spesielt mye leamus i svangerskap før, men en gang hadde jeg leamus i øyet i 3 uker i strekk. Det var utrolig slitsomt!

Trøtt hele tiden. Vil bare såve :sleep002:sleep011 hadde også voldsomt med leamus i øye her i går :hilarious: ser det er flere som har det

Hvor langt var du på vei da det begynnte å gjøre vondt å amme? Her går det greit enda, og vi har bare ett måltid igjen om kvelden. Men har hørt så mange som sier det gjør så vondt så gruer meg til det, men har ikke merket noe voldsomt enda…
Jeg er bare 5 uker i dag, men det begynte vel rundt litt etter 4 uker, så bare i underkant av en uke.
Frøkna mi er helt ammeavhengig for tiden og skal ha mye mer enn vanlig i tillegg, så vurderer å slutte helt etter ferien. Det er så vondt å amme nå uansett så er vel like greit å slutte. :happy:
Hun blir 18 mnd snart, så kan klappe meg selv på skuldrene for å holde på så lenge. :wideyed::joyful:

Jeg er bare 5 uker i dag, men det begynte vel rundt litt etter 4 uker, så bare i underkant av en uke.
Frøkna mi er helt ammeavhengig for tiden og skal ha mye mer enn vanlig i tillegg, så vurderer å slutte helt etter ferien. Det er så vondt å amme nå uansett så er vel like greit å slutte. :happy:
Hun blir 18 mnd snart, så kan klappe meg selv på skuldrene for å holde på så lenge. :wideyed::joyful:
Så kan forvente det når som helst nå da:depressed: Ja du har vært veldig flink, her er målet 1 år, som er like om hjørne. :happy:Her er det kun amming før leggetid nå, og er litt usikker på om jeg kutter den nå i sommer eller om jeg venter til etter bhg start i august.

Så kan forvente det når som helst nå da:depressed: Ja du har vært veldig flink, her er målet 1 år, som er like om hjørne. :happy:Her er det kun amming før leggetid nå, og er litt usikker på om jeg kutter den nå i sommer eller om jeg venter til etter bhg start i august.
Er ikke alle som får det, men det er et ganske vanlig tegn. Jeg husker jeg hadde det med første også og det gjør til og med vondt å dusje. :hilarious:
Ja samme her, er hovedsaklig før leggetid, men plutselig ville hun ha masse om natta så vi er faktisk tilbake til å våkne 3-6 ganger nå :arghh: …og som gravid er det IKKE gøy med våkenetter.

Våkenetter er aldri gøy! Så det håper jeg at jeg slipper. Håper det blir fort slutt på dine også.
Var veldig øm og fikk gigapupper med en gang jeg ble gravid sist, men så langt har det ikke kommet noe her. :angelic:

Lurer på om det var noen som nevnte postafen mot kvalme?

Jeg skal ut å reise ganske snart, og ser utrolig mørkt på gravidkvalme midt oppi hetebølgen.
Er det bare å få tak i postafen, eller må jeg snakke med legen først? Og ikke minst: funker det? :p

Lurer på om det var noen som nevnte postafen mot kvalme?

Jeg skal ut å reise ganske snart, og ser utrolig mørkt på gravidkvalme midt oppi hetebølgen.
Er det bare å få tak i postafen, eller må jeg snakke med legen først? Og ikke minst: funker det? :p
Jeg har sikkert nevnt den flere ganger. :hilarious: fåes tak i reseptfritt på apoteke. Er den de anbefaler å prøve ut først. Burde ikke kjøre bil når du tar den da for du kan bli veldig døsig og slow. Jeg føler meg veldig dopa når jeg tar den. Men nå skal det sies at det er ikke alle som får den bivirkningen.

Jeg har sikkert nevnt den flere ganger. :hilarious: fåes tak i reseptfritt på apoteke. Er den de anbefaler å prøve ut først. Burde ikke kjøre bil når du tar den da for du kan bli veldig døsig og slow. Jeg føler meg veldig dopa når jeg tar den. Men nå skal det sies at det er ikke alle som får den bivirkningen.
Takk for svar. Så leser jeg på nett (et sted for farmasøyter) om postafen at "Legemiddelet skal derfor ikke selges til gravide med svangerskapskvalme med mindre behandlingen er anbefalt av lege.". Så da bør jeg kanskje høre med legekontoret først :pompus:

Takk for svar. Så leser jeg på nett (et sted for farmasøyter) om postafen at "Legemiddelet skal derfor ikke selges til gravide med svangerskapskvalme med mindre behandlingen er anbefalt av lege.". Så da bør jeg kanskje høre med legekontoret først :pompus:
Ja kan være lurt å snakke med legen først :happy: jeg snakka med legen før jeg begynte med den.

Har dere også veldig sensitivt tannkjøtt? Blør utrolig lett ved tannpuss! :wideyed: Har aldri blødd bare av å pusse tenner liksom. Det har jeg hørt gravide kan få. Men for et merkelig symptom :hilarious:

Ja kan være lurt å snakke med legen først :happy: jeg snakka med legen før jeg begynte med den.
Endte opp med å kjøpe SeaBand i dag, og foreløpig lover det godt, altså. Litt spent på å bruke de i morgen på morgenen/formiddagen, når kvalmen er som verst. :pompus:

5+1 og fortsatt «ingen» symptomer her. Sier «ingen» for merker det strekker i ligamentene til tider og har litt ømme pupper og oppblåst på kvelden. Men tror ikke jeg hadde tenkt noe over det hadde det ikke vært for at jeg visste jeg var gravid :p

Kvalm døgne rundt, brekker meg hver gang jeg hoster eller går ut på kjøkkenet. Kan ikke åpne kjøleskapsdøra uten å brekke meg :yuck: har heldigvis klart å hålde meg unna oppkast da. Kvalmen er egentlig veldig stabil nå da. Men slitsomt å være kvalm hele dagen og natta. Ellers så har puppa blitt større og tyngre, allerede fått strekkmerker rundt dem. Lite energi. Blir sliten av den minste arbeidsoppgaven.

5+1 og fortsatt «ingen» symptomer her. Sier «ingen» for merker det strekker i ligamentene til tider og har litt ømme pupper og oppblåst på kvelden. Men tror ikke jeg hadde tenkt noe over det hadde det ikke vært for at jeg visste jeg var gravid :p
Håper du ikke er for nervøs. Noen er jo superheldige og slipper plagsomme symptomer. Du har nok noen symptomer, du bare tenker ikke over de. Som feks. uteblitt mens ;) Ømme pupper og oppblåsthet er jo definitivt graviditetssymptomer!

Her er jeg kvalm (men ikke hemmende, og ingen oppkast), har hyppigere migrene, og fått litt bedre luktesans. Samt ømme/større/tyngre pupper og sjukt oppblåst på kvelden. Puppene påvirkes av den minste hormonelle endring, og oppblåsthet vises godt siden jeg ikke er så stor.

Back
Topp