Symptomene våre

Åh, elsker harrytur!!

Skal på jobbtur til Kiel neste uke, og gleder meg så SYKT til Primark der!! Blir nok mest til halvannetåringen, men kanskje noe til spiren og. Og spent på om name it er billigere der!
Å så spennende! Der har jeg aldri vært :)

Nå skal ikke jeg jinxe det men.. tror jeg har min aller første dag uten å være kvalm? :shy:

Jeg blir bare mer og mer kvalm for hver dag som går. Har hatt ømme bryster og vært trøtt i to-tre uker allerede og nå de siste dagene har kvalmen kommet skikkelig. Er 7+4 i dag. Og kan ikke forstå at jeg mest sannsynlig har en MA med alle disse symptomene. :( Det føles prikk likt som sist jeg var gravid.

Fikk halsbrann i går kveld, og krysser fingrene for at det er det som har gjort meg helt sykt kvalm i dag, og at denne kvalmen ikke er kommet for å bli. Ikke fått ned noe mat, eller noe særlig drikke, så det er jo ikke helt holdbart. Lurer på om det ligger en liten influensa i bunn der også. :sad010 (9+6)

Jeg har altså så mye luftsmerter- og magen står som en tromme :hungover: Det er skikkelig vondt rett og slett

Merker foreløpig absolutt ingenting til noe som helst, med unntak av litt ømme bryster. Ikke kvalm, ikke blødning/spotting nesten ikke utflod engang), ikke murring eller vondt noe sted. Litt trøtt men det skyldes nok mest dårlig/lite søvn:) Er 7+4, men var på TUL fredag (7+0) og da var alt tipp topp i følge jordmor, med hjerteslag og alt. Synes det er litt rart og litt ubehagelig å ikke merke noe.. særlig siden jeg ikke har vært gravid før og ikke aner noe om dette utover hva man leser…:/ jaja, får bare tenke det sikkert er normalt det og:oops:

Våkner om natta med ømme pupper! Nesten så det er vondt å ligge på dem for tiden. 11+1 idag, tror de må ha en liten vokseperiode eller noe for tiden....

Merker foreløpig absolutt ingenting til noe som helst, med unntak av litt ømme bryster. Ikke kvalm, ikke blødning/spotting nesten ikke utflod engang), ikke murring eller vondt noe sted. Litt trøtt men det skyldes nok mest dårlig/lite søvn:) Er 7+4, men var på TUL fredag (7+0) og da var alt tipp topp i følge jordmor, med hjerteslag og alt. Synes det er litt rart og litt ubehagelig å ikke merke noe.. særlig siden jeg ikke har vært gravid før og ikke aner noe om dette utover hva man leser…:/ jaja, får bare tenke det sikkert er normalt det og:oops:
Få symptomer er like normalt som mange symptomer. Symptomer kan også endre seg og plutselig bli sterkere - eller forsvinne. Kontakt jordmor eller lege om du lurer på noe, siden alle svangerskap er forskjellige.

Man hører nok mest om de med mange og kraftige symptomer, selv er dette min baby2 og med baby1 i magen hadde jeg heller ikke særlig sterke symptomer. Var veeeeldig trøtt med baby1, fikk carpaltunnel syndrom (hånden dovnet/sovnet), og jeg fikk veldig rastløse bein. Veldig ømme pupper. Spiste lite og ofte (redd for å kaste opp) for å forebygge kvalme. Ble kvalm av mat-Os, spesielt hamburger eller annet som avga mye matlukt.

Nå med baby2 er jeg ikke sånn utslått trøtt, men så har jeg nå ei snuppe som straks fyller 1år. Blir litt fortere uggen/småkvalm men sålenge jeg spiser jevnt så er det ingen problem. Hittil kun opplevd carpaltunnel én gang. Reagerer ikke på matlukt nå, men blir kvalm av tanken på å måtte håndtere matrester - men det tar mannen. Han tar skitten oppvask og kattedoene.

Så, som du ser, milde og snille symptomer. Er i dag 9+1, hadde TUL i uke 6 og skal ha i slutten av denne uka (pga jeg har et sterkt kontrollbehov - hadde ul i uke 8-10-13-15 og ordinær i 20 med baby1), fra jeg kjente liv i ca uke 20 hadde jeg ingen ultralyd videre pga behov, kun 4D pga lyst. :Heartred :)

Samme her! Har nesten ikke symptomer. Blir stresset selv, men har vært på UL akkurat som deg og alt så normalt ut. Er i uke 9+4 nå og skal på ny privat TUL på torsdag, bare for å berolige nervene litt. Har veldig vanskelig for å skjønne at jeg faktisk er gravid! Men dette er normalt også, og alle har forskjellige symptomer. ❤️

Samme her! Har nesten ikke symptomer. Blir stresset selv, men har vært på UL akkurat som deg og alt så normalt ut. Er i uke 9+4 nå og skal på ny privat TUL på torsdag, bare for å berolige nervene litt. Har veldig vanskelig for å skjønne at jeg faktisk er gravid! Men dette er normalt også, og alle har forskjellige symptomer. ❤️
Å det var godt å høre! Synes det er litt stress å ikke «føle noe», ender meg at jeg går bekymret rundt og overanalysere alt:/

Kjenner litt verk/murringer i korsrygg idag, håper det bare er livmor som vokser. Den skal vel komme over skambenet på denne tiden :)

Kjenner virkelig at fordøyelsen går tregt for tiden, ass! Alt bobler i vei der inne hele veien gjennom, er litt ubehagelig. Føler jeg kanskje bør spise mer tørt / fiber for å roe det ned? For det kjennes så.. flytende ut der inne, men toalettbesøkene er normale, så jeg er vel egentlig ikke dårlig.

Har ingen symptomer..
Blir tidlig trøtt, har litt ømme pupper men ellers er alt som normalt. Hadde mer symptomer før positiv test.
Så uvant da jeg var nærmest sengeliggende med hodepine forrige svangerskap på denne tiden. Uroer meg derfor mye for om det er noe inni der eller ikke.
Planen er uansett ultralyd om ca 3 uker, men akkurat nå kjennes det alt for lenge til! Skulle helst hatt en ultralyd i går, men det blir altså for dyrt om jeg skal ta en ultralyd nå og enda en om 3 uker. Så jeg får enten holde ut eller møte meg selv på midten, haha

Kasta opp igjen i kveld og har dundrende hodepine. Lurer på om det kommer til å bli aktuelt å dra på jobb etter nå 1 mnd sykemelding neste uke? Neste uke venter også en nattevakt... får se hvordan det går torsdag når jeg må dra til sykehuset jeg skal begynne å jobbe på i oktober for å få en introduksjon (enda ikke fortalt de at jeg er gravid). Er redd jeg kommer til å spy på folk, uff...

Back
Topp