Symptomer 1. trimester

Ømme bryst, mer enn normalt, før forventet mens. I tiden etter test har brystene forblitt ømme, og brystvortene har blitt større. Det kan jeg ikke huske at de var forrige gang, men det er jo en stund siden nå.

Kjente tidlig at livmoren vokser, både ligamentstrekk, og at den liksom er der og tar mer plass bak skambenet. Det er jeg helt sikker på at jeg ikke kjente noe til ved første svangerskap.

Har vært litt trøtt, og litt småkvalm i korte bølger om gangen.

Våkner de fleste netter for å tisse, det gjør jeg normalt aldri.
 
Blødende tannkjøtt var forresten også et tegn før forventet mens. Blødde masse etter tanntråd!
 
Siden uke 6 har jeg vært kvalm. Konstant uggen gjennom hele døgnet og så oppblåst at jeg noen ganger lurer på om jeg bærer på 8linger.Føler meg helt forjævlig. Håper det roet seg ned snart, men er bare uke 7 så er ikke optimistisk:depressed:
 
Siden uke 6 har jeg vært kvalm. Konstant uggen gjennom hele døgnet og så oppblåst at jeg noen ganger lurer på om jeg bærer på 8linger.Føler meg helt forjævlig. Håper det roet seg ned snart, men er bare uke 7 så er ikke optimistisk:depressed:

Uff, føler meg deg, er så jævlig når formen er slik:oops:
 
Er det forresten noen som er plaget med nattesvette?
Uff, føler meg deg, er så jævlig når formen er slik:oops:
Takk for medfølelsen! Man skal jo egentlig ikke klage, men er ikke veldig enkelt å klistre på seg gliset og fungere som vanlig på jobb (og med ungene) når man egentlig bare vil legge seg under dyna og bli der. Føler meg som en utakknemlig drittunge i tillegg, men man er bare menneskelig når alt kommer til alt:happy: Hvordan er det med deg?
 
Jeg er skikkelig trøtt, hele tiden. Har gått å lagt meg et par timer enn vanlig de siste dagene, og har sovna opp til 3 timer tidligere enn vanlig :eek: Helt sykt hvor mye jeg plutselig sover :hilarious:
Ellers har jeg ømme brystvorter, den uggen-følelsen og murringer/stikkinger nederst i magen og nedover lårene. Kjenner det litt i korsryggen innimellom også. Urolige bein på kveldstid.
Har kjent litt på hodepine i noen dager nå, men det kan være koffeinabstinens-symptom siden jeg ikke har drukket kaffe siden positiv test :hilarious:
Er 4+4 :)
 
Last edited:
Fryktelig trett, litt mer hodepine enn vanlig og uggen (nesten kvalm). Så er jeg veldig hormonell denne gangen, mye mer enn jeg husker forrige gang :oops:
 
Her er det bare litt mensmurringer og noe helt syke mengder med urin :hilarious:
 
Trøtt, ømme pupper og tisser MYE:joyful:
 
5+0 og har helt sjuuke mensensmerter!! Kjennes ut som tanta har ankommet, for å si det mildt. Også smerte i korsryggen, sannsynligvis begynnende bekkenløsning, som har dukket opp like tidlig i alle svangerskap.
Håper murringene er et godt tegn!
 
5+4 og begynner å kjenne litt ømme og større brystvorter :p men det er i grunnen det hele :p
 
Kvalm kvalm kvalm :depressed: 6+4 og allerede så sliten og lei av kvalme. Dette kan bli en lang graviditet!
 
Jeg føler jeg stinker svette :bored: Må dusje flere ganger i løpet av dagen liksom.
Altså, er det sterkere luktesans eller økt svettelukt da? :hilarious: Har liksom aldri hatt noe problem med svettelukt før, har veldig sjeldent kjent min egen svettelukt.
Har også en del murringer midt under magen (venusberget? eller hva det nå enn heter), samt stikninger og noe som minner om eggløsningssmerter :confused:
Begynner å bli bekymra for at noe er galt mtp disse ubehagelighetene :sorry:
 
Med de to andre fikk jeg kvalme ila uke 6, men ikke denne gang. Men.. sånt skjer vel :p

Ja, tror det er forskjellig fra graviditet til graviditet, men jeg har hatt hyperemesis hver eneste gang, men ikke kommet ennå?! Og det skal jeg vel i grunnen bare være glad for:hilarious: men blir jo litt sånn bekymret også:oops:
 
Back
Topp