STRIKKEKLUBBEN

Ja, da går det fort videre, mønsterstrikkinga er jo det beste :D Nå fikk jeg lyst til å begynne rett på maruis, den er jo så morsom å strikke! Ville anbefale setedahlsgenser og fanagenser og hvis du vil strikke flere senere ;)

Jeg bruker en tråd av sandnes alpakka mini og en tråd av kitten mohair, den blir superdeilig :) Kan man, så er Vivaldi mykere enn kitten da, men den hadde de ikke her :p
:D Kanskje jeg skal prøve meg på en sånn :) Visst ikke det blir en mariusgenser til et tantebarn da :P hmmm.. *tenke*

Er så mange kule, fine og morsomme prosjekter å velge mellom :D Skappelgenseren går fort, men det gjør egentlig marius og om du ikke strikker på inne 2,5 :p
*Strikkedilla*

Begynte vell å lære av mamma når jeg var 11-12 år :p

Har strikket noen år du og da :P Jeg lærte meg vel å strikke første gang når jeg var 8-9 år, lærte det mange ganger etter det, selvfølgelig ;) Begynte å strikke ordentlig (altså større og flere prosjekter enn 1 gryteklut) når jeg var 15-16 år, første genser (totalt mislykket da men :P) når jeg var 17 :D

Har strikket noen år du og da :P Jeg lærte meg vel å strikke første gang når jeg var 8-9 år, lærte det mange ganger etter det, selvfølgelig ;) Begynte å strikke ordentlig (altså større og flere prosjekter enn 1 gryteklut) når jeg var 15-16 år, første genser (totalt mislykket da men :P) når jeg var 17 :D
Hehe. Jeg prøvde meg på klær til tantebarna når de var små, men de ble ikke fine :p Hihi. Heldigvis har det bedret seg med årene :)

Lurer på om armen min godtar strikking i kveld... Usikker, men håper...

Hva prosjekter holder du med, mamm-elammen?
He he, hvor skal jeg begynne... Aktive er fana-kofte til jentungen på 8, dukkekjole, ullbukse str 8-10, hals og genser til gubben (selvkomponert, så har brukt laaangt over 1 år...). Skal sy sammen Fantus, strikket elefant-dukke, som jeg strikket for lenge siden. Fana-kofta har jeg egentlig bare montering igjen der også. Har flere gamle prosjekter liggende. Får ta de imellom alle kommene prosjektene. Går bare å gleder meg! Må bare bli ferdig med noen av de jeg holder på med først. :)

sitter og grubler om jeg skal ta på emg et "pauseprosjekt" som jeg kan kaste meg over når jeg blir lei av teppestrikkinga.. raider pickles ^^

Jeg kjøpte garn til fornuftig pauseprosjekt samtidig med garn til teppet.

Teppegarn, og tynt sokkegarn. Så skal det bli ullsokker til meg og min datter. Jeg skal aller først gjøre ferdig de jeg har på pinnene til min sønn, det mangler vel bare tå på den siste sokken.

He he, hvor skal jeg begynne... Aktive er fana-kofte til jentungen på 8, dukkekjole, ullbukse str 8-10, hals og genser til gubben (selvkomponert, så har brukt laaangt over 1 år...). Skal sy sammen Fantus, strikket elefant-dukke, som jeg strikket for lenge siden. Fana-kofta har jeg egentlig bare montering igjen der også. Har flere gamle prosjekter liggende. Får ta de imellom alle kommene prosjektene. Går bare å gleder meg! Må bare bli ferdig med noen av de jeg holder på med først. :)
Oi, det var like mange prosjekter som meg det :-P haha, blir jo ferdig til slutt :-P

Back
Topp