STRIKKEKLUBBEN

Så utrolig mange flinke, kreative damer det er her :D
Fantastisk mye fint samlet på ett sted! :)

Selv er jeg heeeelt nybegynner når det gjelder håndarbeid. Målet er å lære å strikke Mariusgensere men foreløpig stopper ferdighetene på tova tøfler.

Lagde disse i bursdagsgave til 1åringen til ei venninne. Tova de i vaskemaskin, nålefilta på borden og hjertene og klinte på sånn popup antiskli under så hun ikke går rett på snørra :)

Vis vedlegget 38962

Ååå slike kunne jeg tenkt å lage til snuppa!! :) De var veldig fine =) Kunne jeg fått oppskriften?? Berre viss du vil dele altså :P

Strikker mini-selbuvotter :D
ImageUploadedByBV Forum1389474658.086352.jpg

Å sitter å sugler etter å kunne strikke igjen. Jeg har skadet en finger så jeg klarer ikke å bruke hånden helt med strikking. Kunne tenkte med å strikke noen søte babyklær i håp om å bruke dem når et lite barn vil en dag komme, noen som vet om noen enkle oppskrifter?

Etter lengre tids tørke har jeg tatt fatt på bleie/truse til dukkegutten til min sønn. Helt sånn uten å ha tenkt gjennom alt før jeg starter, men tror det blir brukbart. Prøver underveis.

Årets strikkedille:Uglevotter
ImageUploadedByBV Forum1389651524.247465.jpg

Etter ca 2år ble jeg ferdig. Str 10 år har laaaaange og kjeeeedelige bein!
Har noen flere ferdige prosjekter. Fordelen med flere jern i ilden, er at flere ting blir ferdig samtidig. Skal se om jeg husker å ta bilde for å dele.

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1390204320868.jpg
    1390204320868.jpg
    71,3 KB · Visninger: 93
Her inne var det mye fint! Mange flinke damer! Selv driver jeg med hekling, så min sønn har mye heklede klær, og strikkede fra min mor. Har også fått en god hobbyinntekt fra heklinga i perioder, og det er jo kjempegøy når folk syns det jeg lager er bra nok for å kjøpe. Dette året er måle å hekle mange produkter for å kunne stille på julemesse når den tid kommer ! Fikk tilbud om det i fjor, men hadde ikke nok ferdige produkter og heller ikke tid til å ordne det.

Jeg har prøvd på lue en gang før, men jeg får bare en rund "gryteklut" og ikke lueform, jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil... Og ser på oppskriften at jeg kommer til å gjøre samme feil igjen...
Hmm, da er jeg litt usikker på hva du gjør feil :/ for den der synes jeg er den enklest oppskrifta på uglelue som jeg har funnet. Øker du for mye da?

Øker ikke mer enn det står at jeg skal, men den blir bare flat... Bruker jeg ikke riktig maske? Første runde går jeg inn i ringen og neste runde mellom stavene, sant?

Back
Topp