Symptomer 1. trimester

MammaMia-HereWeGoAgain

Elsker forumet
Marshmallows 2022
Augustbarna2024
Tenkte vi kunne ha en tråd om symptomene våre nå tidlig i svangerskapet. Kanskje dele tips og råd om man har noe sånt på lur:)
 
Har hatt flere symptomer, og de bare fortsetter å komme:p

Begynte med siiiiinnsykt mye luft i magen. Underholdte IKM gruppa med historier der stakkars familien min måtte lide:hilarious: vekslende hard og løs mage, trøtthet og ømme pupper. I går kom kvalmen snikende på kvelden, og i dag kom den litt sånn PANG. Så jeg er veldig spent...vært kvalm begge gangene før. Første gang til uke 9, andre gang enda lengre.
 
Har hatt flere symptomer, og de bare fortsetter å komme:p

Begynte med siiiiinnsykt mye luft i magen. Underholdte IKM gruppa med historier der stakkars familien min måtte lide:hilarious: vekslende hard og løs mage, trøtthet og ømme pupper. I går kom kvalmen snikende på kvelden, og i dag kom den litt sånn PANG. Så jeg er veldig spent...vært kvalm begge gangene før. Første gang til uke 9, andre gang enda lengre.

Haha, luft i magen... :p jeg har liret luft ut av meg i hele dag, det er helt ekstremt :p

Ellers, blir jeg veldig ettermiddagstrøtt og generell uggenhet (nær kvalme, men ikke helt). Ømme pupper er også tilstede :)
 
Haha, luft i magen... :p jeg har liret luft ut av meg i hele dag, det er helt ekstremt :p

Ellers, blir jeg veldig ettermiddagstrøtt og generell uggenhet (nær kvalme, men ikke helt). Ømme pupper er også tilstede :)
Heeeelt ekstremt. Aldri prompet så masse ila en dag som jeg har gjort HVER dag den siste uka:hilarious: og det verste er at de har lukta forferdelig, så du kan liksom ikke bare late som om ingenting har skjedd!:hilarious::hilarious:

Ja, og så kjente jeg soppinfeksjon fra torsdagskveld, men virker som det begynner å bli bedre igjen allerede. Ikke noe særlig svie mer
 
Heeeelt ekstremt. Aldri prompet så masse ila en dag som jeg har gjort HVER dag den siste uka:hilarious: og det verste er at de har lukta forferdelig, så du kan liksom ikke bare late som om ingenting har skjedd!:hilarious::hilarious:

Ja, og så kjente jeg soppinfeksjon fra torsdagskveld, men virker som det begynner å bli bedre igjen allerede. Ikke noe særlig svie mer

Heldigvis bare i dag, og den har vært.. egentlig bare luft. :p Så veldig enkelt å late som ingenting, haha.
Sopp er ikke gøy :(
 
Uggen og kvalme kommer og går. Skikkelig hodepine i formiddag. Ellers ingen symptomer. Krysser fingrene for at jeg ikke blir så kvalm, kjenner jeg gruer meg til det altså. Allerede postafen og kvalmebånd liggende.
 
Øm i magen, hormonell og veldig trøtt!
Spent på om kvalmen kan være så snill å holde seg unna denne gangen, har vært plaget av det de andre gangene men mener det slo til ca uke 6-7.
 
Må signere det med luft i starten:bag: Forrige gang var jeg hel-forstoppa og må si jeg velger luft fremfor det:woot:Nå har jeg bare murringer av og på og føler meg trøttere enn vanlig. Pumpene er også ømme som rett før mens.
 
Jeg kjenner det i fremre del av bekkenet, er småkvalm av og på, og blitt så innmari forstoppet :( . Er også litt trøttere enn vanlig, har sovet etter middag to dager denne uken (vanligvis aldri). Er også øm i spesielt venstre bryst...
 
Jeg ble først veldig hormonell, med en del murringer nederst i magen. Så slo trøttheten til så de grader, og jeg begynte å bli mer sulten. Må spise regelmessig, ellers blir jeg helt slått ut - og får skikkelig blodtrykksfall. Har vært forstoppet, hatt en del luftsmerter (og luft ut...)

Ellers har jeg litt smerter i området rundt skambenet, håper virkelig ikke jeg får noen bekkenproblemer dette svangerskapet :gen053 Nå har brystene også blitt ømme, sliter med lite følelse etter implantater - men det kjennes. Fascinerende hvor mange symptomer man kan ha når man bare er 4+5 ❤️ Velger å tolke det positivt, JA til masse hcg og progesteron - så lille bolle kan klooore seg godt fast :love017
 
Her var det første jeg merket forsterket luktesans. Ellers sovner jeg mye raskere enn før, og har ømme bryst. Pluss oppblåst og delvis forstoppet, da. Har omtrent ikke hatt murringer, det bekymrer meg litt..
 
Jeg kjenner også en del murringer nederst i magen, og hvilepulsen registrert på klokken har økt til over 80.
 
Ømme pupper, ekstremt trøtt, verker i lår, hofter, korsrygg, og jeg er litt uggen (godt ordvalg du/dere som skrev dette før meg, for jeg er ikke ordentlig kvalm ennå). Dessuten blir jeg fortere sliten og andpusten. 5+0 nå, og skjønte det var noe på gang 3+1 da jeg spytta ut ølen jeg hadde åpnet meg.. Positiv test dagen etter.
 
Einaste eg kjenner er at eg er litt uggen. Var likt dei to andre gongene. Håpar eg slepp unna den voldsomme kvalmen denne gongen òg..
 
Einaste eg kjenner er at eg er litt uggen. Var likt dei to andre gongene. Håpar eg slepp unna den voldsomme kvalmen denne gongen òg..
Jeg håper også jeg slipper det. Har hatt kvalme med mye brekninger og oppkast fra uke 4 til 16 begge de to andre gangene. Sist brukte jeg hele sommerferien på å kaste opp. Hvis det blir slik igjen, må jeg jo bli sykemeldt (har en jobb jeg er med andre mennesker hele tiden), og da vet jeg ikke hva jeg skal si til mine kolleger, sjefen tenker jeg det er ok å si det til. Har heller ikke lyst å fortelle det til de andre barna mine enda, men vil ikke de skal tro jeg er alvorlig syk heller... Enn så lenge er det jo ikke et problem, men tenker likevel mye på det. Haha.
 
Jeg håper også jeg slipper det. Har hatt kvalme med mye brekninger og oppkast fra uke 4 til 16 begge de to andre gangene. Sist brukte jeg hele sommerferien på å kaste opp. Hvis det blir slik igjen, må jeg jo bli sykemeldt (har en jobb jeg er med andre mennesker hele tiden), og da vet jeg ikke hva jeg skal si til mine kolleger, sjefen tenker jeg det er ok å si det til. Har heller ikke lyst å fortelle det til de andre barna mine enda, men vil ikke de skal tro jeg er alvorlig syk heller... Enn så lenge er det jo ikke et problem, men tenker likevel mye på det. Haha.

Haha, ja, er liksom det. Vanskeleg å skjula når ein blir så dårleg at det går utover jobben. Eg vil helst halda det skjult ei stund til:angelic:

Håpar du slepp lettare unna denne gongen:) Har du same kjønn frå før? Nokon påstår jo at det kan vera ulikt frå kjønn til kjønn, men eg trur eigentleg det berre er tilfeldig/ei myte.
 
Haha, ja, er liksom det. Vanskeleg å skjula når ein blir så dårleg at det går utover jobben. Eg vil helst halda det skjult ei stund til:angelic:

Håpar du slepp lettare unna denne gongen:) Har du same kjønn frå før? Nokon påstår jo at det kan vera ulikt frå kjønn til kjønn, men eg trur eigentleg det berre er tilfeldig/ei myte.

Har en jente og en gutt, og for meg var det helt likt. Men, jeg fikk veldig mye kviser på ryggen med jenten, og ingen med gutten. Kan jo ha vært tilfeldig...
 
Back
Topp