STRIKKEKLUBBEN

Åhh, det har jeg lyst til.

Til guttungen. Tunika til jenta. Og meg...

Kommer det noen gang til å skje?

Jeg har jo hatt lyst til å strikke Mariustunika til meg selv i et par år...

Jeg begynte med å kjøpe mønsterboken og garn til et pannebånd. Sånn siden jeg ikke har strikket flerfarget mønster på 15 år eller deromkring (Og bare den ene gangen da...)

Jeg strikket mariuspannebånd til meg selv, og lue til min sønn, og så...

vi får se. Jeg har ikke strikket på et år. Nå skal jeg begynne med et enkelt babyteppe i rillestrikk, så jeg kan jo fint ha et annet strikketøy med litt mer utfordringer samtidig... Om jeg strikker Mariusgenser som er passe til neste vinter til min sønn? (Ja, jeg KAN strikke med rundfelling til en gutt, sant ja???) Han har en Fanagenser (ikke strikket av meg da) denne vinteren. Det er mulig den er passe neste vinter også, jeg er usikker. Men om jeg strikker en som er litt større, så har han den til neste vinter. Tenker at jeg skal begynne å tenke på neste vinter jeg, for denne vinteren har de tøy, men neste vinter trenger i alle fall hun genser og eller strikkedress. Hun har strikkedress denne vinteren, jeg tror den jeg strikket til broren er for stor neste vinter, at det er først året etter der igjen den er passe til henne, må sjekke litt størrelsen påden egentlig. Guttungen trenger sikkert i alle fall genser neste vinter. Og er vi riktig heldige får vi en baby også, men den kommer ikke egentlig til å trenge noe særlig (utover et eget teppe da) for vi har jo hjemmestrikket babytøy til både gutt og jente fra før...

Men om jeg kommer til å ORKE en tunika til meg selv? Da bør den bli mye brukt! Og jeg går jo egentlig aldri i sånt. Legge om klesstilen først?

..
Om jeg strikker Mariusgenser som er passe til neste vinter til min sønn? (Ja, jeg KAN strikke med rundfelling til en gutt, sant ja???) Han har en Fanagenser (ikke strikket av meg

Tok vekk det jeg ikke trengte...
for å svare enkelt... JA! vi har et par gensre med rundfelling til M. Han digger de gensrene.

selv om mor er mer glad i v med glidelås:P for det har seg en dendens til å bli stramt over hodet.

Jeg liker mye beder å strikke rundfelling/raglan enn sånn der "sy i ermer i siden", synes passformen er bedre, og strikkingen er lettere, monteringen er en lek, og dessuten at det er penere, så ja... jeg satser påa t de gpr til gutt også.

Jeg har en tante som stikker. masse, masse, masse. Ifølge mamma har visst hun sagt at Marius med raglan/rundfelling er... vel, det er ikke "sånn det skal være". Det er feil.

Vel so be it, jeg har oppskrifta på det, jeg liker det bedre, jeg får det til, og det BLIR slik om jeg noen gang strikker mariusgenser, så det så!

alatså hjemmestrikk så er det lov å gjøre ting litt til "sitt eget" og ikke følge oppskrifter slavisk.

Jeg skal bruke hele morgendagen på hekle/strikking med en venninne :) jeg kan ingen av delene egentlig :P

alatså hjemmestrikk så er det lov å gjøre ting litt til "sitt eget" og ikke følge oppskrifter slavisk.

Klart man kan (og genseren jeg har lyst til å strikke til meg selv er muligens miks av tunika og to ulike genseroppskrifter...) Men nå er det jo faktisk snakk om at jeg har kjøpt heftet med oppskriften, og har lyst å strikke den. Og da bryr jeg meg døyten om at "det er jo ikke sånn en egentlig skal være, for tenk"-snurte folk altså. Så det så!

Så gøy at så mange her strikker;) lurt med en Strikkeklubb;) selv har jeg akkurat begitt meg ut på strikkemoten å er halvveis på en genser til frøkna. Skal bli spennende å se når jeg ikke lenger kan strikke rundt og rundt...hehe.

men jeg har en mor som har strikka i 40 år, så hu er en reser, så man kan jo snike litt hjelp derifra;)

Så gøy at så mange her strikker;) lurt med en Strikkeklubb;) selv har jeg akkurat begitt meg ut på strikkemoten å er halvveis på en genser til frøkna. Skal bli spennende å se når jeg ikke lenger kan strikke rundt og rundt...hehe.

men jeg har en mor som har strikka i 40 år, så hu er en reser, så man kan jo snike litt hjelp derifra;)
Jeg ringer stadig mammaen og spør om tips og råd ;-)

om ikke min svigerbestemor er i norge vel og merke... då kommer hun med yppelige tips...

Strikking er gøy! Har flere prosjekter igang nå, må prøve å få gjort ferdig noen av dem :p jeg går så lett lei av en ting og da starter jeg på noe nytt for så å bytte tilbake senere. Så tar jo egentlig dobbelt så lang tid med meg :p
Første prioritet er ett babyteppe til ei venninne :)

Strikking er gøy! Har flere prosjekter igang nå, må prøve å få gjort ferdig noen av dem :p jeg går så lett lei av en ting og da starter jeg på noe nytt for så å bytte tilbake senere. Så tar jo egentlig dobbelt så lang tid med meg :p
Første prioritet er ett babyteppe til ei venninne :)
Hehe, kjenner meg sånn igjen der altså.

Back
Topp