STRIKKEKLUBBEN

Hei!:)
Denne bilseteposen strikkes med pinne nr.3, så det er ikke så ille, men den strikkes fram og tilbake, det vil si at det blir svært mange vrange masker. Bruker rundpinne + ekstra pinne for å få til mønsteret. Det er ikke et vanskelig prosjekt, men det er tidskrevende! Jeg begynner endelig å se litt resultater nå føler jeg, har strikket ca. 35 cm, og da gjenstår det 15 ;)

Har tro på at bilsetepose er genialt... Strikker inn hull i "skrittet" som selen festes i. Går dessuten an å bruke til mye annet. Er strikket i baby alpakka, noe som ikke akkurat er mitt favorittgarn, men det går greit. (Dyrt garn da).

Posen er i dette heftet: http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/tema-21-det-foerste-aaret-904tema21 Her kan dere se hvordan den skal se ut når den er ferdig ;)
Hmm.. kanskje prøve meg på den da etterhvert ;) hehe. Alltid spennende å prøve noe nytt :D

Jeg har strikket en bilsetepose en gang, det tok ikke så lang tid, for den ble strikket emd tykt garn og veldig tykke pinner. Hoveddelen i perlestrikk, så halvparten er jo vrangmasker, men ikke så krevende som glattstrikk frem og tilbake, synes jeg.

Det gjør nok ikke noe at garnet mitt ikke kom i dag, for selv om legen ikke tror dette er brudd så er det i alle fall ikke aktuelt å strikke de nærmeste dagene...
God bedring :)

Jeg har kommet litt over halvveis på teppet, og jeg har blitt så lei! Hjelp meg å komme videre!
Har litt tidspress på meg også, men hendene min er ikke helt snille heller, så blir ikke så mye strikking per dag!
Når må du være ferdig med teppet da? *Sender deg motivasjon*

Når jeg blir ferdig :p lillebaby som skal ha den er født :p
aha, jeg skjønner ;) hehe.. Har du mye igjen da? Det er ikke så lett å finne motivasjon, men håper du snart finner den og blir ferdig med teppet til lillebaby :)

aha, jeg skjønner ;) hehe.. Har du mye igjen da? Det er ikke så lett å finne motivasjon, men håper du snart finner den og blir ferdig med teppet til lillebaby :)
Hehe, litt over halvveis, det går egentlig ganske fort. Men har hatt så mye annet å styre med, at det dessverre har blitt nedprioritert... Kommer nok tilbake i gamet snart. Er jo så mye annet jeg også hatt lyst til å strikke, og etter dette teppet kommer ikke noe prosjekt være for stort :p

Jeg har kommet litt over halvveis på teppet, og jeg har blitt så lei! Hjelp meg å komme videre!
Har litt tidspress på meg også, men hendene min er ikke helt snille heller, så blir ikke så mye strikking per dag!
Ta en dags pause. Hendene blir bedre, og du starter med nytt og friskt mot. Hadde fridag selv i går, og i dag melder abstinensene seg... :P

Hehe, litt over halvveis, det går egentlig ganske fort. Men har hatt så mye annet å styre med, at det dessverre har blitt nedprioritert... Kommer nok tilbake i gamet snart. Er jo så mye annet jeg også hatt lyst til å strikke, og etter dette teppet kommer ikke noe prosjekt være for stort :p

Som mammelammen sier, da deg en pause, så kommer nok lysten og orken tilbake fort :P

Ved nærmere ettertake blir det ikke strikking i umiddelbar fremtid uansett, den armen jeg slo da jeg falt på den glatte veien gjør ikke mindre vondt nå en halvtime senere. Funker til tasting, neppe til strikking...
God bedring. Og du har da noe å glede deg til, bare armen blir frisk. :)

Hvordan går det med dere strikkedamer?

Tja har begynt å hekle kjøkkenkluter. Greit begynnerprosjekt ved siden av lappeteppet.

Jeg har så mange prosjekter på gang hele tiden, og likevel er det noen av dem jeg blir skikkelig lei av og aldri gjør ferdig :p hvordan ligger du an på gensere? (det var genser ja?:p)
Har jobbet og hatt litt besøk de siste dagene så har ikke fått gjort så mye :p hehe.. Men regner med jeg strikker litt i helga :) Er du ferdig med genseren til tantebarnet?

har stoppet opp her, men skal en del små ting no framover. bl.a begravelse til søsteren til en god venn av meg i morgen. og ja...
Det blir noen pauser av og til. Trist med begravelse da :(

Har jobbet og hatt litt besøk de siste dagene så har ikke fått gjort så mye :p hehe.. Men regner med jeg strikker litt i helga :) Er du ferdig med genseren til tantebarnet?
Du hadde jo kommet ganske langt på bolen på bildet, så går sikkert fort med resten vil jeg tro ;) Jeg er halvveis på forstykket, ferdig bak, så satser på at jeg blir ferdig i kveld/morra :D da blir det en genser til i str 1,5-2 år :)

Du hadde jo kommet ganske langt på bolen på bildet, så går sikkert fort med resten vil jeg tro ;) Jeg er halvveis på forstykket, ferdig bak, så satser på at jeg blir ferdig i kveld/morra :D da blir det en genser til i str 1,5-2 år :)
Ja har kommet et godt stykke ;) Så visst jeg bare sitter noen timer så kommer jeg langt på den tiden :) Har kommet så godt inn i mønsterstrikkingen nå ;)
Så flink du er :) Kan tenke meg det tantebarnet blir fornøyd :D Hvilket garn bruker du til de genserene?

Ja har kommet et godt stykke ;) Så visst jeg bare sitter noen timer så kommer jeg langt på den tiden :) Har kommet så godt inn i mønsterstrikkingen nå ;)
Så flink du er :) Kan tenke meg det tantebarnet blir fornøyd :D Hvilket garn bruker du til de genserene?
Ja, da går det fort videre, mønsterstrikkinga er jo det beste :D Nå fikk jeg lyst til å begynne rett på maruis, den er jo så morsom å strikke! Ville anbefale setedahlsgenser og fanagenser og hvis du vil strikke flere senere ;)

Jeg bruker en tråd av sandnes alpakka mini og en tråd av kitten mohair, den blir superdeilig :) Kan man, så er Vivaldi mykere enn kitten da, men den hadde de ikke her :P

Back
Topp