STRIKKEKLUBBEN

En liten uting.. har jo heklet disse bestemorrutene, tenkte nå at jeg skulle hekle noen sammen så det ikke ble så mye jobb til slutt, men så har jeg heklet noen strammere enn andre:p
Vil dette jevne seg ut når alt er på plass og dampet?
Skal hekle kant på det til slutt :)

En liten uting.. har jo heklet disse bestemorrutene, tenkte nå at jeg skulle hekle noen sammen så det ikke ble så mye jobb til slutt, men så har jeg heklet noen strammere enn andre:p
Vil dette jevne seg ut når alt er på plass og dampet?
Skal hekle kant på det til slutt :)
Vil nok jevne seg noe, men spørs hvor stor forskjell det er ;) Kjedelig når sånt skjer.

Finner fram denne igjen. Hadde begynt på vognteppe til spira vi mistet, var faktisk mye terapi i å gjøre det ferdig. Så her er mitt fremtidige vognteppe:
11796176_10153402375155272_7278341441663534597_n.jpg

11800351_10153402375255272_6139449387316430635_n.jpg
Det var nydelig! Kan jeg bestille en ferdig av deg? :)

Her en min "fantasi" oppskrift på voksiposen:
Pinne nr 3, pleddgarn fra Viking.

Strikket voksipose

Startet med 120 masker = 64cm

"Vinger" 23cm = 42maskee

Lengde: 170cm
Lengde "vinger" = 75 cm

Hodedel:
150masker
Strikk ca 10cm rett, sett markør slik at stykket blir delt i 3 med 50m på vær side.
Fell vær 5.omg i begynnelse og slutt på innsiden av markører
ImageUploadedByBV Forum1442688008.562179.jpg

Hadde døgnet hatt et par ekstra timer skulle jeg gjerne gjort det, men har desverre ikke tid til å strikke på bestilling. Det var et enkelt mønster så om du kan litt basic strikking er jeg sikker på at du kan få til det teppet :)

Det var skikkelig fint!
Hvor er mønsteret fra?

image.jpg
Noen flere som sitter å strikker i dag?:)
Her er det "Gustav og Berta"-rumper på pinnene.

Jeg har sydd mye i det siste. produksjonen har blitt til tre gensre til 4,5 åringen, 1 uferdig body som jeg ikke ble fornøyd med så skal se om jeg får brukt om igjen deler av stoffet (noe jeg troligens får gjort) 1 babybib(sånn lite trekant smekke), 2 kjoler til meg selv som jeg har sydd om, 1 forsøk på en bukse som jeg måtte "supplere" på et ekstra stykke i livet (Ble seende ganske tøff ut egentlig), 1 baby bukse som jeg ikke er fornøyd med. og 1 overall som jeg ikke er helt ferdig med, (er små plukk som gjennstår da- oppbrett av ribb eller av annen farge)
Jeg er forresten nybegynner på maskinen min, men kjenner jeg finner roen når jeg sitter med maskinen.

Back
Topp