STRIKKEKLUBBEN

Huff som jeg styrer :p

Så stilige strømper! Jeg får aldri til å strikke strømper. Ikveld har jeg en nyfødt-babyjakke på heklekroken :)
Ååh den var nydelig :),det er første gang jeg strikker strømper og har allerede oppdaget litt fellingsfeil så nå må jeg rette opp det :p det er så kjedelig :p
 
Ååh den var nydelig :),det er første gang jeg strikker strømper og har allerede oppdaget litt fellingsfeil så nå må jeg rette opp det :p det er så kjedelig :p
Takk! :D Liker hekling, det går så fort å lage! Hihi :p
Synes det ser supert ut, feil er det omtrent kun en selv som ser uansett :p
 
ImageUploadedByBV Forum1455938888.312001.jpg


Mannen ønsker seg One Piece, så da må man vel bare sette i gang :p
Finner ikke mønster til voksen, så her er første gangen jeg lager mønster selv. :eek:
 
Vis vedlegget 162652

Mannen ønsker seg One Piece, så da må man vel bare sette i gang :p
Finner ikke mønster til voksen, så her er første gangen jeg lager mønster selv. :eek:

Høres ut som et veldig prosjekt :p

Jeg har begynt på genser til meg selv. Har alt begynt sånn 4 ganger, og rekt opp.. Fant ut at strikkefastheten min er VELDIG slakk.. Så.. Strikker på pinne 6 istedenfor pinne 7.. Og selv da ser det slakt ut (men strikkefastheten trooor jeg ble noenlunde riktig nå... Om ikke, så får det bare være sånn!)
 
Jeg strikker mariusdress til babyen, som du ser så ønsker jeg meg en jente, men han vil ha gutt hehe
ImageUploadedByBV Forum1455960662.689550.jpg
 
Jeg strikker kjappstrikka drakt til gammeltante gullet ;)
 

Vedlegg

  • 1455992016728.jpg
    1455992016728.jpg
    81,4 KB · Visninger: 67
Høres ut som et veldig prosjekt :p

Jeg har begynt på genser til meg selv. Har alt begynt sånn 4 ganger, og rekt opp.. Fant ut at strikkefastheten min er VELDIG slakk.. Så.. Strikker på pinne 6 istedenfor pinne 7.. Og selv da ser det slakt ut (men strikkefastheten trooor jeg ble noenlunde riktig nå... Om ikke, så får det bare være sånn!)

Hvis strikkefastheten din er veldig slakk på pinne nr 7 (som oppskriften sier at du skal strikke med?) så må du øke pinne str ikke gå ned for å få strikkefastheten "mindre" (om du forstår meg :p ) haha
 
Hvis strikkefastheten din er veldig slakk på pinne nr 7 (som oppskriften sier at du skal strikke med?) så må du øke pinne str ikke gå ned for å få strikkefastheten "mindre" (om du forstår meg :p ) haha

Ehh.. nei..?
Om strikkefastheten er for slakk (dvs færre masker pr 10 cm), må man bruke mindre pinner. Bruker jeg større pinner blir jo strikketøyet enda slakkere...
 
Ehh.. nei..?
Om strikkefastheten er for slakk (dvs færre masker pr 10 cm), må man bruke mindre pinner. Bruker jeg større pinner blir jo strikketøyet enda slakkere...


Har lært at større pinner utgjør mindre masker på 10*10 cm, og så lenge cm går overens med str i oppskriften så blir det rett :)
Hehe
 
Har lært at større pinner utgjør mindre masker på 10*10 cm, og så lenge cm går overens med str i oppskriften så blir det rett :)
Hehe

Ja. Et mindre ANTALL masker på 10 cm. Men det er jo ikke det jeg skal ha når fastheten er for slakk.
Større pinner gjør FÆRRE masker pr 10 cm.. Altså. Tenk deg at jeg strikker med 20mm pinner VS 2mm pinner. Jeg får mindre masker (i str) på 2mm og et færre antall på 20mm.

Når jeg strikker for slakt, så får jeg jo færre antall masker pr 10 cm enn det jeg skal ha, og må derfor bruke mindre pinner (for å få mindre masker) - slik at jeg får plass til flere masker på de 10 cm.

Vet ikke om du skjønner helt hva jeg mener..?
 
Melder meg inn som strikker og hekler :nicethread
Jeg har nettopp blitt ferdig med Solo lue til datteren min,så nå er en lignende til meg på pinnen :D
 

Vedlegg

  • Snapchat-3401466078071472824.jpg
    Snapchat-3401466078071472824.jpg
    457,9 KB · Visninger: 44
Jeg strikker også litt på fritiden. Er nettopp ferdig med en pippigenser til vesla, så nå er det litt av og på med småprosjekter, som disse klutene:
1456086772809.jpg
 
8b8a88c30d143e37ccbacab368dfc353
strikker kopptue i halv patent. Fri for annet prosjekt. Akkurat gjort ferdig en ullbukse til gullgutten:)
 
Back
Topp