STRIKKEKLUBBEN

Velkommen inn i klubben :-D

Jeg her ferdig med bakdelen og begynt på fremstykket på barnegenseren nå, gøy når det går fort :) flere som har strikket i helga?
i går kveld hadde jeg kommet så langt på teppet:
542536_10152521385660220_2059910453_n_zps74bbea70.jpg

Velkommen inn i klubben :-D

Jeg her ferdig med bakdelen og begynt på fremstykket på barnegenseren nå, gøy når det går fort :) flere som har strikket i helga?

Har ikke strikket så mye i helga, men i kveld tenkte jeg å strikke :D

Syns det er SÅ fint :-D
Takktakk. Vet ikke om du ser det, men har med vilje ikke lagt fargene i mønster etter hverandre? Eneste kriteriet er at det må være 2 andre farger i mellom før man kan ha samme fargen på nytt.. da blir det mer spill i det, og mer eiendommelig ^^Blir så fint til Kakkeliten :D

Jeg har begynt på babylappeteppe! Har laget syv lapper til nå- 40 to go :P

Takktakk. Vet ikke om du ser det, men har med vilje ikke lagt fargene i mønster etter hverandre? Eneste kriteriet er at det må være 2 andre farger i mellom før man kan ha samme fargen på nytt.. da blir det mer spill i det, og mer eiendommelig ^^Blir så fint til Kakkeliten :D
Ja, jeg så det var veldig fint fargespill :-) faller garantert i smak hos Kakkeliten!

Jeg strikkerjo skappelgenser i str 4 år, men skal være overraskelse og har ingen 4åring å måle på, noen som vet ca hvor lange armer jeg må strikke? (lang jente)

Ja, jeg så det var veldig fint fargespill :) faller garantert i smak hos Kakkeliten!

Jeg strikkerjo skappelgenser i str 4 år, men skal være overraskelse og har ingen 4åring å måle på, noen som vet ca hvor lange armer jeg må strikke? (lang jente)
jeg har en 1 meter lang 3 år 4 mnd jente her, ca 30 cm?

Å, så snilt :-) mål fra undersiden, og til håndleddet? selve genseren går jo litt ned på overarmen hvor man syr på selve armen, så kan jeg peøve og regne meg litt frem :-)

Å, så snilt :) mål fra undersiden, og til håndleddet? selve genseren går jo litt ned på overarmen hvor man syr på selve armen, så kan jeg peøve og regne meg litt frem :)
Ja, blir ca 30 cm. Hun er _noe_ urolig, så det var ikke så lett å få til :p
*edit* 27 cm ble det.. fikk plutselig litt mer ro i rumpa :p

Ja, blir ca 30 cm. Hun er _noe_ urolig, så det var ikke så lett å få til :p
*edit* 27 cm ble det.. fikk plutselig litt mer ro i rumpa :p
Heheh, ikke noe gøy å bli målt :-POk, da tipper jeg hun er litt lenger og om jeg da strikker samme lengde vil den kanskje bli passe :-) tusen takk, søta ;-)

Jeg venter på garn i posten til teppet jeg skal ta fatt på, neste helg tenker jeg at maskene kan begynne å vokse på pinnene mine.

Hvor bestiller dere garn?

Hehe, da har du en jobb foran deg :) lager du små lapper?

De er ikke sånn veldig små, kanskje 6x6 eller noe? Jeg veit ikke helt, er så dårlig på øyemål :P Mangler hvitt garn da, det skal være rundt hver lapp, så de er ikke helt ferdige. Og da blir de jo enda større. Hekler i ull med pinne 3,5

Jeg har kjøpt en del på 123knit.com de sender raskt og har greie priser. Jeg er ikke en sånn der "håndfarget garn fra en ebay-selger"-person da, altså.

Jeg har kjøpt en del på 123knit.com de sender raskt og har greie priser. Jeg er ikke en sånn der "håndfarget garn fra en ebay-selger"-person da, altså.

Takk! Får kikke litt mer i morgen når jeg er på dataen :)

Kjøper dere garn på nille/europris eller på garnbutikk? Jeg er "lært" opp av mamma at billig garn ikke egner seg på store prosjekt, og jeg merker at jeg lar være å kjøpe det billigste garnet til gensere o.l, for jeg vil jo at det skal bli best mulig.

Men stemmer det eller er det bare vås?? :P

Kjøper dere garn på nille/europris eller på garnbutikk? Jeg er "lært" opp av mamma at billig garn ikke egner seg på store prosjekt, og jeg merker at jeg lar være å kjøpe det billigste garnet til gensere o.l, for jeg vil jo at det skal bli best mulig.

Men stemmer det eller er det bare vås?? :p
Vet ikke om det stemmer, jeg kjøpte garn på europris nå, men det er fordi det er første prosjektet mitt. Hadde sikkert ikke kjøpt det om jeg "kunne" strikke.. :p

Back
Topp