Sånn hadde jeg det med første. Leste noe om at kroppen forbereder seg på avbrutt søvnmønster for amming/mating når baby kommer.Våkner hver natt sånn i 4-5 tiden (kanskje tidligere og). Ikke nødvendigvis fordi jeg må tisse, bare våkner liksom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sånn hadde jeg det med første. Leste noe om at kroppen forbereder seg på avbrutt søvnmønster for amming/mating når baby kommer.Våkner hver natt sånn i 4-5 tiden (kanskje tidligere og). Ikke nødvendigvis fordi jeg må tisse, bare våkner liksom
Seriøst?! Hahahaah det er morsomtSånn hadde jeg det med første. Leste noe om at kroppen forbereder seg på avbrutt søvnmønster for amming/mating når baby kommer.
Er så unødvendig så tidlig - akkurat som at puppene mine har doblet i størrelse alleredeSånn hadde jeg det med første. Leste noe om at kroppen forbereder seg på avbrutt søvnmønster for amming/mating når baby kommer.
Jeg har også begynt å kjenne vondt i ribbein og hofter, så lurer på om de begynner å utvide seg allerede nå?Hvor lenge har du slitt med kvalmen? har selv vært fryktelig kvalm, med oppkast, minimalt med næring og væske samt sengeliggende. Legen tok det ikke på alvor før samboeren slo hard i bordet. Da ble jeg innlagt og fikk bekreftet mistanken om at jeg har ekstrem svangerskaps kvalme også kalt Hyperemesis. Jeg har fått veldig god hjelp på sykehuset og får i dag i med næring, selv om jeg fortsatt er kvalm og har en del oppkast. Har du fått noe kvalmedempende?9+2
Klarer ikke holde på maten, kaster opp det lille jeg får i meg.. er slik hele dagen.. legen sier det viktigste er å få i seg nok væske så prøver å drikke mye vann, selv om det meste kommer opp igjen. Er sykemeldt 100% å ligger kun i sengen.. skal til legen igjen på mandag for å veie meg, da hun er litt bekymret for at jeg har gått ned så fort i vekt. Var på tul på tirsdag, alt er fint med den lille, så det er jeg glad for <3 håper jeg også snart blir i litt bedre form! Begynner å bli vanskelig å skjule hva som foregår
Er på 3 uken nå. Så bra at du har fått hjelp og at det går bedre. Hvor langt er du på vei? Ja, jeg har fått kvalmedempende, men jeg kaster som regel opp når jeg svelger tbl. Så kan ikke si det har hjulpet meg.Hvor lenge har du slitt med kvalmen? har selv vært fryktelig kvalm, med oppkast, minimalt med næring og væske samt sengeliggende. Legen tok det ikke på alvor før samboeren slo hard i bordet. Da ble jeg innlagt og fikk bekreftet mistanken om at jeg har ekstrem svangerskaps kvalme også kalt Hyperemesis. Jeg har fått veldig god hjelp på sykehuset og får i dag i med næring, selv om jeg fortsatt er kvalm og har en del oppkast. Har du fått noe kvalmedempende?
Helt likt her i huset med lukter. Såpe og deo på samboer er byttet ut. Jeg bruker ikke parafyme lenger og alle håndsåpene vi har er uten lukt.13 uker i morgen
Hyperemesis så er veldig kvalm
Sover mye
Ømme bryster og tørre, såre og rare nipler
Merker at magen begynner å bli litt mer stram.
Veldig var på lukter, samboeren har måtte bytte ut både såpe og deo.
Gråter av veldig lite
Tisser ofte, må opp om natten
Var det jeg kom på nå![]()
Er 13 uker i dag, fortsatt kvalm men fått smeltetabletter som kvalmedempende disse virker raskt så ikke alltid jeg rekker å kaste opp før de får effekt, smaker ikke godt, men får de ned.Er på 3 uken nå. Så bra at du har fått hjelp og at det går bedre. Hvor langt er du på vei? Ja, jeg har fått kvalmedempende, men jeg kaster som regel opp når jeg svelger tbl. Så kan ikke si det har hjulpet meg.
Da har du det verre med tanke på lukt, tåler noe såpe lukt men ikke alle.Helt likt her i huset med lukter. Såpe og deo på samboer er byttet ut. Jeg bruker ikke parafyme lenger og alle håndsåpene vi har er uten lukt.
Off, håper det er over når jeg er i uke 13. høres ikke godt ut å vær så dårlig så lenge.. hvor ofte tar du de smeltetablettene? Jeg har Postafen, pyridoksin og afipran. Nei legen har ikke målt ketoner i urinen, hva er det?Er 13 uker i dag, fortsatt kvalm men fått smeltetabletter som kvalmedempende disse virker raskt så ikke alltid jeg rekker å kaste opp før de får effekt, smaker ikke godt, men får de ned.
Hvilken type kvalmedempende har du fått?
Har legen målt Ketoner i urinen din?
Be om at de får målt ketoner i urinen din, min lege fulgte meg heller ikke opp på dette så når jeg kom inn på sykehuset når jeg var 11 uker på vei og hadde vært sengeliggende i 5 uker hadde jeg så mye ketoner at de ikke kunne måle det. Blodprøver viste at jeg manglet det meste at viktige salter og diverse som jeg ikke kan navnet på, det var så ille at hjerte mitt hadde begynt å fuske.Off, håper det er over når jeg er i uke 13. høres ikke godt ut å vær så dårlig så lenge.. hvor ofte tar du de smeltetablettene? Jeg har Postafen, pyridoksin og afipran. Nei legen har ikke målt ketoner i urinen, hva er det?
Tusen takk for langt og utfyllende svar. Jeg skal til legen på mandag igjen, så skal be dem om å måla det da. Uff, det høres ut som det kunne gått virkelig galt med deg… det er bra å høre at du blir tatt vare på nå.Be om at de får målt ketoner i urinen din, min lege fulgte meg heller ikke opp på dette så når jeg kom inn på sykehuset når jeg var 11 uker på vei og hadde vært sengeliggende i 5 uker hadde jeg så mye ketoner at de ikke kunne måle det. Blodprøver viste at jeg manglet det meste at viktige salter og diverse som jeg ikke kan navnet på, det var så ille at hjerte mitt hadde begynt å fuske.
Om legen din ikke tar deg på alvor med denne kvalmen be om å bli henvist til ditt nærmeste sykehus, jeg havnet først på barsel fordi jeg var så dårlig at jeg måtte legges inn, men nå følges jeg opp av Svangerskaps poliklinikken på sykehuset. Om du Føler at du trenger hjelp raskt kan du ringe direkte til sykehuset og be om å få snakke med poliklinikken eller utenfor de ordinære åpningstidene be om å få snakke med vakthavende gynekolog. Dette viste jeg ikke selv men har fått vite det nå i ettertid.
Hvis du er så dårlig at du er sengeliggende og har vært det i mange uker øker det risikoen for mye rart, jeg ville tatt kontakt med sykehuset med en gang om jeg var deg!
Postafen og Afipran har jeg og brukt, postafen funket aldri Afipran funket et par dager før effekten forsvant. Zofran Ondansetron smeltetabletter tar jeg hver morgen også har jeg Phenergan som jeg tar på kvelden, samt at jeg tar både B1 og B6 vitamintilskudd. Kan ta smeltetablettene både morgen og kveld ved behov, men prøver å ta de så lite som mulig.
Ser den bruker i grunn Phenergan litt av samme grunn,Tusen takk for langt og utfyllende svar. Jeg skal til legen på mandag igjen, så skal be dem om å måla det da. Uff, det høres ut som det kunne gått virkelig galt med deg… det er bra å høre at du blir tatt vare på nå.
Jeg skal ta vare på meg selv og følge de rådene du har gitt meg!
Føler heller ikke Postafen funker, men jeg blir trøtt av det og føler jeg sover litt bedre. Okei, tusen takk for informasjonen.
men den føler jeg gir litt kvalmedemping i tillegg.
håper dette gir seg for deg veldig raskt! Oppdater meg gjerne på hvordan det går fremmover
Håper virkelig det ikke skjer igjen.Tror kanskje denne skal på «Før svangerskapet» forumet ? Her er for oss som har termin i aprilJeg føler meg så sykt besatt nå. Vi var begge enig om at vi ikke skulle stresse med dette temaet, å jeg blir gravid når jeg blir gravid men alikavell så sitter jeg her nå med mange forskjellige symptomer
8 dager til mens kommer i følge kalenderen.
Jeg har veldig vondt i ryggen, å kjenner det godt nedi underlivet. Litt der med skambenet.
Mega trøtt. Småsvimmel inni mellom. Kommer å går.
Kjennes ut som mensen skal komme når som helst liksom. Mye smerter nedi der. I går følte jeg noen stakk meg med kniv en gang oppi der. Mener å huske jeg kjente på det første gang jeg var gravid!!
Baaah. Gleder meg til jeg kan ta en test. Tenker å ta en i morgen. Siden jeg skal drikke juleøl til julematen i morgen men den er jo sikkkert negativ uansett nå om det er for tidlig å teste.

Åååå. Jeg blir ikke klok på dette forumetTror kanskje denne skal på «Før svangerskapet» forumet ? Her er for oss som har termin i april![]()
Føler skikkelig ubehag rundt blæren
Kan hende babyen ligger på en spesiell måte i dag som gjør det?