Symptomer 1. trimester

Smerter lignende mensensmerter, ekstremt ømme pupper, luft i magen også kunne jeg bare kjenne det på meg :eek:
 
Ikke mange symptomer her, ømme brystvorter, trøtt og oppblåst. Hadde lite symptomer med de to andre, det eneste som er nytt denne gang er de ømme puppene.
Har og så smått kjent litt på den metallsmaken i munnen.
 
Det begynte med at jeg kjente litt kramper i magen lignende de før mensen. Og en følelse av at her er det noe. Er første barnet så har ingenting å sammenligne med. Så ble jeg veldig tett i nesa og forstoppet. Masse luft i magen som andre har skrevet Sliter litt med halsbrann på kvelden. Kvalmen har så vidt begynt å komme litt, men ikke så mye ennå. Vondt i korsryggen til tider. Spent på hvordan det blir videre.
 
5+0 ømme pupper i snart to uker, blir de tyngre nå revner de! Murring av å på i magen. Opplåst og luftfull ;)
Ellers litt uggen utover dagen, ikke veldig trøtt enda men blir hysterisk om jeg ikke får mat regelmessig! :D
 
Nå er jeg 4+6 og murringen har vært HELT borte de siste dagene.... alt man skal bekymre seg for...
 
Jeg er 4+1 i dag, har de siste dagene hatt murringer som kommer og går, føler meg uggen og trøtt og jeg har halsbrann og ømme og store pupper. Foreløpig mye mer symptomer enn jeg hadde på samme tidspunkt i forrige graviditet. Håper jeg slipper unna den verste kvalmen :depressed:
 
Umenneskelig trøtt, å hjelpes....!
 
Noen flere symptomer som trer frem..? :)
Her er det fremdeles bare den utrolige trettheten.. Og ømme pupper. Utenom det, kjenner jeg veldig lite til graviditeten. :p
 
Noen flere symptomer som trer frem..? :)
Her er det fremdeles bare den utrolige trettheten.. Og ømme pupper. Utenom det, kjenner jeg veldig lite til graviditeten. :p

Har aldri sovet så godt i mitt liv før. Kan ikke legge meg ned på sofaen om ettermiddagen lenger for da sovner jeg. Er trøtt og uggen om morgenen og så har jeg en topp midt på dagen, før jeg på ettermiddagen/kvelden blir trøtt igjen. Blir andpusten av ingenting. Så spørs om jeg ikke må si noe på jobb snart for nå syns det vel snart at jeg er annerledes enn jeg pleier.

Ellers har jeg litt ømme pupper og vondt under beina. Ellers i grei form. Men syns det er slitsomr å være så trøtt alltid. Selv etter en god natt søvn føler jeg meg ikke uthvilt. Er 5+5 i dag og merker gradvis at formen går nedover.
 
Har aldri sovet så godt i mitt liv før. Kan ikke legge meg ned på sofaen om ettermiddagen lenger for da sovner jeg. Er trøtt og uggen om morgenen og så har jeg en topp midt på dagen, før jeg på ettermiddagen/kvelden blir trøtt igjen. Blir andpusten av ingenting. Så spørs om jeg ikke må si noe på jobb snart for nå syns det vel snart at jeg er annerledes enn jeg pleier.

Ellers har jeg litt ømme pupper og vondt under beina. Ellers i grei form. Men syns det er slitsomr å være så trøtt alltid. Selv etter en god natt søvn føler jeg meg ikke uthvilt. Er 5+5 i dag og merker gradvis at formen går nedover.

Jeg og blir sjukt ettermiddagstrøtt. Går greit mellom 9-12, også blir jeg veldig trøtt midt på dagen og er bare.. trøtt. Sjefen min vet alt (.. ettersom det er min forlovede), og én kollega (.. som også er min bror), så prøver å omorganisere litt så det blir lettere for meg. ><
 
Veldig lite symptomer her.
Murringer og ekstremt trøtt er de mest tydelige tegnene/symptomene jeg har. Har og hatt ømme brystvorter, men ikke så ille nå. Ellers lite med symptomer her, akkurat som de andre svangerskapene.
 
Her har kvalmen slått til. De siste dagene har vært tunge. Kaster ikke opp, men går konstant kvalm gjennom omtrent hele dagen. Håper det gir seg snart...
 
5+6 i dag og kvalmen kom for fullt i går. Får ikke til å kaste opp på morgenen, men får til fint lite ellers også. Rundt tolvtiden begynner jeg å føle meg som et menneske...helt til rundt tre da er jeg urven og i halvsøvne igjen :)
Fungerer utrolig dårlig med min jobb som bussjåfør! Nærmeste leder er klar over ståa og jeg har allerede måtte bært hjemme noen dager...takler det umåtelig dårlig med lange turer uten domuligheter. Og mulighet til å få i seg jevnt med mat. Blir dårlig i hele kroppen..
Skal til lege i morgen og håper på 50% et par uker. Hadde hjulpet mye å få kjøre andredeler (korte ettermiddagsvakter) noen uker i alle fall. Kjenner jeg er litt der at jeg ikke gidder holde det hemmelig om noen spør, det er jo nå jeg trenger hjelp!
 
5+6 i dag og kvalmen kom for fullt i går. Får ikke til å kaste opp på morgenen, men får til fint lite ellers også. Rundt tolvtiden begynner jeg å føle meg som et menneske...helt til rundt tre da er jeg urven og i halvsøvne igjen :)
Fungerer utrolig dårlig med min jobb som bussjåfør! Nærmeste leder er klar over ståa og jeg har allerede måtte bært hjemme noen dager...takler det umåtelig dårlig med lange turer uten domuligheter. Og mulighet til å få i seg jevnt med mat. Blir dårlig i hele kroppen..
Skal til lege i morgen og håper på 50% et par uker. Hadde hjulpet mye å få kjøre andredeler (korte ettermiddagsvakter) noen uker i alle fall. Kjenner jeg er litt der at jeg ikke gidder holde det hemmelig om noen spør, det er jo nå jeg trenger hjelp!

Å nei, så kjedelig med så hemmende kvalme :(
 
Her er det fortsatt ømme pupper, kvalme når jeg ikke spiser jevnt gjennom dagen og er mye trøtt (men har ikke tid til så mye hvile med to andre barn og turnusjobb (sykepleier) og mann på sjø) :p Har fortsatt litt stikninger i nedre del av magen og kjenner det godt i bekkenet etter en aktiv vakt :wacky:
 
Ømme bryst(vorter), ellers NADA. Murringer har jeg ikke hatt på 1 uke:rolleyes:
 
5+0 i dag, murringene har forsvunnet helt. Men jeg har fremdeles store og ømme bryster. Sovner lettere om kveldene så jeg er nok litt mer trøtt enn jeg pleier å være. Og lysten på alt av søte matvarer har forsvunnet, akkurat som i siste graviditet. Spiste ikke én kake, eller noe sjokolade eller godteri i hele første trimester forrige gang heller, blir fort uvel av sukker når jeg er gravid! Merkelig ettersom jeg er glad i det til vanlig:oops:
 
Back
Topp