STRIKKEKLUBBEN

Døgnet skulle hatt flere timer, jeg har så mange prosjektet i hodet mitt som jeg har lyst å starte med, men som jeg rett og slett ikke har tid til ennå :-/ er såååå irriterende! Osloanorakk, kjekkasgenser, hentesett, kosedress m.m... Gud gi meg styrke til å motstå fristelsen til å starte flere prosjekter nå :p

Her må jeg bare være med. Har helt strikkekløa i fingrene. Må bare, bare må. :) Om jeg ikke hekler da. Hi hi. Akkurat nå strikke jeg dukkekjole, og siste biten på ei Fana-jakke i str. 10 år. Men synes det er mest moro med små plagg. Babytøy (til babyen vi snart håper skal bli noe av) og votter er favorittene. Men synes det er fint med praktiske plagg. Og bruke restegarn til babyteppe er fin ting. :)

ImageUploadedByBV Forum1360118809.470738.jpg

ImageUploadedByBV Forum1360118821.892454.jpg

Nylig ferdig med en ulldress i alpakka, nå har jeg hentet opp et prosjekt fra lenge siden - det siste bildet skal visstnok bli en "bilsetepose", og det er et evighetsprosjekt som jeg ikke ser noen ende på :b

Ja, også melder jeg meg inn i strikkeklubben! Har hatt dilla i flere år, og det ser ikke ut til å gi seg ;)

Døgnet skulle hatt flere timer, jeg har så mange prosjektet i hodet mitt som jeg har lyst å starte med, men som jeg rett og slett ikke har tid til ennå :-/ er såååå irriterende! Osloanorakk, kjekkasgenser, hentesett, kosedress m.m... Gud gi meg styrke til å motstå fristelsen til å starte flere prosjekter nå :p
Hehe.. Kjenner meg igjen der ja :p Hadde en periode selv der jeg startet på noe, og la det bort. OG startet på noe nytt :) Men nå har jeg faktisk fulført noen prosjekter :)

Her må jeg bare være med. Har helt strikkekløa i fingrene. Må bare, bare må. :) Om jeg ikke hekler da. Hi hi. Akkurat nå strikke jeg dukkekjole, og siste biten på ei Fana-jakke i str. 10 år. Men synes det er mest moro med små plagg. Babytøy (til babyen vi snart håper skal bli noe av) og votter er favorittene. Men synes det er fint med praktiske plagg. Og bruke restegarn til babyteppe er fin ting. :)
Velkommen hit :D Strikking er gøy :D

Vis vedlegget 4003

Vis vedlegget 4004

Nylig ferdig med en ulldress i alpakka, nå har jeg hentet opp et prosjekt fra lenge siden - det siste bildet skal visstnok bli en "bilsetepose", og det er et evighetsprosjekt som jeg ikke ser noen ende på :b

Ja, også melder jeg meg inn i strikkeklubben! Har hatt dilla i flere år, og det ser ikke ut til å gi seg ;)
ÅÅ, de var fine :) Er det vanskelig å strikke en bilsetepose?

Vis vedlegget 4003

Vis vedlegget 4004

Nydelige begge to :) noen prosjekter virker eviglange, men Å SÅ GØY når man endelig blir ferdige med dem :D

Hehe, her planlegges neste prosjekt før jeg er halvveis på det jeg holder på med, og jeg koser meg best ved å gjøre meg fort ferdig, så jeg kan begynne på det neste (og planlegge enda et nytt prosjekt). Ikke noe snakk om å nyte øyeblikket nei! :D

Ikke noe garn i posten nei.
I morgen da, håper jeg. (Men da mister jeg den tanken jeg hadde om å strikke på bussen på vei hjem, sitter jo der i en god halvtime, kunne blitt noen pinner av det...) Vel, det blir flere sjangser.

Ved nærmere ettertake blir det ikke strikking i umiddelbar fremtid uansett, den armen jeg slo da jeg falt på den glatte veien gjør ikke mindre vondt nå en halvtime senere. Funker til tasting, neppe til strikking...

Ved nærmere ettertake blir det ikke strikking i umiddelbar fremtid uansett, den armen jeg slo da jeg falt på den glatte veien gjør ikke mindre vondt nå en halvtime senere. Funker til tasting, neppe til strikking...
uff, kjedelig at du falt da :( håper det går over fort!

ÅÅ, de var fine :) Er det vanskelig å strikke en bilsetepose?

Hei!:)
Denne bilseteposen strikkes med pinne nr.3, så det er ikke så ille, men den strikkes fram og tilbake, det vil si at det blir svært mange vrange masker. Bruker rundpinne + ekstra pinne for å få til mønsteret. Det er ikke et vanskelig prosjekt, men det er tidskrevende! Jeg begynner endelig å se litt resultater nå føler jeg, har strikket ca. 35 cm, og da gjenstår det 15 ;)

Har tro på at bilsetepose er genialt... Strikker inn hull i "skrittet" som selen festes i. Går dessuten an å bruke til mye annet. Er strikket i baby alpakka, noe som ikke akkurat er mitt favorittgarn, men det går greit. (Dyrt garn da).

Posen er i dette heftet: http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/tema-21-det-foerste-aaret-904tema21 Her kan dere se hvordan den skal se ut når den er ferdig ;)

Jeg har strikket en bilsetepose en gang, det tok ikke så lang tid, for den ble strikket emd tykt garn og veldig tykke pinner. Hoveddelen i perlestrikk, så halvparten er jo vrangmasker, men ikke så krevende som glattstrikk frem og tilbake, synes jeg.

Det gjør nok ikke noe at garnet mitt ikke kom i dag, for selv om legen ikke tror dette er brudd så er det i alle fall ikke aktuelt å strikke de nærmeste dagene...

Jeg har strikket en bilsetepose en gang, det tok ikke så lang tid, for den ble strikket emd tykt garn og veldig tykke pinner. Hoveddelen i perlestrikk, så halvparten er jo vrangmasker, men ikke så krevende som glattstrikk frem og tilbake, synes jeg.

Det gjør nok ikke noe at garnet mitt ikke kom i dag, for selv om legen ikke tror dette er brudd så er det i alle fall ikke aktuelt å strikke de nærmeste dagene...

Æsjameg! God bedring til deg! Jeg ødela ryggen min på jobb i natt, så jeg føler ikke for å gjøre noe annet enn å ligge pal jeg heller!. Sukk.

Ligge pal skal ikke jeg gjøre da. Jeg skal på et vis (piller, uten tvil) komme meg gjennom resten av jobb-uka, hvor det etter planen skal være 12 timers dag i morgen og vanlig dag på fredag. (Ingen god løsning å være hjemme i morgen uansett, jeg var allerede hjemme (med sykt barn) i dag, noe jeg ikke hadde tid til, men da trenger jeg å være på jobb i morgen, og jeg trenger ikke å være her hvor nevnte syke (eller egentlig helt friske, men "karantene" etter omgangssyke) barn befinner seg (i morgen altså sammen med sin far) og vil bæres av mamma....

Men strikke blir en lite behagelig bevegelse. En god del ting kan jeg gjøre, ligge på sofaen og taste på pc går finfint (og jeg håper derfor at sitte på kontoret og taste på pc også skal gå fint, med smertestillende piller) men strikking er en annen vinkel på armen, gitt...

Det går forhåpentligvis snart over, så kan jeg strikke neste uke :)

Hehe, ja, det høres bra ut! Jeg har fri helt til neste helg, så ryggen blir nok god som gull til jeg skal til pers igjen! Håper du blir fort "frisk"!

Jeg har kommet litt over halvveis på teppet, og jeg har blitt så lei! Hjelp meg å komme videre!
Har litt tidspress på meg også, men hendene min er ikke helt snille heller, så blir ikke så mye strikking per dag!

Back
Topp