STRIKKEKLUBBEN

d5b6c9d9014c7df272f4d4eaeded7ce6


Godt i gang med sokk nr2 til dattera :))
 
Det er ikke så vanskelig egentlig. ;-) Magic loop er ganske enkelt når du først har fått strikket en runde eller to så er det ganske enkelt.

Tror på det. :)
Når man først kommer i gang er det sjeldent så vanskelig som det ser ut til :p
Jeg hadde gruet meg lenge til å strikke votter.. Også fant jeg ut at jeg kunne jo gjøre en ferdig i løpet av en dag bare.. Det var jo så mye lettere enn jeg hadde trodd! (Var en enkel vott og da. Men fikk jo til!)
 
Begynner endelig å de slutten åå genseren til mannen :D men det blir leeeenge til neste gang jeg strikke til den muskelbunten der :eek::p
 
Hjelp meg?
Skal strikke på ermene på en genser, men er litt stuck på hvordan det gjøres..
Hvor mye skal felles av på bol og erme, og strikker jeg da bare ermet på bolen akkurat rett før der jeg har felt? :p
 
Hjelp meg?
Skal strikke på ermene på en genser, men er litt stuck på hvordan det gjøres..
Hvor mye skal felles av på bol og erme, og strikker jeg da bare ermet på bolen akkurat rett før der jeg har felt? :p

Har du ikkje oppskrift der da står o fellingo? Meina da pleie vera likt antall felling av m på både bol og erme. Då strikke du dei sammen der fellingane e..:) altså når du e komme te felling på bolen finne du fram ein arm og strikke den på,samme på andra sio;) eg pleie sy sammen onda armane me maskesting ettepå,så ser du da ikkje i da heila!;)
 
Har du ikkje oppskrift der da står o fellingo? Meina da pleie vera likt antall felling av m på både bol og erme. Då strikke du dei sammen der fellingane e..:) altså når du e komme te felling på bolen finne du fram ein arm og strikke den på,samme på andra sio;) eg pleie sy sammen onda armane me maskesting ettepå,så ser du da ikkje i da heila!;)

Jeg har helt ærlig brukt liite oppskrifter til nå, så denne ble strikket ganske.. på egenhånd :p kanskje litt dumt når man ikke er helt sikker på alt :p
Er en genser i ca str 6-7 år. Ermet er nå 60 masker bredt, og passe langt.. Bolen tror jeg er på rundt 120 masker..
Du har ikke en liten "pekepinn" eller noe..? Om jeg må felle fem masker eller tjue, f.eks :')
 
Jeg har helt ærlig brukt liite oppskrifter til nå, så denne ble strikket ganske.. på egenhånd :p kanskje litt dumt når man ikke er helt sikker på alt :p
Er en genser i ca str 6-7 år. Ermet er nå 60 masker bredt, og passe langt.. Bolen tror jeg er på rundt 120 masker..
Du har ikke en liten "pekepinn" eller noe..? Om jeg må felle fem masker eller tjue, f.eks :')

Oo! Imponerende! :) Ser for meg at da e omtrent samma kor mongen maske du felle egentli.. Dei blir jo sydd sammen ettepå.. (tips å bare ta dei av pinnen btw, på hjelpepinne /tråd, for å enklere sy sammen ettepå ;)) eg ville kanskje ha fellt ti m på kvar. At du syr sammen 20m på kvar sia ettepå. Evt sjå da an når du ska strikka sammen om da blir veldi knapt eller ka..:) du kan jo og googla deg fram te ei anna genseroppskrift og sjå ka fellingo seie der..:)
 
Jeg har helt ærlig brukt liite oppskrifter til nå, så denne ble strikket ganske.. på egenhånd :p kanskje litt dumt når man ikke er helt sikker på alt :p
Er en genser i ca str 6-7 år. Ermet er nå 60 masker bredt, og passe langt.. Bolen tror jeg er på rundt 120 masker..
Du har ikke en liten "pekepinn" eller noe..? Om jeg må felle fem masker eller tjue, f.eks :')

Ombestemte meg ette eit kjapt søk på Google :p 8 m på kvar!;).. Flisespikkeri kanskje...:p men spent på å høyra korleis da går!;)
 
Back
Topp